01-07-2017, 23:35
Mi coś nie idzie eksport do formy wyjściowej do gry. Zaczyna konwertować wszystko z base. Ciężko mi idzie z tym. A gdy klikam sam eksport to eksportuje do plików pix.
Blender Tools
|
||
01-07-2017, 23:35
Mi coś nie idzie eksport do formy wyjściowej do gry. Zaczyna konwertować wszystko z base. Ciężko mi idzie z tym. A gdy klikam sam eksport to eksportuje do plików pix.
01-07-2017, 23:53
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-07-2017, 23:53 przez Michaleczeq.)
Tak będziesz miał do póki nie oczyścisz i nie zrobisz porządku takiego jak ci pokazałem z folderami itd.
Program ci całą zawartość folderu będzie chciał przekonwertować a skoro w niej jest cały base to tak jest. Polecam jeszcze oczyścić folder "rsrc" w conversion tool
02-07-2017, 00:31
Ale base chyba musi być skoro musi skądś "pociągnąć" pliki tekstury itd. base ma nazwe base i nadal konwertuje wszystko. Wcześniej importowałem z modyfikacji i konwertowało tylko to co trzeba. Dzięki za wytrwałość.
02-07-2017, 03:01
To może wytłumaczę to tak:
Wypakowane mody/base/def to pierwsza grupa. Druga to twoje prace w blenderze (czyli wszystko co eksportujesz). Na początek oczyść folder rsrc convertera (WSZYSTKO o czym mówię niżej dotyczy plików wyplutych przez konwerter mwla.) 1. Na początek stwórz sobie taki folder gdzie będziesz miał swoje wszystkie projekty. Ja nazwałem go blender_projekty (ja staram się unikać znaków specjalnych i spacji - profilaktycznie) W nim dla każdego projektu kolejny folder np. moje_akcesoria, moj_model_1, naczepa_x, tabliczki, itd. Prócz tego stwórz tam folder "base". Do tego konkretnego folderu wsadź wszystkie ważne tekstury, definicje, materiały itd. z wyplutego base gry (ważne - tylko z gry a nie modów) czyli wszelkiego rodzaju foldery /materials/environment/..., pliki material.db, def/climate, unit/hookup itd. Teraz wytłumaczenie dlaczego. Jest to base z którego będą korzystały WSZYSTKIE projekty w danym folderze jakie stworzysz. I aby nie robić dla każdego projektu base z tym samym robi się jeden ze wszystkimi wspólnymi plikami. 2. No to teraz projekt. Powiedzmy że twój projekt to "moj_ciagnik". W tym folderze stwórz co najmniej 2 foldery. "base" oraz drugi dowolny najlepiej by od razu ci się kojarzył z plikami jakie eksportuje blender, proponuje np. "export". Wszystko powinno wyglądać mniej/więcej tak: .../blender_projekty/base/<ważne wspólne dla wszystkich projektów pliki pochodzące z gry> .../blender_projekty/moj_ciagnik/base/<reszta plików które są wymagane przez konkretny projekt ale nie chcesz ich w paczce> .../blender_projekty/moj_ciagnik/export/<pliki które zmieniłeś i chcesz mieć w paczce> (ważne byś stworzył foldery do których ma wyeksportować np /vehicle/truck/...) .../blender_projekty/moj_ciagnik/referencyjne/<pliki referecyjne które będziesz wykorzystywał do tworzenia moda np zdjęcia/pliki blend itd.> (opcjonalne) Jeżeli w folderze "export" będą tylko te pliki które zmieniłeś/zmieniasz, to reszta nie będzie się konwertowała ALE najpierw wróćmy na początek. Pisałem tam o "grupach". 3. No to na początek zaimportuj sobie te modele które edytujesz z pierwszej grupy. Gdy to zrobisz ZMIEŃ ścieżkę w "SCS Project Base Path" wskazując na folder "export" danego projektu. Wtedy tylko warto odświeżyć materiały (spacja -> wpisz słowa klucz [scs material] i wybierz opcje "Reload SCS Materials" ) No i pozostaje ci wybrać ścieżkę do eksportu modelu i kliknąć export Jeżeli wszystkie wymagane tekstury/materiały - ogólnie pliki odpowiednio powsadzałeś do folderu(ów) "base" projektu a te co zmieniłeś do "export" to powinno pójść. Jeżeli nie to powstawiaj brakujące. 4. Skoro "podstawa" już wytłumaczona to teraz opcja konwertowania (Conversion Helper). Jak pisałem oczyść całą zawartość rsrc. Jeżeli wszystko wyżej przejdzie bezbłędnie, to teraz TYLKO klikasz "convert current scs project" Na koniec możesz jeszcze spakować wszystko prosto do folderu mod. Wystarczy wybrać grę, nazwać moda, wybrać opcje (po kolei od lewej: Auto. czyszczenie folderu rsrc, Auto. "klikanie" export, Auto. "klikanie" convert current ...) i format archiwum. Klikasz pack i gotowe. Może się ciężkie zdawać bo dużo rozpisałem ale starałem się to wytłumaczyć najprościej i najdokładniej jak się da. Ta wtyczka jest dość prosta w obsłudze - wystarczy już coś wiedzieć i potem maszynowo już się to robi bez zastanowienia Udał się eksport jak widać na obrazku, nie ma żadnych błędów. Dodałem tablicę rejestracyjną, niestety jeszcze wczoraj powaliłem coś z materialami ale to kwestia czasu i będę wiedział co i jak.
Po kliknięciu export w folderze dafa i exportu pojawiają się tylko pliki pix, a przycisk convert ich nie zmienia na pmx. Dopiero działa opcja pack mod i wtedy eksportuje pliki pmx i maty. Dzięki za pomoc, leci punkt reputacji, oczywiście temat jeszcze nie zamknięty i wszystko nie jest dla mnie jasne. EDIT: Już wiem jak eksportować, ale tak jak wyżej pisałem nie rozumiem do końca materiali plików tekstur itp ktore nie pojawiają się w pakowanym modzie. Otóż jak edytować plik tobj? Jak wyeksportować tekstury i pliki tobj z innego modelu który dodałem do modelu? Totalnie nie rozumiem tego.
02-07-2017, 18:38
"Po kliknięciu export w folderze dafa i exportu pojawiają się tylko pliki pix, a przycisk convert ich nie zmienia na pmx"
I nie będzie ich tam zmieniał - podkreślam TAM. On je wszystkie konwertuje i znajdują się w folderze "rsrc" w converterze. Co do materiałów: https://i.gyazo.com/e1d53037f29ac64a33ee...ac066c.png W polu tekstury wybierz teksturę w formacie "tga" jeżeli ty ją tworzysz LUB wybierz jej plik "tobj" Oczywiście ciągle musisz pamiętać że mowa tutaj o plikach wyplutych przez konwerter mwla Dzięki wielkie za pomoc! To się ceni w dzisiejszych czasach. Udało się przypisać nową teksturę i wszystko działa bezbłędnie!
Edit: Mam jeszcze małe pytania. Jak zrobić aby blender eksportował jeszcze tekstury na których opiera się model? Z tego co mi wyeksportował to tylko tekstura tablicy którą dodałem i jej plik tobj. Jak zmienić miejsce zapisu plików mat?
02-07-2017, 23:37
Jeżeli chcesz żeby wyeksportował dane tekstury to po prostu przenieś je z folderu base projektu do export. Co do plików mat - tobie chodzi pewnie że się robią w "automat/xx/xxxxxxxxx.mat"
Tego zmienić się nie da - ten system materiałów działa dokładnie tak jak ten w grze od lat - jeżeli materiał jest dokładnie taki sam, dostanie on odpowiednią nazwę i katalog by nie było 2 identycznych plików o różnej zawartości. Co byś nie sądził o tych plikach mat - jest to najlepszy z możliwych sposobów jaki istnieje teraz w grze ponieważ to nie ty masz je edytować, a program do edycji 3D. Tutaj jesteś zawsze pewien że jeżeli masz 2 maty o tej samej nazwie to ich zawartość również jest taka sama. A czy, te maty które kiedyś używał model i teraz nie są przypisane do żadnego modelu dalej się będą eksportować i trzeba je jakoś usunąć czy blender automatycznie pomija je przy eksporcie?
Tym razem importuję felgę z paczki 50keda, nazwa folderu jest base i nadal eksportuje wszystko co jest w folderze. Jak temu zaradzić? Nie kumam do końca ustawienia tych folderów.
04-07-2017, 22:18
To jeszcze raz. Do folderu "base" musisz wrzucić wszystko z moda/gry co NIE ma się wyeksportować, a do "export" (zależnie jak to nazwałeś) wrzucasz TYLKO te nad którymi pracujesz oraz te które MA wyeksportować. Podczas eksportu modeli w blenderze ważne by ścieżkę ustawić do tego "export" a nie base.
Co do matów - przy jakiejkolwiek zmianie ich zawartości poprzez blendera, on stworzy nowe. Tamte nie będą już używane/exportowane ale do póki ich nie wywalisz z "rsrc" będą one dalej pakowane ponieważ zostały stworzone (podobnie z teksturami modelami itd.) | ||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Rozwiązany Blender interior RJL Problem | lukash64 | 9 | 2,099 |
12-06-2019, 21:14 Ostatni post: Michaleczeq |
|
Blender Tools - IMPORT | DominikoPL | 26 | 5,630 |
01-09-2017, 21:16 Ostatni post: Michaleczeq |
|
Rozwiązany [Blender] Problem z modelem | lukash64 | 13 | 3,278 |
30-03-2017, 19:16 Ostatni post: GrzesiekPL |
|
[Blender] Połysk szkła | lukash64 | 7 | 1,768 |
11-03-2017, 21:37 Ostatni post: Michaleczeq |
|
Blender - No such file or directory | Domin162 | 7 | 2,270 |
05-09-2015, 12:43 Ostatni post: Szeryff123 |