![]() |
Racer - Free Car Simulation - Wersja do druku +- Modscenter • Centrum modyfikacji do gier (https://modscenter.pl) +-- Dział: Gry Wyścigowe (https://modscenter.pl/forum_gry-wy%C5%9Bcigowe_252) +--- Dział: Racer (https://modscenter.pl/forum_racer_858) +---- Dział: Informacje (https://modscenter.pl/forum_informacje_859) +---- Wątek: Racer - Free Car Simulation (/thread_racer-free-car-simulation_11780) Strony:
1
2
|
Racer - Free Car Simulation - Dvch - 04-02-2013 Racer jest darmową grą, tworzoną od 2003 roku do dziś, w której możemy zasiąść za sterami niezliczonej liczby samochodów i pojeździć nimi po niewiele mniejszej ilości tras - zarówno tych drogowych, zamkniętych jak i terenowych. Co prawda w podstawie mamy jedynie jeden tor i dwa auta (w tym jedno służące jedynie do testów zawieszenia) ale liczba dodatków dostępnych w sieci wręcz poraża. Bez problemu można znaleźć chociażby mapę "Polish Roads", którą na dysku ma chyba każdy fan Racera, dzięki której możemy przenieść się w okolice dróg DK79 i DK73 i przemknąć przez pobliskie wsie.
Możemy wybierać i przebierać w każdym z rodzajów pojazdów, które da się bez problemu personalizować - modyfikacja gry jest łatwiejsza niż chociażby w symulatorach SCSu. Modele możemy modyfikować za pomocą Zmodelera (wersji 1.0.7), gra zawiera dodatkowo programy do skalowania modeli, edycji tras i modyfikowania danych telemetrycznych, a wszelkie pozostałe zmiany dotyczące aut możemy dokonać posiadając jedynie Notatnik - zmiana wysokości zawieszenia, siły hamulców czy pojemności baku paliwa nie są żadnym problemem. Od wersji 0.8.7 (najnowsza dostępna wersja do 0.8.37, nieoficjalnie również 0.8.38b) do gry zaczęto wprowadzać nowe shadery - CG Shaders, dzięki którym otoczenie i pojazdy wyglądają bardziej naturalnie. Poza tym aplikacja w nowszych wersjach zapewnia dynamiczne cienie, obraz panoramiczny w jakości HD, możliwość monitorowania spalania czy zróżnicowane warunki pogodowe. Trwają już prace nad ruchem drogowym, jego tworzenie wcale nie jest takie trudne. Twórcy mają jednak jeszcze jednego asa w rękawie - tryb multiplayer, w którym pośredniczy program LogMein Hamachi. Jest on dopracowany na tyle, że można cieszyć się wspólną jazdą z kumplami przez wiele godzin. Podsumowując - biorąc pod uwagę, że gra jest tworzona zupełnie bez profitów, mogę ją polecić każdemu fanowi motoryzacji, który jednak z różnych przyczyn nie może lub nie ma gdzie wyszaleć się podczas zwykłej jazdy. Poza tym niewątpliwym atutem jest modowalność... z tak zaawansowanym systemem modyfikacji w tak rozwiniętej grze nie spotkałem się chyba nigdy. Zapraszam do testów gry na http://www.racer.nl Polecam wersję 0.8.34, jednak z powodu nowego systemu shaderów nie działa na niej zbyt wiele modyfikacji. Jeśli więc chcesz wgrywać wiele dodatków lepszą wersją okaże się 0.8.6 lub 0.6.3. Kilka zdjęć (wersja 0.8.34): RE: Racer - Free Car Simulation - Dave Redmon - 04-02-2013 A maluchem mozna jezdzić ![]() RE: Racer - Free Car Simulation - Dvch - 04-02-2013 Tak maluchem można jeździć. ![]() ![]() RE: Racer - Free Car Simulation - Soxic - 04-02-2013 JA SOBIE WŁAŚNIE PISZE O RACERZE A TU MATJI MI WYSKAKUJE! Dobra modziki dodajemy ![]() RE: Racer - Free Car Simulation - Dvch - 04-02-2013 (04-02-2013, 21:05)Soxic napisał(a): JA SOBIE WŁAŚNIE PISZE O RACERZE A TU MATJI MI WYSKAKUJE! Tu trzeba mieć refleks soxic. ![]() PS Dodaj wszystkie wersje racera. ![]() RE: Racer - Free Car Simulation - swift - 05-02-2013 Racer 090 RC4: Cytat:The changes: DOWNLOAD Więcej informacji[/b] - forum anglojęzyczne dot. Racera 090 RC5 - najnowsza wersja http://www.mediafire.com/file/zdn8i0kntl3h579/racer0.9.0_rc5b.7z Changelist: - Ctrl-I now inverts debug readout colors (it used to roll through the debug readout views) - Onyx compiler improved with bugfixes, type-casting. - Onyx pointers (hm). - Onyx now supports float const ('const float x=0.5'), while, for and do-while. - Onyx supports basic yielding of scripts (coroutines, triggered each frame). - Onyx internal function abs(), sqrt() added. - A default Cg shader is created for materials without an explicit shader. To avoid black materials. - car.ini's now accept wheel<n>.pacejka.negate_camber. Some TIR files/coefficents out there seem to reverse camber (inverting influence on Fy tire forces). This option inverts camber sign as it goes into the Pacejka formulae. - lighting.cg no longer adds Ks (specular) to the ambient term. - .f32 file support for textures in .shd files; future development for sky colors. - Added $water_reflection texture map for shaders, in the same way $mirror exists. This works with renderer.water.* to render a mirror image of the scene into a 2D reflection map, which can be used for a water shader. See also water_f.cg/water_v.cg in data/renderer/shaders. To be elaborated. - The default debug text color is now white again. - Timing is passed to the Cg shaders in TrackEd for some animations. - Explicit low LOD steering model removed; use the model LOD available for the regular model (steer.model) (in car.ini) - Car cameras can explictly turn the steering wheel on or off (camera<n>.steering_wheel=0 or 1). The default is 1 (added to data/cars/default/car.ini). See also http://www.racer.nl/reference/carphys.htm#campos - Number of materials in a track raised to 6000 (from 4000) for some nasty import tracks. - TrackEd's generate template shader generated '<unnamed_QObject>' for unloaded textures. - Added engine.shifting.cut_ignition in car.ini; instead of cut_throttle=1, you can leave throttle open and cut part of the ignition instead. A value of 0.5 for example will output 50% of engine torque to the clutch/gearbox/wheels, so is smoother while shifting. - Autoclutch during shifting linearized; it was now squared, making for a less smooth experience. - New combined slip method for tire forces; #7. From Pacejka's book, the Similarity method. Does not require optimal_slipratio and optimal_slipangle anymore. More info on http://www.racer.nl/reference/wheels.htm#tireforces - When the tire left the surface, slip angle and ratio were reset to 0. This was not realistic for a bumpy surface, since you lose a lot of traction when the tire is bouncing a bit. Now it keeps on tracking slipAngle/Ratio. - Different fonts (Eurostile) - Added dyn_standard_bump_ao_f/v.cg shaders for ambient occlusion map (much like the mix shaders really). - After all these years, on Win7/64bits with 32-bits Racer, got PerfKit working with PerfKit v2.2.0.12166 from nVidia ('debug 6 1'). - Added 'float serverTime' uniform for Cg shaders to get (an estimate of) the multiplayer server time. To sync vertex shader effects across multiple PC's. - Added active differentials basics using Onyx. See http://www.racer.nl/tutorial/differentials_active.htm - Added a global 'lowpass' DSP option. Mainly used for testing for a future 'muffle' parameter per car to soften incar sounds. - Added track audio per surface (in special.ini). If not defined, the default global surface type audio is used. See http://www.racer.nl/reference/tracks_surfaces.htm Wersja 0.8.34. A oto zmiany jakie w owej wersji zaszły: - Bugfix: Director cam didn't work - Bugfix: Rain didn't affect grip (snow did) - ENet upgraded to v1.3.3 (small change to avoid unreliable packet regression, and disconnect fix) - Added input limiters for Pacejka curves for slipangle/ratio/camber/load (see data/cars/default/car.ini) (wheel<n>.pacejka.slipangle_min/max etc); see http://www.racer.nl/reference/pacejka.htm#inputsoutputs - Bugfix: Replay was never painted; no camera was defined. - Bugfix: particles in replays were not animated in reverse mode. Now they are (although not entirely correct) - Turning AI on while offroad would cause a crash. - Added ai.spring_factor in car.ini to add some magic forces to keep the car on track (use 'ai scale' for example to add some speed to the AI line; check out 'ai save' and such). - CurvEd import of ASCII txt and CSV added. - CurvEd imports were buggy (zero) if more than 50 points were imported. - Added textures.stub in racer.ini to optionally load a single texture for every loaded shader; useful when testing mipmapping (if you're using mipmaps effectively, see http://www.racer.nl/tutorial/stub_textures.htm) - Added data/images/texture_stub.dds as a default images for the feature above - Added dev.fast_fade in racer.ini to allow quick fades while developing - Added wheel roadnoise filtering to simulate rubber; see http://www.racer.nl/reference/wheels.htm - Added ai.rc_factor in car.ini to be able to help AI if you give it a high grip_factor as well. See http://www.racer.nl/reference/carphys.htm#ai - Added ai.cg_factor in car.ini to lower effective CG height to help AI drive faster through turns without flipping. See also http://www.racer.nl/reference/carphys.htm#ai - susp_implicit_integration now set to 0 for explicit physics. It seems stable for F1 cars with tire_damping, and the implicit method creates buggy load values in the tires. - Added ghost.update_if_loaded (defaults to true) to determine whether to update the ghost lap (if you're faster), even if you've explicitly loaded one with ghost.load. - Materials without names in DOF files used to get the exact texture name (ie 'body.tga'). The extension is now cut, so it'd become 'body'). DOWNLOAD Temat na racedepartment.com P.s. Do otwarcia spakowanej wersji najnowszego Racera potrzebny jest program 7-Zip. RE: Racer - Free Car Simulation - Dvch - 05-02-2013 Wersje Racera dodajemy w: "Racer -> Download -> Wersje Racera" ![]() RE: Racer - Free Car Simulation - swift - 05-02-2013 Oj, to później to jakoś przeniosę, chyba że ktoś zrobi to za mnie ![]() RE: Racer - Free Car Simulation - Marianek990 - 23-02-2013 Zainstalowałem najnowszą wersje i coś jest nie tak, bo mi nie działa. Mam błąd Cg, matifcb wiesz co może być nie tak? RE: Racer - Free Car Simulation - Dvch - 23-02-2013 Za słaba karta graficzna. ![]() Zainstaluj starszą wersję np. 0.8.6. lub 0.6.3. ![]() |