Modscenter • Centrum modyfikacji do gier
glass.dat - Wersja do druku

+- Modscenter • Centrum modyfikacji do gier (https://modscenter.pl)
+-- Dział: Tworzenie modyfikacji (https://modscenter.pl/forum_tworzenie-modyfikacji_268)
+--- Dział: Modelowanie (https://modscenter.pl/forum_modelowanie_269)
+---- Dział: Pomoc (https://modscenter.pl/forum_pomoc_274)
+---- Wątek: glass.dat (/thread_glass-dat_17042)



glass.dat - ekualizer - 01-06-2013

Kolejna zagwożdzka z mojej strony

chodzi o pilk glass.dat, jestem prawie pewien ze ma swoją geometrie...

Kto wie jak ją zmienić , ewentualnie wyedeytować/wyregulować ... bo podmieniałem wszystkie dostępne glassdaty w grze i zaden nie pasuje ...


RE: glass.dat - mwl4 - 01-06-2013

hmmm.. geometrię powiadasz? A otwierałeś notatnikiem?


RE: glass.dat - ekualizer - 01-06-2013

ej ty Mojżesz... Big Grin (IPB)
Nie nabijaj sie ze mnie Smile (IPB), jak glas.dat notatnikiem... hexedytorem podglądałem, nawet wpisy zmieniałem .. nic to nie daje..

Jak byś swoim wielce łaskawym okiem obejżał mojego moda, i podpowiedział co zrobiłem zle z tym glasdatem byłbym dozgonnie wdzięczny, matrixy od szyb dodałem w zmodku do modelu interioru i powinno działać ...
ale nie działa i zaczynam juz swiec od tego,

daje tutaj link do moda... jak by Ci się chciało w nim pogrzebac ...

Scania 143m edit by ekualizer v 0.8


RE: glass.dat - mwl4 - 01-06-2013

Może lepiej sobie otwórz jakimś edytorem tekstowym, w hexie nie wygodnie się text edytuje..
No ale do rzeczy..
Definicja intera:
Kod:
....
    glass_panes[]: .scania.r.pane.front
    glass_panes[]: .scania.r.pane.close
    glass_panes[]: .scania.r.pane.far
    glass_panes[]: .scania.r.pane.top
....
Czyli... po prostu zdefiniowanie zmiennych glass_panes.
No.. ale czymś te zmienne trzeba wypełnić, popatrz że tak na prawdę, chwilę później w definicji powinieneś mieć właśnie wypełnienie tych zmiennych, tyle że twórcy w definicjach ułatwili sobie pracę, robiąc:
Kod:
@include "glass.dat"
Czyli tak na prawdę tekst który jest w 'glass.dat' jest przenoszony żywcem do definicji. I tak są łączone pliki.
No to teraz glass.dat:
Kod:
glass_pane_data : .scania.r.pane.front
{
    locator: front_glass
    size: (2.4, 0.76)
    edge_angle: 20
    wipers[]: .scania.r.pane.wiper1
    wipers[]: .scania.r.pane.wiper2
    
  #drop_size_minimum: 0.05 # heavy
    #drop_size_maximum: 0.07 # heavy
    
    drop_size_minimum: 0.010
    drop_size_maximum: 0.018
}

wiper_data : .scania.r.pane.wiper1
{
    center_bone: joint15
    length: 0.65
}

wiper_data : .scania.r.pane.wiper2
{
    center_bone: joint17
    length: 0.65
}

glass_pane_data : .scania.r.pane.close
{
    locator: close_glass
    size: (1.0, 1.0)
  drop_size_minimum: 0.01
    drop_size_maximum: 0.018
    
  #drop_size_minimum: 0.05 # heavy
    #drop_size_maximum: 0.07 # heavy
}

glass_pane_data : .scania.r.pane.far
{
    locator: far_glass
    size: (1.0, 1.0)
    drop_size_minimum: 0.013
    drop_size_maximum: 0.020
    
    #drop_size_minimum: 0.05 # heavy
    #drop_size_maximum: 0.07 # heavy
}

glass_pane_data : .scania.r.pane.top
{
    locator: top_glass
    size: (0.9, 0.7)
    
  #drop_size_minimum: 0.05 # heavy
    #drop_size_maximum: 0.07 # heavy
    
    drop_size_minimum: 0.010
    drop_size_maximum: 0.018
}
Kod:
glass_pane_data : .scania.r.pane.front // wypełnianie zmiennej
{ // otwarcie instrukcji blokowej
    locator: front_glass // po prostu matrix w interiorze, jego nazwa
    size: (2.4, 0.76) // Rozmiar x | y
    edge_angle: 20 // jakieś zaokrąglenie krawędzi?
    wipers[]: .scania.r.pane.wiper1 // tworzenie zmiennej wipers
    wipers[]: .scania.r.pane.wiper2 // ^
    
  #drop_size_minimum: 0.05 # heavy // komentarz nic nie wnoszący
    #drop_size_maximum: 0.07 # heavy // komentarz nic nie wnoszący
    
    drop_size_minimum: 0.010 // jakiego rozmiaru ma być deszcz żeby w ogóle się pojawił na szybie
    drop_size_maximum: 0.018 // największy rozmiar deszczu który się może pojawić na szybie
} // zamknięcie instrukcji blokowej
Kod:
wiper_data : .scania.r.pane.wiper1 // wypełnianie zmiennej, która została zdefiniowana w .scania.r.pane.front
{
    center_bone: joint15 // Animblok w anim.pmg odpowiedzialny za wycieranie szyby, kąt wycierania itp. itd.
    length: 0.65 // Dlugosc tej wycieraczki
}
itd. itd. itd... Takie wypełnianie definicji. Żeby zrobić wycieraczki będziesz miał pewien problem z animblokami prawdopodobnie.. pytanie.. czy ruskie zrobiły animbloki Wink (Mybb) Jeśli w gts deszcz był poprawnie wycierany to możesz z definicji z gtsa wziąć nazwę tych animbloków..


RE: glass.dat - ekualizer - 01-06-2013

ustawiłem animbloki jak w gts i zaczyna trybić Smile (IPB) strefa wycierania jest tylko za nisko
ale WIELKIE DZIIEKI Smile (IPB)
sam bym sobie nie poradził