![]() |
Wyjaśnienie najbardziej potrzebnych funkcji do ZModeler - Wersja do druku +- Modscenter • Centrum modyfikacji do gier (https://modscenter.pl) +-- Dział: Tworzenie modyfikacji (https://modscenter.pl/forum_tworzenie-modyfikacji_268) +--- Dział: Modelowanie (https://modscenter.pl/forum_modelowanie_269) +---- Dział: Poradniki (https://modscenter.pl/forum_poradniki_272) +---- Wątek: Wyjaśnienie najbardziej potrzebnych funkcji do ZModeler (/thread_wyja%C5%9Bnienie-najbardziej-potrzebnych-funkcji-do-zmodeler_1776) |
Wyjaśnienie najbardziej potrzebnych funkcji do ZModeler - RedDevill - 01-06-2012 Create: Copy – tworzy kopię danej części Polygon – tworzy nowe polygony przy danym surface: - Fan – kolejne polygony zaczynają się na jednym z vertexów pierwszego - Single – pojedynczy polygon - Strip – każdy kolejny polygon tworzy się na jednym z edge'ów poprzedniego tworząc pas Spline – tworzy konstrukcję, która może być powtarzana przez program tworząc obiekt. Przydatne przy tworzeniu kół. Surface tworzy nowy obiekt: -Grid – tworzy płaszczyznę (na liście parametrów można wybrać ilość kolumn i wierszy) -Revolved – tworzy obiekt według wzoru ze Spline'a. Display: Disable – wyłącza widok wybranych obiekty/polygony/edge/vertexy z zachowaniem ich zarysów Enable – włącza widoczność elementów ukrytych za pomocą narzędzia Disable Hide – ukrywa obiekt/polygon/edge/vertex Local Axes: -Center to Object - ustawia Pivot Helper w środku wybranego obiektu (można zaznaczyć aby ustawiło tylko na osi X, Y lub Z) -Reset to Parent – blokuje osie na obiekcie (niezbędne przy eksporcie pilku) -Reset to World - resetuje Pivot Helper do punktu 0,0,0 czyli środka przestrzeni Show – włącza widoczność obiektów ukrytych za pomocą narzędzia Hide Modify: Attach – łączy dwa obiekty Connect - łączy vertexy oddalone od siebie tworząc polygon między nimi Delete – usuwa wybrane obiekty/polygony/edge/vertexy Flip – odwraca powierzchnię na polygonych (konieczna po użyciu narzędzia Mirror) Insert - tworzy vertexy wewnątrz danego polygona lub edge'a Mirror – tworzy lustrzaną kopię obiekty według wybranej osi Move – pozwala na przesuwanie elementu Rotate – pozwala na obrót obiektu wzdłuż wybranej osi Scale – skaluje obiekt Submesh: -Detach – wyodrębnia zaznaczone polygony do nowego obiektu -Extrude - tworzy polygon od zaznaczonych vertexów, pozwala przedłużać dany surface -Weld – łączy zanaczone vertexy w jeden Select (używanie za pomocą prawego przycisku myszki): All – zaznacza wszystkie obiekty/polygony/edge/vertexy Circle – zaznacza kształt owalu/koła Invert – odznacza to co mamy zaznaczone w tej chwili i zaznacza wszystko inne None – odznacza wszystko Open Edges – zaznacza polygony, których przynajmniej jedna ściana jest niepołączona z inną Quadr – zaznacza kształt prostokąta/kwadratu Single – zaznacza pojedyncze elementy By ID/Extension] – zaznacza według wskazanych reguł [By Material] – zaznacza elementy zbudowane z wybranego materiału [By Name] - zaznacza wskazany z listy obiekt Surface: Mapping: Edit UV – nakłada nową teksturę lub ją modyfikuje Normals: Calculate – oblicza i poprawia cienie na obiekcie Poradnik nie mojego autorstwa. |