Modscenter • Centrum modyfikacji do gier
Colizjon - skalowanie - ETS2 - Wersja do druku

+- Modscenter • Centrum modyfikacji do gier (https://modscenter.pl)
+-- Dział: Tworzenie modyfikacji (https://modscenter.pl/forum_tworzenie-modyfikacji_268)
+--- Dział: Modelowanie (https://modscenter.pl/forum_modelowanie_269)
+---- Dział: Pomoc (https://modscenter.pl/forum_pomoc_274)
+---- Wątek: Colizjon - skalowanie - ETS2 (/thread_colizjon-skalowanie-ets2_18005)



Colizjon - skalowanie - ETS2 - ekualizer - 07-07-2013

Witajcie

Właśnie dopieszczam kolizjon od Urala i napotkałem problem z którym nie za bardzo umiem sobie poradzić.
O co chdzi ... kolizjon ciężarówki po przeskalowaniu i exporcie przez grę jest widziany zupełnie inaczej niz to widzi zmodeller.

Żeby było jasniej opiszę krok po kroku cały proces


1

Po imporcie ciągnika z kolizjonem do zmodellera, prubuję skalować kolizjon. Uzywam do tego funkcji extract transform gdyz skaluję go niesymetrycnie.

[Obrazek: kezn.jpg]

Żeby się dało przeskalować box kolizjona odznaczam okienko Transform Geometry ( z zaznaczonym okienkiem funkcja nie działa u mnie na kolizjonie )
i kolizjon zmienia rozmiar na taki jaki bym chciał zeby był.

[Obrazek: ap5h.jpg]

2

Eksportuję wszystko, konwertuje do ets2 razem z truck.pmc i wrzucam do gry.

3
i tutj zaczynają się schody ...
Niezależnie od moich wysiłków i ustawienia kolizjona jak na 1 obrazku gra widzi go następująco:

przód

[Obrazek: v3nv.jpg]

tył

[Obrazek: q2fi.jpg]

jakiś metr przed ciężarówką, a z tyłu ZAWSZE opiera sie na matriksach ostatniej osi ( wheel_r_1 i wheel_r_0 )

jak dla eksperymentu zamieniłem matrixy ostatnich osi ze sobą tzn w/w dałem na przedostatnią oś, to ciądnik opierał sie na tej przed ostatniej osi o przeszkodę
kolizjon od podwozia moge ciągnąć w tył w nieskończoność .. to i tak niczego nie zmienia. Z góry i dołu działa poprawnie

ktoś w tym pomoże ? Smile (IPB)