Ford Focus MK1 - Wersja do druku +- Modscenter • Centrum modyfikacji do gier (https://modscenter.pl) +-- Dział: Hyde Park (https://modscenter.pl/forum_hyde-park_280) +--- Dział: Nasze pojazdy (https://modscenter.pl/forum_nasze-pojazdy_869) +---- Dział: Auta osobowe (https://modscenter.pl/forum_auta-osobowe_870) +---- Wątek: Ford Focus MK1 (/thread_ford-focus-mk1_26354) |
Ford Focus MK1 - Czaja - 21-06-2014 Witam Od ponad miesiąca jestem właścicielem Forda Focusa pierwszej generacji w nadwoziu hatchback Wcześniej moim autem był Rover 600 2.3 16v, ale nie uznawałem go jako prawdziwe pierwsze auto, gdyż od razu po otrzymaniu go, podjęta decyzja była o sprzedaży. Także reasumując, ten samochód uznaję za swój pierwszy Focusa kupiłem, po otrzymaniu od znajomego cynku, że ktoś tam sprzedaje po okazyjnej cenie, a właściciel to diagnosta, więc wiadomo, że auto w jako takim stanie musi być, bo przecież nie może szewc bez butów chodzić :L Wziąłem od znajomego numer, zadzwoniłem i pojechałem obejrzeć dosyć niedaleko, bo kilkanaście kilometrów. Gdy obejrzałem, wiedziałem, że to jest to. Wiadomo, takie auto musi mieć zawsze coś do zrobienia, ale technicznie jest w 100% sprawny i zadbany Właściciel to diagnosta, nawiedziłem go w pracy, więc pokazał mi autko od spodu, gdzie ukazała mi się zdrowiutka podłoga, co mnie bardzo ucieszyło. Amortyzatory z tyłu 80%, z przodu 70% więc super stan Trochę danych technicznych: Marka: Ford Model: Focus Generacja: MK1 Rocznik: 1999r. Nadwozie: hatchback Kolor: turkusowy Silnik: 1.8 TDdi 90KM 200nm Skrzynia biegów: manualna Napęd: FWD Przebieg: 282 000(przy kupnie, teraz jest 2tys km więcej, bo tyle już zrobilem) Koła: Oryginalne alufelgi 15 calowe z oponami 195/65 R15 Hamulce: Przód (tarczowe), tył (bębnowe) Wyposażenie: ABS, 4x el. szyby, klimatyzacja (sprawna), wspomaganie kierownicy, el. regulacja reflektorów, światła przeciwmgłowe z przodu regulowane podświetlenie deski rozdzielczej, centralny zamek, autoalarm, 2x airbag, oryginalne radio ze zmieniarką na 6 płyt, sterowanie radiem z kierownicy, obrotomierz Z wad: - Stukające zawieszenie (okazało się, iż problem jest w łącznikach stabilizatora z przodu, które już wymieniłem i jest spokój) - Rdza zaatakowała wszystkie ranty drzwi mniej lub więcej (typowe dla tego modelu, jeszcze na gwarancji rdzewiały) - Malutka wgniotka na drzwiach kierowcy widziana pod Słońce - Trochę porysowany zderzak z tyłu - Spalone żarówki od świateł przeciwmgłowych z przodu (wymieniłem). - Z tyłu nie działa światło wstecznego i przeciwmgłowe (światła te mają jedną mase, która widocznie nie łączy i trzeba to ogarnąć) - Hamulec ręczny nie działa (tzn działa, ale tylko 3% i to na prawe koło XD) - Mała dziura w siedzeniu kierowcy (już zaszyta ). Reszta jest w zupełności sprawna Silnik chodzi równomiernie, cicho jak na diesla, który jest w dodatku na zwykłej pompie, bez CR; nie bierze oleju, nie poci się nigdzie. Turbinka ładnie chodzi, autko żwawo przyspiesza, moc wystarczająca jak na polskie realia. Prowadzi się wzorowo, perfekcyjnie wręcz, ale to jest znane w Focusach. Mam 187cm wzrostu i za kierownicą mam jeszcze sporo miejsca. Autko jest bardzo oszczędnie, w mieście można osiągnąć przy normalnej jeździe spalanie na poziomie 6-6,5l co jest dobrym wynikiem. Na trasie od 4,5l przy normalnej jeździe do 5,7l przy ciśnięciu na ekspresówce prędkościami rzędu 140-160km/h. Ogółem średnie spalanie wynosi 5,6l odkąd go posiadam, a lubię czasem przycisnąć i nie lubię jeździć jak emeryt, po prostu normalna jazda. Z ostatnich wymian: - Uciekał płyn ze zbiorniczka płynu do spryskiwaczy, czego powodem była sparciała uszczelka. Dolałem płynu i powinno starczyć na jakiś czas. - Wymienione łączniki stabilizatora, gdyż stukało już jak cholera. - Wymieniony olej, filtr powietrza, filtr oleju i filtr paliwa. - Żarówki w światłach przeciwmgłowych z przodu. - Dokładnie wyszorowane reflektory z przodu, gdyż były tak zabrudzone, iż nocą ciężko się jechało. Tydzień temu zrobiłem przegląd, a wczoraj auto zostało przerejestrowane i ubezpieczone. Wiadomo, jestem współwłaścicielem, by leciały mi zniżki, ale tak czy owak auto jest moje, sam na nie zarobiłem i "Tatuś z Mamusią" nie dokładali ani grosza, stąd podwójna satysfakcja. Kilka zdjęć, postaram się dodać lepsze: [Obrazek: 13Me0Bh.jpg] [Obrazek: UUnUfPp.jpg] [Obrazek: UaidkaO.jpg] [Obrazek: qMQv8ml.jpg] [Obrazek: QMcKsMG.jpg] RE: Ford Focus MK1 - WrOnA_KsG - 21-06-2014 Jest TDI jest MOC ! Piękne autko RE: Ford Focus MK1 - Dave Redmon - 21-06-2014 Ładny , zadbany, muszę w końcu pokazać MKII a i co to za mop siedzi pod Fordzikiem na drugim zdjęciu ? RE: Ford Focus MK1 - Adix - 21-06-2014 Kup sobie wykładzinę pod nogi bo zaraz bd ufajdane wszystko . Co do bryki na pewno będzie długo służyła. RE: Ford Focus MK1 - nirwana9 - 21-06-2014 Na jakien wersji chodzi I o podmienia?:L A tak na serio to cieszę się że dbasz o auto I poświęcasz czas na poprawki. RE: Ford Focus MK1 - Wilkuu - 21-06-2014 Auto fajnie i widać że dbasz o nie, a to najważniejsze RE: Ford Focus MK1 - Jakubek1993 - 24-06-2014 Fajny Fokus.Mój kolega ma dokładnie z tym samym silnikiem tyle że srebny i w kombi.Ale fajnie się tym jedzie ponoć dobrze trzymaja się drogi.Nie wiem bo jako pasażer jechałem. RE: Ford Focus MK1 - kozolot - 25-06-2014 [Obrazek: 20130412142820.jpg] RE: Ford Focus MK1 - prezes000pl - 25-06-2014 ogólnie nie trawie dieslów i tdi,ale autko nawet nawet RE: Ford Focus MK1 - Czaja - 25-06-2014 To nie jest TDi... tylko TDdi... a to różnica, gdyż jest to zupełnie inny silnik. TDdi to silnik produkcji Forda, nawet po pojemności można wywnioskować, że to nie jest silnik produkcji VAG. ;] |