Blender - klawiszologia - Wersja do druku +- Modscenter • Centrum modyfikacji do gier (https://modscenter.pl) +-- Dział: Tworzenie modyfikacji (https://modscenter.pl/forum_tworzenie-modyfikacji_268) +--- Dział: Modelowanie (https://modscenter.pl/forum_modelowanie_269) +---- Dział: Poradniki (https://modscenter.pl/forum_poradniki_272) +---- Wątek: Blender - klawiszologia (/thread_blender-klawiszologia_27462) |
Blender - klawiszologia - ekualizer - 02-09-2014 Skróty klawiaturowe Blendera
Część z nas korzysta z Blendera, to zestawienie powinno pomóc w obsłudze programu układ poradnika: Tryb edycji - Nazwa trybu edycji w blenderze x - lista skrótów działających w danym trybie te same skróty mogą się pojawiać w różnych trybach, gdyż są wspólne dla nich ----------------------------------------------------------------------------- Edit mode W Menu logiczne T Toolbar lewy N Info o modelu G Przesunięcie G+X Przesunięcie wzdłuż globalnej osi X (lewo i przód). G+Y Przesunięcie wzdłuż globalnej osi Y (przód i tył). G+Z Przesunięcie wzdłuż globalnej osi Z (góra i dół). S Skalowanie S+X Skalowanie wzdłuż globalnej osi X (lewo i prawo). S+Y Skalowanie wzdłuż globalnej osi Y (przód i tył). S+Z Skalowanie wzdłuż globalnej osi Z (góra i dół). S+Alt Shrink/Fatten R Obrócenie R+X Obrócenie dookoła globalnej osi X (z lewej na prawą). R+Y Obrócenie dookoła globalnej osi Y (z przodu do tyłu). R+Z Obrócenie dookoła globalnej osi Z (z góry w dół). PRZYTRZYMANIE CTRL Powoduje wykonanie akcji skokowych jednostkach. PRZYTRZYMANIE SHIFT+LPM Jeden z uchwytów manipulatora spowoduje wykonanie akcji wzdłuż innych osi niż kliknąłeś. L Linked ( zaznacza model w meshu ) I Insert Faces ( wstawia polygon ) E Extrude P Separate (Detach) K knife U UV Mapping B Zaznaczenie prostokątne C Zaznaczenie koliste A Zaznacz/odznacz wszysko SHIFT+LPM lub SHIFT+PPM Zaznaczanie wielokrotne. X Delete Z Przełącznik pomiędzy wyświetlaniem wireframe i solid. CTRL+Z Undo TAB Przełącznik Edit/Obiect mode H Ukryj Alt+H Pokaż O Przełącznik Edycji proporcjonalnej 1-9 Przełącznik warstw SPACJA Przywołuje główne menu, pozwalające dodać, zobaczyć, zaznaczyć, itd. Odwrotne blokowanie osi SHIFT+X Używanie Y+Z. SHIFT+Y Używanie X+Z. SHIFT+Z Używanie X+Y. G+SHIFT+X Przesunięcie wzdłuż globalnej osi Y i Z (nie w lewoi w prawo). G+SHIFT+Y Przesunięcie wzdłuż globalnej osi X i Z (nie w przód i w tył). G+SHIFT+Z Przesunięcie wzdłuż globalnej osi X i Y (nie w górę i w dół). S+SHIFT+X Skalowanie wzdłuż globalnej osi Y i Z (nie w lewo i w prawo). S+SHIFT+Y Skalowanie wzdłuż globalnej osi X i Z (nie w przód i w tył). S+SHIFT+Z Skalowanie wzdłuż globalnej osi X i Y (nie w górę iw dół). Przyciski myszy Shift+ ŚPM przesuwanie sceny ŚPM Obracanie sceny dookoła obiektu Kółko przybliżenie, oddalanie LPM wybranie obiektu (podświetli sięna pomarańczowo Shift+LPM zaznacza wierzchołki LPM+K cięcie Obiect Mode W Menu logiczne T Toolbar lewy N Info o modelu G Przesunięcie G+X Przesunięcie wzdłuż globalnej osi X (lewo i przód). G+Y Przesunięcie wzdłuż globalnej osi Y (przód i tył). G+Z Przesunięcie wzdłuż globalnej osi Z (góra i dół). S Skalowanie S+X Skalowanie wzdłuż globalnej osi X (lewo i prawo). S+Y Skalowanie wzdłuż globalnej osi Y (przód i tył). S+Z Skalowanie wzdłuż globalnej osi Z (góra i dół). S+Alt Shrink/Fatten R Obrócenie R+X Obrócenie dookoła globalnej osi X (z lewej na prawą). R+Y Obrócenie dookoła globalnej osi Y (z przodu do tyłu). R+Z Obrócenie dookoła globalnej osi Z (z góry w dół). PRZYTRZYMANIE CTRL Powoduje wykonanie akcji skokowych jednostkach. PRZYTRZYMANIE SHIFT+LPM Jeden z uchwytów manipulatora spowoduje wykonanie akcji wzdłuż innych osi niż kliknąłeś. B Zaznaczenie prostokątne C Zaznaczenie koliste A Zaznacz/odznacz wszysko SHIFT+LPM lub SHIFT+PPM Zaznaczanie wielokrotne. X Delete TAB Przełącznik Edit/Obiect mode H Ukryj Alt+H Pokaż CTRL+Z Undo M Prznieś model do warstwy xxx 1-9 Przełącznik warstw SPACJA Przywołuje główne menu, pozwalające dodać, zobaczyć, zaznaczyć, itd. Odwrotne blokowanie osi SHIFT+X Używanie Y+Z. SHIFT+Y Używanie X+Z. SHIFT+Z Używanie X+Y. G+SHIFT+X Przesunięcie wzdłuż globalnej osi Y i Z (nie w lewoi w prawo). G+SHIFT+Y Przesunięcie wzdłuż globalnej osi X i Z (nie w przód i w tył). G+SHIFT+Z Przesunięcie wzdłuż globalnej osi X i Y (nie w górę i w dół). S+SHIFT+X Skalowanie wzdłuż globalnej osi Y i Z (nie w lewo i w prawo). S+SHIFT+Y Skalowanie wzdłuż globalnej osi X i Z (nie w przód i w tył). S+SHIFT+Z Skalowanie wzdłuż globalnej osi X i Y (nie w górę iw dół). Przyciski myszy Shift+ ŚPM przesuwanie sceny ŚPM Obracanie sceny dookoła obiektu Kółko przybliżenie, oddalanie PPM przesunięcie obiektu ( analogicznie do G ) LPM zatwierdzenie nowej pozycji modelu Sculpt mode: w przygotowaniu Vertex paint: w przygotowaniu Texture paint: w przygotowaniu Weight paint w przygotowaniu Edycja proporcjonalna SHIFT+O Wybieranie z kilku różnych opcji. ROLKA lub PgUp/PgDn Zwiększa/zmniejsza promień oddziałowywania edycji. NumPad+1+G Zmienia widok z przodu i przesuwa. LPM Potwierdza przemieszczenie. PPM lub ESC Anulowanie i przywrócenie do początkowego stanu siatki. Przłącznik widoku z klawiatury numerycznej 1 Widok z przodu CRTRL+1 Widok z tyłu 3 Widok z prawej CTRL+3 Widok z lewej 5 włączenie wyłączenie perspektywy 7 Widok z góry CTRL+7 Widok z dołu 2,4,6,8 obracanie sceny dookoła obiektu / Przełącznik Local/Global 0 Widok z kamery autor: Ekualizer Będę starał się uzupełniać temat o nowe skróty |