Modscenter • Centrum modyfikacji do gier
info w logu po konwercie modelu - Wersja do druku

+- Modscenter • Centrum modyfikacji do gier (https://modscenter.pl)
+-- Dział: Tworzenie modyfikacji (https://modscenter.pl/forum_tworzenie-modyfikacji_268)
+--- Dział: Modelowanie (https://modscenter.pl/forum_modelowanie_269)
+---- Dział: Pomoc (https://modscenter.pl/forum_pomoc_274)
+---- Wątek: info w logu po konwercie modelu (/thread_info-w-logu-po-konwercie-modelu_29218)



info w logu po konwercie modelu - Radol - 07-02-2015

Przekonwertowałem model z GTS do ETS2.
Przekonwertowałem plik .pmg do aktualnej wersji.
Pozmieniałem maty na aktualne ETS2 i odpowiednio przypisałem do pliku .PMD.
Ustawiłem pliki .tobj..itd
Wszystko tak jak trzeba - model działa git.

Problemem jest to iz po wybraniu modelu w edytorze, ten generuje w logu taki komunikat:
Cytat: Unknown variant name '52ht6f0' on model.....

Zmoda nie używam, ale jak ktoś mi napisze dokładnie to w blenderze to zrobię - jeśli jest taka możliwość.

Szukałem w blenderze czegoś odnośnie tego aby całkowicie usunąć info o wariancie ale nie znalazłem.

Uprzedzam że moja znajomość blendera jst na początkowym poziomie.


RE: info w logu po konwercie modelu - Szeryff123 - 07-02-2015

Wydaje mi się, że nazwa wariantu w modelu nie jest zgodna z nazwą wariantu w definicji (o ile taki istnieje, nie wiem jak to jest w modelach do map). Żeby sprawdzić/zmienić nazwę wariantu w modelu, importuj go (zakładam że masz już zainstalowanego blendera z wtyczką). Przy imporcie trzeba wpisać ścieżkę do folderu z base i folderu z modem (jeśli model jest brany bezpośrednio z base, w obu okienkach musi być ta sama ścieżka, czyli do base)

[Obrazek: image.png]

Po zaimportowaniu modelu zaznacz główne drzewko na liście (ppm) i przejdź do zakładki Object w oknie properties (pomarańczowy sześcian), otwórz kartę SCS Variant/Look Tools i kliknij Edit żeby zmienić nazwę wariantu:

[Obrazek: image.png]

Potem można exportować model, najlepiej exportować do pustego folderu. W linijce ze ścieżką (1) trzeba wpisać ścieżkę gdzie będzie się znajdował model, w opcji nr 2 wybierasz wersję pmg, a opcję 3 możesz zostawić bez zmian, nazwa pmg weźmie się automatycznie z nazwy głównego drzewka.

[Obrazek: image.png]


RE: info w logu po konwercie modelu - Radol - 07-02-2015

Dzięki bardzo Szeryff.
Dodanie wariantu 'default' i eksport modelu bez problemów.

Miałem małą rozkminę bo model sie nie pokazywał i miałem tylko jego znacznik oraz komunikat "missing geometry data...coś tam"
Dopiero aktywacja tego wariantu w pliku .pmd pomogła.

(Ja tam nie mialem wariantu który był wcześniej wywoływany komunikatem więc nie mogłem zmienić nazwy - dodawałem nowy)

Nie wiem gdzie w blenderze to sie robi, ale poradziłem sobie inaczej.
Wielkie dzięki - wszystko gra i buczy.


RE: info w logu po konwercie modelu - Szeryff123 - 07-02-2015

W blenderze wystarczy kliknąć "Add new variant" (na drugim obrazku) i wpisać własną nazwę.


RE: info w logu po konwercie modelu - Radol - 07-02-2015

No tak właśnie dodałem nowy wariant i nazwałem 'default' - ale on potrzebował jeszcze jakby 'aktywacji' w plik PMD bo inaczej model sie nie pokazywał.

Zrobiłem to SCSEditor'em.