Problem z Blenderem - Wersja do druku +- Modscenter • Centrum modyfikacji do gier (https://modscenter.pl) +-- Dział: Tworzenie modyfikacji (https://modscenter.pl/forum_tworzenie-modyfikacji_268) +--- Dział: Modelowanie (https://modscenter.pl/forum_modelowanie_269) +---- Dział: Pomoc (https://modscenter.pl/forum_pomoc_274) +---- Wątek: Problem z Blenderem (/thread_problem-z-blenderem_32414) |
Problem z Blenderem - lukash64 - 20-03-2016 Witajcie, otóż gdy wyeksportuję większość modeli od SCSu, po eksporcie w grze (nic nie zmieniam exportuję taki jak pierwotny model) widać, że psują się jakby cienie itp. Wszystko widoczne na poniższych screenach. Liczę na waszą pomoc, nagradzam. RE: Problem z Blenderem - nirwana9 - 20-03-2016 Nie używam blendera ale kilku osób mi mówiło że w blenderze jest mapping cienia- może coś o tym wiesz, może trzeba od nowa zmappować cienie na model ? RE: Problem z Blenderem - Szeryff123 - 20-03-2016 To wina wtyczki, nie wiedzieć czemu, łącza ona przy imporcie wierzchołki, które nie powinny być połączone. Możesz spróbować odznaczyć przy imporcie "Merge duplicates", ale u mnie to akurat nie pomogło. Po imporcie model wygląda tak: http://abload.de/img/1b3ukd.jpg a powinien tak: http://abload.de/img/2e5upa.jpg Także na to raczej nic nie poradzisz, chyba że chce ci się ręcznie porozcinać krawędzie. RE: Problem z Blenderem - lukash64 - 20-03-2016 Spróbowałem, niestety nic nie pomogło. Na razie się nie poddaje, ale dzięki za pomoc. Raczej bez sensu będzie rozcinanie przed każdym exportem. Pozdrawiam! RE: Problem z Blenderem - lukash64 - 24-03-2016 Otóż poradziłem sobie z tym problemem, trzeba użyć na danym modelu opcji EDGE SPLIT. Mam jeszcze jedno pytanie, otóż po eksporcie podobnie jest z szybami, tylko edge split już tutaj nie pomaga. Więcej na fotkach. Przed exportem. (Oryginał) Po exporcie. RE: Problem z Blenderem - nirwana9 - 24-03-2016 Mam takie pytanie Porównaj mat szyby przed edycją i po edycji. Jeśli będą się róźnić to ustaw jak było przed edycją zawartość matu i powinno być dobrze RE: Problem z Blenderem - lukash64 - 24-03-2016 Nie pomogło niestety, przekopiowałem cały plik .mat RE: Problem z Blenderem - Szeryff123 - 24-03-2016 A spróbuj może podmienić tobj, czasem z tym są problemy RE: Problem z Blenderem - lukash64 - 24-03-2016 Niestety to też nie pomaga. RE: Problem z Blenderem - nirwana9 - 24-03-2016 Spróbujmy drugiego alternatywnego sposobu - może zadziałać w tej sytuacji. A więc tak. Musisz w programie całkowicie nowy mat przypisać ( nie kopiować i zmieniać tylko od zera ) następnie po exporcie dasz zawartość matu do nowego matu i problem już wtedy powinien ustąpić. Albo jeszcze jedna sprawa. Proszę pokaż tutaj zawartość matu przed i po edycji, może coś wyłapię |