Modscenter • Centrum modyfikacji do gier
Problem z Blenderem - Wersja do druku

+- Modscenter • Centrum modyfikacji do gier (https://modscenter.pl)
+-- Dział: Tworzenie modyfikacji (https://modscenter.pl/forum_tworzenie-modyfikacji_268)
+--- Dział: Modelowanie (https://modscenter.pl/forum_modelowanie_269)
+---- Dział: Pomoc (https://modscenter.pl/forum_pomoc_274)
+---- Wątek: Problem z Blenderem (/thread_problem-z-blenderem_32414)



Problem z Blenderem - lukash64 - 20-03-2016

Witajcie, otóż gdy wyeksportuję większość modeli od SCSu, po eksporcie w grze (nic nie zmieniam exportuję taki jak pierwotny model) widać, że psują się jakby cienie itp. Wszystko widoczne na poniższych screenach. Smile (IPB) Liczę na waszą pomoc, nagradzam.

[Obrazek: 25907768776_51fe295c44_o.jpg]

[Obrazek: 25300969434_02049450c8_o.jpg]


RE: Problem z Blenderem - nirwana9 - 20-03-2016

Nie używam blendera ale kilku osób mi mówiło że w blenderze jest mapping cienia- może coś o tym wiesz, może trzeba od nowa zmappować cienie na model ? Smile (IPB)


RE: Problem z Blenderem - Szeryff123 - 20-03-2016

To wina wtyczki, nie wiedzieć czemu, łącza ona przy imporcie wierzchołki, które nie powinny być połączone. Możesz spróbować odznaczyć przy imporcie "Merge duplicates", ale u mnie to akurat nie pomogło.

Po imporcie model wygląda tak: http://abload.de/img/1b3ukd.jpg

a powinien tak: http://abload.de/img/2e5upa.jpg

Także na to raczej nic nie poradzisz, chyba że chce ci się ręcznie porozcinać krawędzie.


RE: Problem z Blenderem - lukash64 - 20-03-2016

Spróbowałem, niestety nic nie pomogło. Sad (IPB) Na razie się nie poddaje, ale dzięki za pomoc. Raczej bez sensu będzie rozcinanie przed każdym exportem. Smile (IPB) Pozdrawiam!


RE: Problem z Blenderem - lukash64 - 24-03-2016

Otóż poradziłem sobie z tym problemem, trzeba użyć na danym modelu opcji EDGE SPLIT. Smile (IPB)

Mam jeszcze jedno pytanie, otóż po eksporcie podobnie jest z szybami, tylko edge split już tutaj nie pomaga. Confused (IPB) 

Więcej na fotkach. 

Przed exportem. (Oryginał)
[Obrazek: 25405858513_bedeecf75d_o.jpg]  

Po exporcie.
[Obrazek: 25735015760_49ff5e3ca2_o.jpg]


RE: Problem z Blenderem - nirwana9 - 24-03-2016

Mam takie pytanie

Porównaj mat szyby przed edycją i po edycji.

Jeśli będą się róźnić to ustaw jak było przed edycją zawartość matu i powinno być dobrze Smile (IPB)


RE: Problem z Blenderem - lukash64 - 24-03-2016

Nie pomogło niestety, przekopiowałem cały plik .mat Sad (IPB)


RE: Problem z Blenderem - Szeryff123 - 24-03-2016

A spróbuj może podmienić tobj, czasem z tym są problemy


RE: Problem z Blenderem - lukash64 - 24-03-2016

Niestety to też nie pomaga. Sad (IPB)


RE: Problem z Blenderem - nirwana9 - 24-03-2016

Spróbujmy drugiego alternatywnego sposobu - może zadziałać w tej sytuacji.

A więc tak. Musisz w programie całkowicie nowy mat przypisać ( nie kopiować i zmieniać tylko od zera )

następnie po exporcie dasz zawartość matu do nowego matu i problem już wtedy powinien ustąpić.

Albo jeszcze jedna sprawa.

Proszę pokaż tutaj zawartość matu przed i po edycji, może coś wyłapię Smile (IPB)