Modscenter • Centrum modyfikacji do gier
Problem z teksturami po eksporcie - Wersja do druku

+- Modscenter • Centrum modyfikacji do gier (https://modscenter.pl)
+-- Dział: Kosz (https://modscenter.pl/forum_kosz_339)
+--- Dział: Kosz (https://modscenter.pl/forum_kosz_340)
+--- Wątek: Problem z teksturami po eksporcie (/thread_problem-z-teksturami-po-eksporcie_32571)



Problem z teksturami po eksporcie - Kamil_FH - 27-04-2016

Wersja gry: 1.23.2.1s
Lista aktywnych DLC: Wszystkie
Lista modyfikacji: Własna
Log: Najistotniejsze
Kod:
00:00:32.153 : <ERROR> [fs] Failed to open file "/materials/lights_lumi.mat" in the read_only mode
00:00:32.153 : <ERROR> [resource_task] Can not open '/materials/lights_lumi.mat'
00:00:32.153 : <ERROR> [fs] Failed to open file "/vehicle/trailer_eu/gooseneck/20ft/aterials/shadow_fake.mat" in the read_only mode
00:00:32.153 : <ERROR> [resource_task] Can not open '/vehicle/trailer_eu/gooseneck/20ft/aterials/shadow_fake.mat'
00:00:32.186 : <ERROR> [fs] Failed to open file "/textures/chassis.tobj" in the read_only mode
00:00:32.186 : <ERROR> [resource_task] Can not open '/textures/chassis.tobj'
Opis problemu:
Ogólnie problem występuje po eksportowaniu naczepy Blenderem, która ma zamienić już istniejącą. Maty odpowiednio wyglądają tak:

lights_lumi.mat
Kod:
material : "eut2.lamp.add.env" {
texture[0] : "/textures/chassis.tobj"
texture_name[0] : "texture_base"
texture[1] : "/textures/lamp_mask.tobj"
texture_name[1] : "texture_mask"
texture[2] : "/material/environment/generic_reflection.tobj"
texture_name[2] : "texture_reflection"
add_ambient : 0
diffuse : { 1.0 , 1.0 , 1.0 }
env_factor : { 0.294118 , 0.294118 , 0.294118 }
shininess : 60
specular : { 0.6 , 0.6 , 0.6 }
}

chassis.mat
Kod:
material : "eut2.dif.spec.add.env.shadow" {
texture[0] : "/textures/chassis.tobj"
texture_name[0] : "texture_base"
texture[1] : "/material/environment/generic_reflection.tobj"
texture_name[1] : "texture_reflection"
add_ambient : 0
diffuse : { 1.0 , 1.0 , 1.0 }
shininess : 22
specular : { 0.447059 , 0.447059 , 0.447059 }
}

shadow_fake.mat
Kod:
material : "eut2.fakeshadow" {
aux[1] : { 0.0 , 0.0 }
}

Zaś tobj wygląda następująco:

chassis.tobj
[Obrazek: chassis.jpg]

lamp_mask.tobj
[Obrazek: lamp.jpg]

trailer.pmd
[Obrazek: trailer_pmd.jpg]

Mimo, że wszystko wydaje się być poprawnie to i tak brak tekstur w naczepie. Jeśli ktoś miał podobny problem przy eksporcie Blenderem to proszę o pomoc.

PS. Używam wtyczki Blender2SCS.


RE: Problem z teksturami po eksporcie - Mietek - 27-04-2016

(27-04-2016, 18:20)Kamil_FH napisał(a): Zaś tobj wygląda następująco:

chassis.tobj
[Obrazek: chassis.jpg]

lamp_mask.tobj
[Obrazek: lamp.jpg]
moim zdaniem masz błąd w obydwu tobj. w wierszu 00000020 i kolumnie 08 w chassis.tobj zamiast 16 powinno być 21 a w lamp_mask.tobj 23 zamiast 18. ale nie jestem na sto procent pewny czy to tylko ten błąd to powoduje.


RE: Problem z teksturami po eksporcie - Michaleczeq - 27-04-2016

Jakbyś mógł to pokaż dokładnie w jakim katalogu masz te pliki, ponieważ z tego co widzę to raczej wina złego odniesienia. np. w tobj i pmd masz odniesienia do katalogu "textures/<tekstura>" a zgaduje że pliki sąw vehicle/trailer_eu/<nazwa_naczep>/<pliki>

Edit:
Jeżeli mowa o tym co mówi @Mietek to on też widzę ma racje, coś z tymi wartościami jest nie tak, z tym że te wartości co podał trzeba zamienić na hex, czyli zamiast 16-> 15, zamiast 18 -> 17


RE: Problem z teksturami po eksporcie - Kamil_FH - 27-04-2016

(27-04-2016, 20:13)Michaleczeq napisał(a): Jakbyś mógł to pokaż dokładnie w jakim katalogu masz te pliki, ponieważ z tego co widzę to raczej wina złego odniesienia. np. w tobj i pmd masz odniesienia do katalogu  "textures/<tekstura>" a zgaduje że pliki sąw vehicle/trailer_eu/<nazwa_naczep>/<pliki>

Tekstury są w 

Kod:
vehicle/trailer_eu/gooseneck/20ft/textures


tobj w

Kod:
vehicle/trailer_eu/gooseneck/20ft/materials


Zaś główny PMD w 

Kod:
vehicle/trailer_eu/gooseneck/20ft


(27-04-2016, 20:13)Michaleczeq napisał(a): Edit:
Jeżeli mowa o tym co mówi @Mietek to on też widzę ma racje, coś z tymi wartościami jest nie tak, z tym że te wartości co podał trzeba zamienić na hex, czyli zamiast 16-> 15, zamiast 18 -> 17

Czyli 16 zamienić na 15, a 18 na 17?


RE: Problem z teksturami po eksporcie - Michaleczeq - 27-04-2016

tak, i spróbuj przenieść foldery materials i textures do głównego katalogu moda (nazwa_moda/materials itd) bo najpewniej podczas eksportu nie wpisałeś ścieżki poprawnej, a po fakcie po prostu przeniosłeś modele