Modscenter • Centrum modyfikacji do gier
Auto Rodzinne - Nissan Navara d40 - Wersja do druku

+- Modscenter • Centrum modyfikacji do gier (https://modscenter.pl)
+-- Dział: Hyde Park (https://modscenter.pl/forum_hyde-park_280)
+--- Dział: Nasze pojazdy (https://modscenter.pl/forum_nasze-pojazdy_869)
+---- Dział: Auta osobowe (https://modscenter.pl/forum_auta-osobowe_870)
+---- Wątek: Auto Rodzinne - Nissan Navara d40 (/thread_auto-rodzinne-nissan-navara-d40_33882)



Auto Rodzinne - Nissan Navara d40 - sasiad89993 - 22-11-2016

Cóż... Sasiad prawka jeszcze nie ma, więc wozi się co najwyżej na prawym fotelu.
Naszymi czterema kółkami jest Nissan Navara d40, który opuścił salon w Zabrzu dzień przed wigilią 2015 roku.

Jakieś dane przed swoim opisem:
-Marka: Nissan
-Model: Navara mk.3
-Rok produkcji: Bliżej dla mnie nieokreślony, pierwsza rejestracja grudzień 2015
-Silnik: 2.5 dCi r4, ponoć 144 konie, ale coś za dużo mocy ma jak na to co pisze (po gwarancji wpada mapa ze 190 koni)
-Napęd: 4x4 dołączany ręcznie
-Skrzynia: 6 biegów do przodu + R
-Aktualny przebieg: coś koło 25 tyś km.
-Lakier: Czorny metalik

Zakupiony jako nowy w salonie w Zabrzu oficjalnie 24 grudnia 2015 roku.

Z naszych odczuć wynika, że navara jest mimo bycia pick-upem najbardziej "szosowym" modelem terenówek nissana. Bardzo dobrze trzyma się zakrętów i tym podobnych, czego już np. pathfinder tak dobrze nie działa. Za to definitywnym minusem jest brak mechanizmu różnicowego w tylnym moście. Każdy inny model spod kitajskiej kreski go już ma, wymiana jest możliwa, mocowania te same, ale dołożyć to już nie raczyli... no cóż, tak to czasami bywa Szczerbaty (MC)  

O samochodzie takich gabarytów nie można chyba powiedzieć, że będzie ekonomiczny, a jednak. Mimo wagi ponad dwóch ton w trasie (z ładunkiem w postaci mercedesa) średnie spalanie spada do około 9l/100km. Wygoda jest jak z przodu tak i z tyłu, jedyne czego tam brakuje to podgrzewanych siedzeń. Takie luksusy tylko w pierwszym rzędzie Big Grin (IPB) . Miejsca raczej tu nie braknie nikomu. Silnik jak na diesla jest niezwykle dynamiczny, bez problemu kula tą budę w normalnym czasie do 180km/h (blokada/kaganiec, jak zwał tak zwał), nigdy nie ma problemów z wyprzedzaniem, ale przy tych 180 przydałby się siódmy bieg. Tak dla samego obniżenia obrotów.

Cóż, nasz osiołek bardzo ostatnio ulubował sobie bycie brudnym, na nic nam przyjazd na myjnie, czyszczenie chromów i inne sprawy, skoro po jednym o-s'ie przez las będzie wyglądał tak samo, albo i gorzej.

Posiadamy setup'y sztuk dwa, wiadomo zima/lato:

stalowe 17'+opony vredesteina zimowe
alu 19'+opony Generali na lato

Oczywiście 19 cali nie było w serii, ale trzeba przyznać wyróżnia się spośród wszystkich na identycznych prostych sześcioramiennych felgach jeżdżących po europie. Gumy jak gumy, letnie średnio nadają się na szutry, powyżej 100 robi się nieciekawie, z zimówkami trochę lepiej, zasługa bieżnika.

Z kolejnych dołożonych luksusów można wymienić:
-Hak holowniczy 3t
-Klapa bagażnika w ryflu
-8x nowe głośniki (oryginalne nie zachwycały jakością i dwa zdechły po pół roku)
-Wzmacniacz (nie pamiętam ilu wattowy, sprawdzę i dopiszę Wink (IPB) )

Co jest definitywnie do zrobienia:
-Mała tuba pod fotel (leci ze stanów i trzeba trochę czekać ;-Wink (IPB)
-Hamulce, przy jeździe polską autostradą z polskimi kierowcami po kilku hamowaniach hamulce robią się
miękkie i nieskutecznie niczym mydło zamiast klocków... wada fabryczna tego segmentu nyssana
-halogeny na dach sztuk 2, bądź 4
-mapa 190km po gwarancji, jeżeli jakimś cudem go wtedy nie sprzedamy

Ale żeby nie było, że samochód ten ma tylko kilka wad, można wymienić jeszcze to, że lubi poskrzypieć... w sumie nie lubi, w Polsce skrzypi on cały czas.  Prawdopodobnie jest to guma na krawędzi maski, ale kto go tam wie Szczerbaty (MC) W jakim innym kraju nie byliśmy wszystko było spokojnie, ale cóż takie nasze drogi.

Podczas jednym z podbojów lasu za zakrętem spotkał nas... peżot, tak sobie beztrosko hasał po leśnej dróżce, później uciekając w popłochu w krzaki, niestety nasz nissan nabawił się małej obcierki na zderzaku. Wcześniej pękła jedna tylna lampa przez nieuwagę naszego pracownika... chce ktoś kupić? za pisiont złoty oddam Szczerbaty (MC)

Kilka zdjęć tego osiołka:


Artistiko na postoju Big Grin (IPB)

Myju myju

Zimowy setup

I jak już mówiłem, ktoś tu się lubi brudzić Craze (IPB)


W razie jakichkolwiek pytań zapraszam do dyskusji poniżej Smile (IPB)



RE: Auto Rodzinne - Nissan Navara d40 - nirwana9 - 22-11-2016

Widać, że brudzić się lubuje ;D


RE: Auto Rodzinne - Nissan Navara d40 - kiszens123 - 23-11-2016

Słaby kolor jak na taką terenóweczkę, bo wiadomo że czarny najbardziej lubi się brudzić :v ale ogólnie to wozidło niczego sobie Wink (IPB) a co do mocy to w sumie nie masz się co dziwić- na auto które pewnie waży w okolicach 2 ton, 144 konie to niewiele ;p


RE: Auto Rodzinne - Nissan Navara d40 - sasiad89993 - 23-11-2016

(23-11-2016, 19:07)kiszens123 napisał(a): Słaby kolor jak na taką terenóweczkę, bo wiadomo że czarny najbardziej lubi się brudzić :v ale ogólnie to wozidło niczego sobie Wink (IPB) a co do mocy to w sumie nie masz się co dziwić- na auto które pewnie waży w okolicach 2 ton, 144 konie to niewiele ;p

Co do koloru, to taka stała w salonie, taką wzieliśmy, już po zakończeniu produkcji :p

A mówiąc w temacie mocy to właśnie czuć, że jest jej więcej, można by pojechać na hamownię, sprawdzić z ciekawości, ale nie ma na to czasu.


RE: Auto Rodzinne - Nissan Navara d40 - sasiad89993 - 04-01-2017

(09-12-2016, 15:24)carol77 napisał(a): Bardzo fajne autko. A da się zamknąć pakę? Bo przy otwartej ciężko byłoby w nim wozić np. mojego psa Big Grin (IPB)

Odpowiedź bardzo spóźniona, ale jest.
Na pace jest klapa z blachy ryflowanej wzmacniana+siłowniki, ale psa to bym tam nie pakował Big Grin (IPB)