Lekkie lagi - Wersja do druku +- Modscenter • Centrum modyfikacji do gier (https://modscenter.pl) +-- Dział: Symulatory (https://modscenter.pl/forum_symulatory_1153) +--- Dział: Euro Truck Simulator 2 (https://modscenter.pl/forum_euro-truck-simulator-2_33) +---- Dział: ETS2 - Centrum pomocy (https://modscenter.pl/forum_ets2-centrum-pomocy_467) +----- Dział: ETS2 - Pomoc (https://modscenter.pl/forum_ets2-pomoc_554) +----- Wątek: Lekkie lagi (/thread_lekkie-lagi_34550) |
Lekkie lagi - małpka8 - 21-04-2017 Witam! Mam problem od pewnego czasu podczas wjazdu w miejsca gdzie jest więcej obiektów (miasta itp) występują u mnie lekkie przycinki tak na ok. 1sek i puszcza. W mieście co jakiś czas tak się robi. Czy to wina komputera czy może optymalizacji w ets2? Mapy jakie stosuje najnowsza wersja Great poland 1,7,1 oraz najnowsza wersja rus mapy pod wersje 1,27. Dodam że wcześniej na tym samym składzie modyfikacji tzn mapy i kilkanaście innych tak się nie działo. Pomocy co się dzieje? Pozdrawiam RE: Lekkie lagi - RedDevill - 21-04-2017 Standardowo: na początek warto będzie przeskanować i przeczyścić dysk Malwarebytesem, później CCleanerem, a na koniec defragmentacja. Dodatkowo wyłącz zbędne programy działające w tle, możliwe że coś przypadkiem ostatnio zainstalowałeś. Po tym wszystkim sprawdź, czy coś się poprawiło. :) RE: Lekkie lagi - SztywnyFred - 22-04-2017 Nie poprawi się nic. Takie uroki .scsu. Na serii grze będzie okej, z modami już jest p***a z dziobem. Mody powodują na 1.27 straszne spadki fpsów. Spróbuj nawet sobie cofnąć do 1.26 gdzie ten problem nie występował. Nie defragmentuj, broń boże nie formatuj, bo to nic nie da. Przeskanować możesz profilaktycznie, ale to też nic nie da. Żadne wirusy nie mają wpływu na działanie gry. Dodam, że przerabiałem ten problem w tym tygodniu i wiem o co chodzi, więc można wyciągnąć wnioski RE: Lekkie lagi - małpka8 - 22-04-2017 Właśnie na 1.27 takie problemy są. Coś scs nie dopracował. Trudno się mówi. Dzięki za odpowiedź i pomoc chłopaki. Pozdrawiam! RE: Lekkie lagi - MinusPL - 22-04-2017 Jak zwykle wina SCS, wina SCS. Ludzie to nie wina SCS, że mody nie są optymalizowane. Modele na mapach są w za wysokiej jakości, tekstury często też. Silnik ETS2 nie jest źle zoptymalizowany, tylko ludzie wszystkie modele zbyt szczegółowe robią, co powoduje, że gra nie ogarnia. Polecam w configu ustawić g_developer 1 i g_minicon 1 i patrzeć na informację o quadcount (bodaj qc albo quadcount będzie napisane). Im wyższa ta liczba tym więcej poligonów (ściana zawarta między 3 albo 4 vertexami modelu) gra renderuje. W momencie gdy większość modyfikacji używa modeli wysokiej jakości, jako model cienia używa takiego samego modelu jak ten szczegółowy wizualny a do tego nie używa prawidłowo modeli LOD to nie dziwcie się, że już z kilkoma modyfikacjami gra wam zaczyna mulić. Podaj też log, może 1.27 coś w nim wywala co by mogło nakierować dlaczego przymula, nie jest to na pewno wina samej wersji 1.27 tylko zapewne jednej ze zmian w niej wprowadzonej odnośnie modeli bądź innych rzeczy. Ale błagam zanim zaczniecie mówić, że ta gra jest fatalnie zoptymalizowana zastanówcie się, czy to czasem super uber hiper szczegółowe modele z modów nie są nieco zbyt wymagające (serio? SERIO. Niektóre modele mają nawet każdą śrubkę osobno wymodelowaną, a to obciąża mocno...) |