Modscenter • Centrum modyfikacji do gier
SCSArchiver - Wersja do druku

+- Modscenter • Centrum modyfikacji do gier (https://modscenter.pl)
+-- Dział: Tworzenie modyfikacji (https://modscenter.pl/forum_tworzenie-modyfikacji_268)
+--- Dział: Inne (https://modscenter.pl/forum_inne_1106)
+--- Wątek: SCSArchiver (/thread_scsarchiver_35056)

Strony: 1 2


SCSArchiver - MinusPL - 24-11-2017

SCSArchiver - program do wypakowywania oraz tworzenia archiwów SCS#
SCS Archiver to narzędzie służące do tworzenia oraz wypakowywania archiwów SCS.


Użycie
Do poprawnego działania programu wymagane jest Visual C++ Redistributable 2019. Program posiada pełnoprawny interfejs graficzny, więc użycie go zamyka się w wybraniu odpowiedniej opcji w menu.
[Obrazek: 5BreQEw.png]
Dodatkowe opcje dostępne w wersji 0.2.

Opcje wypakowywania:
  • Search for root entry in archive - opcja ta pozwala wybrać czy szukamy głównego katalogu w archiwum, czy też chcemy od razu korzystać z katalogów zamiennych.
  • Prevent extraction of not supported archive types - blokada wypakowywania niewspieranych formatów archiwów.
Opcje pakowania:
  • Remove root entry - uproszczona blokada archiwum. Działa na oryginalny scs_extractor od SCSu.
  • Strip directory data - prawdziwa blokada archiwum (niedostępne). Na chwilę obecną żaden program nie jest w stanie takiego archiwum w pełni wypakować.
  • Use compression - używaj kompresji plików w archiwum.
  • Dodatkowo opcja pomijania plików desc w procesie kompresji (pliki te są małe i po kompresji są czasami większe niż przed kompresją).
Jeśli program sprawia wrażenie zawieszenia się należy chwilę odczekać. Istnieje spore prawdopodobieństwo, że przetwarzany jest większy plik, który wymaga więcej czasu na aktualizację stanu.
Wersja z UI nie wspiera komend wypakowywania komendą.


Podstawowe katalogi
Poniżej zamieszczam listę podstawowych katalogów używanych w archiwach SCS# w plikach gry:

Kod:
automat
contentbrowser
custom
def
dlc
effect
font
locale
map
material
model
model2
panorama
prefab
prefab2
road_template
sound
system
ui
uilab
unit
vehicle
video


Download

Wersja 0.2.0:
sharemods.com/1eqp6m9xn9u3/SCS_Archiver_0.2.zip.html


Licencja
Programu można używać dowolnie dopóki jest to zgodne z prawem. Powstał on by dać wszystkim dostęp do oryginalnych plików SCS Software.
Proszę o szanowanie autorów gry oraz modyfikacji i nie używanie bezprawnie zawartości przez nich stworzonej.
Zezwalam na umieszczanie na innych forach pod warunkiem umieszczenia informacji o autorze oraz zachowaniu oryginalnej treści tego posta. W przypadku umieszczenia bez spełnienia tych warunków zostanie to zgłoszone jako kradzież do administracji portalu na którym program został umieszczony.


RE: SCSArchiver - mwl4 - 25-11-2017

Cytat:Program jest napisany w C++, głównie po to by format pozostał nadal utajniony, lecz istniała możliwość wypakowania plików.

Co to za bajki? 

https://github.com/mwl4/ConverterPIX/blob/mwl4/src/structs/hashfs.h
https://github.com/mwl4/ConverterPIX/blob/mwl4/src/fs/hashfilesystem.h
https://github.com/mwl4/ConverterPIX/blob/mwl4/src/fs/hashfilesystem.cpp
https://github.com/mwl4/ConverterPIX/blob/mwl4/src/fs/hashfs_file.h
https://github.com/mwl4/ConverterPIX/blob/mwl4/src/fs/hashfs_file.cpp


RE: SCSArchiver - MinusPL - 25-11-2017

Łohoho, skoro rozpisałeś to cóż... Ułatwiłoby mi to pracę - ja inaczej format rozgryzłem, Tongue (IPB)

Bajki jak bajki, a ConverterPIX nie wiedziałem, bo nie używałem, a SCSArchivera napisałem na dobrą sprawę dla znajomego Big Grin (IPB)


RE: SCSArchiver - mwl4 - 25-11-2017

ConverterPIX pozwala na zrzut zamontowanych zasobów w uberfs:


Kod:
converter_pix -b locale.scs -extract_d /locale

Tyle tylko, że ConverterPIX nie deszyfruje 3nK, ale to nie problem Smile (IPB)


RE: SCSArchiver - MinusPL - 25-11-2017

Yaaay, no ja po prostu zrobiłem coś i się tym dzielę, dzięki jednak za info Big Grin (IPB)


RE: SCSArchiver - MinusPL - 03-03-2018

Studia bolą, to i czasu mało, ale program nadal rozwijam Big Grin (IPB)
[Obrazek: 8EyyCkp.png]


RE: SCSArchiver - grabek71 - 03-03-2018

Świetna robota. Od jakiegoś czasu czegoś takiego szukałem a tu proszę...mogę sobie "ugrabkowić " rozgrywkę. Mam tylko pytanie do technika grzebiącego. Gdzie odnajdę coś, co odpowiada za godziny otwarcia dilerów? Pomożesz?


RE: SCSArchiver - Daras94 - 03-03-2018

Minus odpierdzieliłeś kawał dobrej roboty....program bedzie przydatny Wink (IPB)


RE: SCSArchiver - MinusPL - 03-03-2018

Uchh ja szczerze nie wiem niestety - nie zajmuję się modowaniem gry bezpośrednio, a program stworzyłem dla znajomego głównie.
Stwierdziliśmy później, że skoro można nim wypakować nie tylko podstawowe pliki jakm base i def, ale także locale to wydamy to coś.
Aktualnie pracuję zwłaszcza nad stroną pakowania do formatu SCS plików oraz graficznym interfejsem, który dla wszystkich będzie nieco wygodniejszy Wink (IPB)


RE: SCSArchiver - MinusPL - 06-03-2018

Aktualizacja w pierwszym poście:
- dodano opcję ominięcia wyszukiwania root entry w archiwum
- dodano proste sprawdzenie czy wypakowany plik jest faktycznie archiwum SCS
- od teraz każde wypakowane archiwum powinno znajdować się w swoim własnym folderze w folderze out.
- poprawiono kilka pomniejszych błędów powodujących zawieszanie się programu lub jego crashe.