Modscenter • Centrum modyfikacji do gier
Spadki FPSów przy dobrym sprzęcie - Wersja do druku

+- Modscenter • Centrum modyfikacji do gier (https://modscenter.pl)
+-- Dział: Symulatory (https://modscenter.pl/forum_symulatory_1153)
+--- Dział: Euro Truck Simulator 2 (https://modscenter.pl/forum_euro-truck-simulator-2_33)
+---- Dział: ETS2 - Centrum pomocy (https://modscenter.pl/forum_ets2-centrum-pomocy_467)
+----- Dział: ETS2 - Pomoc (https://modscenter.pl/forum_ets2-pomoc_554)
+----- Wątek: Spadki FPSów przy dobrym sprzęcie (/thread_spadki-fps%C3%B3w-przy-dobrym-sprz%C4%99cie_35493)

Strony: 1 2 3


Spadki FPSów przy dobrym sprzęcie - nikt123 - 23-05-2018

Witajcie. Mam problem ze spadkami FPSów w ETS 2. Chodzi o to że w miastach spadają one nawet w niektórych momentach do 20 a poza utrzymują się na poziomie 50. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że po pierwsze to samo jest z modami ( ProMods + Rus Map + Zestaw) jak i bez modów.  Jedynymi modami graficznymi jakie mam to SweetFX oraz Realistic Light and Shadow.  Teraz kwestia sprzętu który posiadam:
Płyta Asrock Z270 Pro 4
Procesor I5 7600k podkręcony do 4.3 na rdzeniu 
Ram 16 Gb o taktowaniu 2400 MHZ
Karta graficzna GTX 1070 8 GB Vram

Sprawy techniczne:
-Windows 7 x64
-przeskanowany brak wirusów i złośliwego oprogramowania
-zoptymalizowany rejestr
-zoptymalizowany dysk systemowy SSD oraz zdefragmentowany dysk D HDD na którym jest gra
-wyczyszczone wszystko CCleanerem 
-ETS 2 doaktualizowany do najnowszej wersji 
-zaktualizowane sterowniki do najnowszych dla płyty głównej i grafiki

Więc obiektywnie rzecz biorą sprzęt jest dobry i powinno wszystko śmigać. Teraz przejdę do ustawień grafiki w grze

[Obrazek: 40494719090_ca910b8795_c.jpg]

[Obrazek: 28427863058_8cba94f54a_c.jpg]



Uznałem że może to być wina karty. Przeanalizowałem ustawienia globalne i dodałem inne dla ETS 2. Sami oceńcie

Globalne
[Obrazek: 28427861008_3b619db21b_z.jpg]

Dla gry

[Obrazek: 28427862708_68b6ea75cf_z.jpg]

[Obrazek: 28427862098_c361ac9c3c_z.jpg]



Na koniec kwestie Logu- log z gry jest czysty. Pomyślałem więc że wina może leżeć w pliku config który Wam tu prezentuje.

# prism3d variable config data

uset r_full_resolution_corrections "0"
uset r_force_color_shadowmaps "0"
uset g_mm_help_shown "1"
uset g_save_indicator "1"
uset g_game_version "1.30.2.2"
uset g_force_online_lscrs "0"
uset g_frame_image_fmt "jpg"
uset g_frames_path ""
uset g_hw_info "1"
uset g_sns ""
uset g_glass_debugging_level "0"
uset g_line_sort "0"
uset g_cargo_sort "0"
uset g_tooltip_delay "0.4"
uset g_global_force_load_selector "0"
uset g_desktop_fadeout "60"
uset g_disable_hud_activation "0"
uset r_wireframe "0"
uset g_interior_camera_zero_pitch "0"
uset r_segment_buffer_size "128"
uset r_multimon_exterior_in_aux "0"
uset r_multimon_interior_in_main "1"
uset r_multimon_rotation_aux "0"
uset r_multimon_rotation_right "0"
uset r_multimon_rotation_left "0"
uset r_multimon_rotation_center "0"
uset r_multimon_vert_offset_right "0"
uset r_multimon_vert_offset_left "0"
uset r_multimon_border_fov_right "0"
uset r_multimon_border_fov_left "0"
uset r_multimon_fov_vertical "0"
uset r_multimon_fov_horizontal "50"
uset r_multimon_mode "0"
uset r_use_depth_bounds "1"
uset r_show_light_pixel_coverage "0"
uset r_deferred_debug "0"
uset r_mirror_scale_y "2"
uset r_mirror_scale_x "2"
uset r_scale_y "2"
uset r_scale_x "2"
uset r_normal_maps "1"
uset r_sunshafts "1"
uset r_color_saturation "1.0"
uset r_color_yellow_blue "0.0"
uset r_color_magenta_green "0.0"
uset r_color_cyan_red "0.0"
uset r_color_correction "0"
uset r_cloud_shadows "1"
uset r_dof_filter_size "0.5"
uset r_dof_transition "400.0"
uset r_dof_start "200.0"
uset r_dof "0"
uset r_mlaa_threshold "1.0"
uset r_mlaa "1"
uset r_hdr "0"
uset r_fake_shadows "2"
uset r_sun_shadow_texture_size "4096"
uset r_sun_shadow_quality "3"
uset r_mirror_group "3"
uset r_mirror_view_distance "120"
uset r_deferred_mirrors "1"
uset r_deferred "1"
uset r_nowmi "0"
uset r_startup_progress "0"
uset r_setup_done "1"
uset r_gamma "1"
uset r_manual_stereo_buffer_scale "1.0"
uset r_manual_stereo_ui_fov_game "100"
uset r_manual_stereo_ui_fov "80"
uset r_manual_stereo_ui_dist_game "0.5"
uset r_manual_stereo_ui_dist "0.8"
uset r_manual_stereo_in_menu "0"
uset r_nv_stereo_mode "2"
uset r_minimal_unfinished_frames "0"
uset r_no_frame_tracking "0"
uset r_msaa "0"
uset r_fullscreen "1"
uset r_mode_refresh "60"
uset r_mode_height "1080"
uset r_mode_width "1920"
uset r_path ""
uset r_device "dx9"
uset i_virtual_cursor_speed "500.0"
uset g_trackir "1"
uset g_lod_factor_pedestrian "1.0"
uset g_pedestrian "1"
uset g_light_span_factor "1"
uset g_light_distance_factor "1"
uset g_vehicle_flare_lights "1"
uset g_auto_traffic_headlights "1"
uset g_lod_factor_parked "1.0"
uset g_lod_factor_traffic "1.0"
uset g_traffic "1.0"
uset g_kdop_preview "0"
uset g_screenshot_on_bug_quality "100"
uset g_screenshot_on_bug "0"
uset g_shoulder_block_coloring "0"
uset g_debug_map_limits "0"
uset g_city_name_move "0"
uset g_developer "1"
uset g_steam_rich_presence "1"
uset g_steam_browser "1"
uset g_steam_screenshots "2"
uset g_artist_id "0"
uset g_save_format "0"
uset g_spec_trans_refill_tank "1"
uset g_flyspeed "10"
uset g_online_loading_screens "0"
uset g_news "0"
uset g_colbox "0"
uset g_radio_mode "2"
uset g_ignore_low_fps "0"
uset g_truck_light_quality "1"
uset g_truck_light_specular "1"
uset g_gfx_all_scales "0"
uset g_gfx_advanced "1"
uset g_gfx_quality "-1"
uset g_hq_3d_scale "0.0"
uset g_hq_3d_screenshot "0"
uset g_menu_aa_limit "8"
uset g_additional_water_fov "20.0f"
uset g_rain_reflect_hookups "1"
uset g_rain_reflect_actor "1"
uset g_rain_reflect_traffic "1"
uset g_rain_reflect_cache "0"
uset g_rain_reflection "3"
uset g_reflection "3"
uset g_grass_density "2"
uset g_veg_detail "1"
uset g_minicon "0"
uset g_console "1"
uset g_texture_usage_stats "0"
uset g_fps "0"
uset g_stream_exts ".ogg;.mp3"
uset r_vsync "0"
uset r_anisotropy_factor "1"
uset r_texture_detail "0"
uset t_locked_fps "0"
uset t_averaging_window_length "20"

Odpaliłem 3DMark Wynik testu to 13611 punktów. 

Oto szczegółowe rezultaty 
[Obrazek: 41583175304_8c1933ae53_c.jpg]

Co może być powodem tych spadków? Mi skończyły się pomysły.


RE: Spadki FPSów przy dobrym sprzęcie - Fairlane - 23-05-2018

Spadki występują tylko w ETSie czy w innych grach również? Występują po pewnym czasie gry, czy od razu?


RE: Spadki FPSów przy dobrym sprzęcie - nikt123 - 23-05-2018

W różnych grach ale nie ma na to reguły są gry które działają płynnie np Gothic 3 albo GTA V ale i takie na których występują te skoki. W ETS 2 spadki FPSów pojawiają się w różnych miejscach nawet na czystej mapie i nie ma na to reguły.


RE: Spadki FPSów przy dobrym sprzęcie - Fairlane - 23-05-2018

Kiedy ostatnio czyściłeś swój komputer z kurzu? Na wszelki wypadek pobierz sobie ten program, żebyśmy mogli wykluczyć jego przegrzewanie się. I jeszcze co do samego występowania, zauważyłeś że dzieje się to po instalacji sterowników, aktualizacji, itp. czy wszystko działało i pewnego dnia przestało?


RE: Spadki FPSów przy dobrym sprzęcie - nikt123 - 23-05-2018

Temperatury w normie. Tak jak pisałem CCleaner, Defragmentacja dysku i wykrywanie potencjalnych wirusów- dzisiaj. Nie wpłynęło to znacząco na wydajność kwestia 1-2 fps.


RE: Spadki FPSów przy dobrym sprzęcie - Kamyk - 23-05-2018

Wywal ccleanera natychmiast.


RE: Spadki FPSów przy dobrym sprzęcie - nikt123 - 24-05-2018

Zrobione. Jednak dalej poprawy nie ma.


RE: Spadki FPSów przy dobrym sprzęcie - Kamyk - 24-05-2018

Co masz ustawione w planie zasilania?


RE: Spadki FPSów przy dobrym sprzęcie - nikt123 - 24-05-2018

Wysoka wydajność.


RE: Spadki FPSów przy dobrym sprzęcie - Kamyk - 24-05-2018

(24-05-2018, 00:56)nikt123 napisał(a): Wysoka wydajność.

Kod:
Nie wspomniałeś, ile masz pamięci RAM. Jeśli masz więcej niż 8 GB pamięci RAM, wyłącz plik stronicowania lub zmień jego rozmiar na 512 MB. Możliwe, że system Windows ładuje uruchomione gry do pliku stronicowania, co powoduje poważne zawijanie ramek przy ponownym wczytywaniu tekstur do sceny. To samo przydarzyło mi się podczas grania w GTA5.

Jak wyłączyć plik stronicowania: http://www.tomshardware.com/reviews/ssd-performance-tweak,2911-4.html

Przed rozpoczęciem grania w gry zamknij wszystkie głodne lub niepotrzebne programy RAM, to pomoże.

Tutaj gość miał również problem z gtx1070 i dropem fps

Warto przypisać więcej ramu do gry
Kod:
-mm_pool_size13312
w opcjach uruchamiania.
Przy każdym uruchomieniu gry wchodź w menadżer zadań -> Szczegoly -> na ETS2 PPM -> Zmień priorytet -> Wysoki

w ram przed - jest spacja

Jeszcze dwie ważne sprawy. Karta używana czy nowa?

I odpalasz directx 32bit/directx 64bit czy OpenGL 32bit/OpenGL 64bit?