Modscenter • Centrum modyfikacji do gier
Rozwiązany [oddzielony] EDYTOR MAP od 'A' do 'Z" - Wersja do druku

+- Modscenter • Centrum modyfikacji do gier (https://modscenter.pl)
+-- Dział: Tworzenie modyfikacji (https://modscenter.pl/forum_tworzenie-modyfikacji_268)
+--- Dział: Map Editor SCS (https://modscenter.pl/forum_map-editor-scs_840)
+---- Dział: Map Edytor pomoc (https://modscenter.pl/forum_map-edytor-pomoc_842)
+---- Wątek: Rozwiązany [oddzielony] EDYTOR MAP od 'A' do 'Z" (/thread_oddzielony-edytor-map-od-a-do-z_36336)



[oddzielony] EDYTOR MAP od 'A' do 'Z" - myjeokna2 - 16-11-2019

Mam takie pytanko : bo w tym poradniku jest poradnik jak zapisać mapę i ją wczytać. Tylko ja robię mapę na osobnym module i to co tu jest napisane nie działa. Cały czas wyświetla mi się "Failed to load map!". Pomoże ktoś? Czy ja coś źle robię?


RE: EDYTOR MAP od 'A' do 'Z" - Michaleczeq - 16-11-2019

Jeżeli robisz mapę na osobnym module, to o ile nie wczytujesz już istniejącej mapy to tak będzie. Jest to po prostu informacja, że gra nie mogła odnaleźć mapy w plikach gry bądź moda.
A więc nie ważne czy wpiszesz samo "-edit", "-edit polska" czy cokolwiek innego, to o ile nie ma takiej mapy w plikach gry/moda, to dostaniesz taki komunikat bo edytor nie był w stanie nic załadować.

Jeżeli dopiero zaczynasz i nie masz jeszcze nic, to po prostu zignoruj ten komunikat i zacznij robić mapę, a potem podczas zapisywania nazwij ją tak jak ma się nazywać twój moduł i dodaj wygenerowane pliki jako swój mod do dokumentów.


RE: EDYTOR MAP od 'A' do 'Z" - myjeokna2 - 16-11-2019

(16-11-2019, 22:30)Michaleczeq napisał(a): Jeżeli robisz mapę na osobnym module, to o ile nie wczytujesz już istniejącej mapy to tak będzie. Jest to po prostu informacja, że gra nie mogła odnaleźć mapy w plikach gry bądź moda.
A więc nie ważne czy wpiszesz samo "-edit", "-edit polska" czy cokolwiek innego, to o ile nie ma takiej mapy w plikach gry/moda, to dostaniesz taki komunikat bo edytor nie był w stanie nic załadować.

Jeżeli dopiero zaczynasz i nie masz jeszcze nic, to po prostu zignoruj ten komunikat i zacznij robić mapę, a potem podczas zapisywania nazwij ją tak jak ma się nazywać twój moduł i dodaj wygenerowane pliki jako swój mod do dokumentów.
To wiem, ale ja już miałem trochę zrobione, zapisałem i nazwałem to po swojemu. Teraz wpisuje identyczną nazwę po "edit" i taki komunikat mi wyskakuje. Nwm co robić, to z tym modem do dokumentów to jest gdzieś jak to zrobić?


RE: EDYTOR MAP od 'A' do 'Z" - Michaleczeq - 17-11-2019

...
Skoro nie potrafisz nawet spakować gotowych plików i zrobić z tego modyfikację, to dlaczego zaczynasz modowanie od tworzenia map?
Pakowanie moda to podstawa.
Po prostu tworzysz strukturę moda (foldery i twoje pliki) i pakujesz do zip'a.
Podejrzyj sobie jakieś proste mody, jak są skonstruowane wewnątrz archiw.


RE: EDYTOR MAP od 'A' do 'Z" - myjeokna2 - 17-11-2019

(17-11-2019, 00:23)Michaleczeq napisał(a): ...
Skoro nie potrafisz nawet spakować gotowych plików i zrobić z tego modyfikację, to dlaczego zaczynasz modowanie od tworzenia map?
Pakowanie moda to podstawa.
Po prostu tworzysz strukturę moda (foldery i twoje pliki) i pakujesz do zip'a.
Podejrzyj sobie jakieś proste mody, jak są skonstruowane wewnątrz archiw.
Nie o to mi chodziło, spakować każdy głupi chyba umie. Chodzi mi o to które z tych plików spakowac : wszystkie 4 z nazwą co zapisałem czy bez któregoś? Bo spakowalem raz wszystkie, wsadziłem do folderu mod z nazwą .scs i nie dzialalo. Tak samo było gdy spakowalem bez pliku .bak (z góry sorry za błędy,  pisze z telefonu)


RE: EDYTOR MAP od 'A' do 'Z" - Michaleczeq - 17-11-2019

To co wypluł edytor czyli dajmy na to że twoja mapa nazywa się "polska"

w takim razie pakujesz:
/map/polska.mbd
/map/polska/<pliki>

Jest też plik z rozszerzeniem .set
W nim zapisane są wszystkie grupy zaznaczonych obiektów. Jeżeli nie korzystasz z tego narzędzia w edytorze i nie jest ci to potrzebne po ponownym uruchomieniu edytora, to możesz zignorować ten plik.

Edit: Oczywiście to nie jest tak że się wszystko pakuje bezpośrednio do archiwum. Te katalogi muszą być zachowane, czyli: archiwum.zip/map/<mapa>


RE: EDYTOR MAP od 'A' do 'Z" - myjeokna2 - 17-11-2019

(17-11-2019, 00:50)Michaleczeq napisał(a): To co wypluł edytor czyli dajmy na to że twoja mapa nazywa się "polska"

w takim razie pakujesz:
/map/polska.mbd
/map/polska/<pliki>

Jest też plik z rozszerzeniem .set
W nim zapisane są wszystkie grupy zaznaczonych obiektów. Jeżeli nie korzystasz z tego narzędzia w edytorze i nie jest ci to potrzebne po ponownym uruchomieniu edytora, to możesz zignorować ten plik.

Edit: Oczywiście to nie jest tak że się wszystko pakuje bezpośrednio do archiwum. Te katalogi muszą być zachowane, czyli: archiwum.zip/map/<mapa>
Okej, spróbuję to zrobic tak jak powiedzialeś i jutro napiszę.


RE: EDYTOR MAP od 'A' do 'Z" - myjeokna2 - 17-11-2019

(17-11-2019, 00:50)Michaleczeq napisał(a): To co wypluł edytor czyli dajmy na to że twoja mapa nazywa się "polska"

w takim razie pakujesz:
/map/polska.mbd
/map/polska/<pliki>

Jest też plik z rozszerzeniem .set
W nim zapisane są wszystkie grupy zaznaczonych obiektów. Jeżeli nie korzystasz z tego narzędzia w edytorze i nie jest ci to potrzebne po ponownym uruchomieniu edytora, to możesz zignorować ten plik.

Edit: Oczywiście to nie jest tak że się wszystko pakuje bezpośrednio do archiwum. Te katalogi muszą być zachowane, czyli: archiwum.zip/map/<mapa>

Cześć, zrobiłem tak jak powiedziałeś : włożyłem pliki mapy i plik .mbd do stworzonego folderu map i spakowałem ten folder do archiwum z dopiskiem .scs (bo ets2 chyba innych nie czyta). Wsadziłem do folderu z modami, próbuję odpalić mapę i nic, dalej "Failed to load map file!".


RE: EDYTOR MAP od 'A' do 'Z" - myjeokna2 - 17-11-2019

(17-11-2019, 11:31)myjeokna2 napisał(a):
(17-11-2019, 00:50)Michaleczeq napisał(a): To co wypluł edytor czyli dajmy na to że twoja mapa nazywa się "polska"

w takim razie pakujesz:
/map/polska.mbd
/map/polska/<pliki>

Jest też plik z rozszerzeniem .set
W nim zapisane są wszystkie grupy zaznaczonych obiektów. Jeżeli nie korzystasz z tego narzędzia w edytorze i nie jest ci to potrzebne po ponownym uruchomieniu edytora, to możesz zignorować ten plik.

Edit: Oczywiście to nie jest tak że się wszystko pakuje bezpośrednio do archiwum. Te katalogi muszą być zachowane, czyli: archiwum.zip/map/<mapa>

Cześć, zrobiłem tak jak powiedziałeś : włożyłem pliki mapy i plik .mbd do stworzonego folderu map i spakowałem ten folder do archiwum z dopiskiem .scs (bo ets2 chyba innych nie czyta). Wsadziłem do folderu z modami, próbuję odpalić mapę i nic, dalej "Failed to load map file!".

EDIT : Dobra, jakoś ogarnąłem to i teraz się zapisuje. Dzięki za pomoc.



[oddzielony] EDYTOR MAP od 'A' do 'Z" - Michaleczeq - 17-11-2019

Problem został rozwiązany, więc temat zostaje zamknięty.
Jeśli zajdzie potrzeba ponownego otworzenia tematu proszę o zgłoszenie pierwszego postu jako powód wybierając "Prośba o ponowne otworzenie tematu"