21-05-2015, 23:22
(21-05-2015, 21:05)OcM napisał(a): Dziś przejechałem się po naszej stolicy aby sprawdzić wydajność mojego blaszaczka.
Czy ktoś wie może dlaczego jadąc z widokiem z kokpitu gra strasznie muli w większych miastach, natomiast gdy jadę na widoku "ze zderzaka" bądź "z dachu" wszystko chodzi płynnie. Czy jest jakieś ustawienie, które należy wyłączyć w opcjach graficznych czy ta gra już po prostu tak ma.
Napisz konkretnie o jakie miasta/miejsca chodzi i podaj konfig blaszaka oraz ustawienia na jakich grasz, inni jak doczytają być może nie będą pisać o tym samym tylko będą mieli porównanie:tongue:
Sprawdź też jak Twój Blaszak daje sobie rade na Pomorzu Zachodnim.
Złotego środka na poprawę płynności nie ma oprócz kombinowania z optymalnymi dla danego konfigu ustawieniami gry.
Widok z interioru generuje sporo więcej polygonów niż z zewnątrz kabiny (w środku macie lusterka które wyświetlają dodatkowe elementy terenu oprócz tego co widzi kamera kierowcy, a więc wymagania związane z wygenerowaniem płynnego obrazu są dla blaszaka zdecydowanie wyższe)
Można spróbować wypakować modele mapy PR, spakować je bez kompresji i na powrót dodać jako mod. Moim zdaniem, zdekompresowane wymagające (skomplikowane geometrycznie) modele wyświetlają się o wiele płynniej niż skompresowane (gra/karta graficzna pobierając model do jego wygenerowania musi go najpierw dekompresować i alokowac w pamięci. Im obiekt cięższy (Mb) i składający się z większej ilości elementów (plików) tym dłużej trwa jego dekompresja.
Jednym słowem trzeba kombinować żeby było płynniej, lub unowocześnić kompa:tongue:
lub
ale to się zrobi jak będzie na to czas , bo wszystko co związane z ME jest cholernie czasochłonne