29-10-2017, 19:09
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-05-2019, 02:03 przez Michaleczeq.)
Witam.
A więc tak jak zapewne widzieliście w poprzednim poście, firma MIL CARGO zakupiła ciągnik siodłowy.
Były poważne rozmyślania nad Renault Magnum, jednak po obejrzeniu ok 7-8 sztuk stwierdziłem, że większość to albo były samochody na tyle wyeksploatowane, że przywrócenie ich do stanu nadającego się do transportu dalekobieżnego byłoby nieekonomiczne, albo samochody w stosunkowo dobrym stanie były wystawione za cenę znacznie zawyżoną, za którą można było kupić dużo nowszy ciągnik z mniejszym przebiegiem. Odpuściłem więc temat Magnum jednak po kilku dniach, mój przyjaciel siedzący głęboko w temacie klasycznych pojazdów poinformował mnie, że na drugim końcu Polski tj. gdzieś pod Hrubieszowem, przy granicy ukraińskiej jest na sprzedaż Scania 143m w dobrych pieniądzach jednak do 'poprawek'. Wziąłem więc zaprzyjaźnionego mechanika i pojechaliśmy. Na miejscu okazało się, że samochód ma lekko ponad 892tyś. km przebiegu, przy 850tyś. została wymieniona turbosprężarka, sprzęgło i układ paliwowy. Silnik nigdy nie otwierany, żadnych problemów, tylko 3 właścicieli wcześniej. Technicznie stan całkiem dobry. Optycznie trochę gorzej - wyblakły czarny lakier, w wielu miejscach porysowany, doły drzwi, zbiorniki, mocowania zbiorników zgnite, osłony, spoilery połamane i poklejone na szybko, ogólnie do remontu blacharsko-lakierniczego. Wnętrze również dość zmęczone, powycierane w wielu miejscach, fotel kierowcy porwany. Opony były praktycznie już łyse, a dwa dni przed przyjazdem skończył się przegląd. Szybkie negocjacje, spisanie umowy i już wracaliśmy do domu.
Scania 143m V8 420 Intercooler 4x2
1995r
Skrzynia manualna
Blokada tylnego mostu
Przebieg 892540km
Tak samochód prezentował się zaraz po przerejestrowaniu, już z założoną nową blendą przeciwsłoneczną, której nie było.
Od razu został zmieniony olej w silniku, skrzyni biegów oraz tylnym moście, wraz ze wszelkimi filtrami. Sprawdziliśmy również kompresję każdego cylindra i wszystko jest w normie. Zostały założone nowiutkie opony Michelin XZA 2 Energy na obu osiach. Wnętrze wypraliśmy i gruntownie wysprzątaliśmy. Oczywiście nie mogło zabraknąć kilku zawieszek na szybie oraz tabliczek imiennych. Zamontowaliśmy również nowe lusterka, CB Radio wraz z nową anteną oraz nowe tylne lampy. Samochód na bieżąco będzie usprawniany i powoli doprowadzany do 'ładu i składu'. Póki co najważniejsze rzeczy zrobione, samochód bez problemu przeszedł badanie techniczne i może zarabiać.
Po pierwszej trasie mogę powiedzieć, że w środku jest głośno, ale wygodnie, ergonomia miejsca kierowcy jest na dobrym poziomie, komfort dość wysoki jak na pojazd z ubiegłego wieku. Wiadomo, sporo brakuje do nowych maszyn, ale nie można tez oczekiwać cudów po 22 letnim sprzęcie.
Lecę w kolejną trasę, szerokości.!
A więc tak jak zapewne widzieliście w poprzednim poście, firma MIL CARGO zakupiła ciągnik siodłowy.
Były poważne rozmyślania nad Renault Magnum, jednak po obejrzeniu ok 7-8 sztuk stwierdziłem, że większość to albo były samochody na tyle wyeksploatowane, że przywrócenie ich do stanu nadającego się do transportu dalekobieżnego byłoby nieekonomiczne, albo samochody w stosunkowo dobrym stanie były wystawione za cenę znacznie zawyżoną, za którą można było kupić dużo nowszy ciągnik z mniejszym przebiegiem. Odpuściłem więc temat Magnum jednak po kilku dniach, mój przyjaciel siedzący głęboko w temacie klasycznych pojazdów poinformował mnie, że na drugim końcu Polski tj. gdzieś pod Hrubieszowem, przy granicy ukraińskiej jest na sprzedaż Scania 143m w dobrych pieniądzach jednak do 'poprawek'. Wziąłem więc zaprzyjaźnionego mechanika i pojechaliśmy. Na miejscu okazało się, że samochód ma lekko ponad 892tyś. km przebiegu, przy 850tyś. została wymieniona turbosprężarka, sprzęgło i układ paliwowy. Silnik nigdy nie otwierany, żadnych problemów, tylko 3 właścicieli wcześniej. Technicznie stan całkiem dobry. Optycznie trochę gorzej - wyblakły czarny lakier, w wielu miejscach porysowany, doły drzwi, zbiorniki, mocowania zbiorników zgnite, osłony, spoilery połamane i poklejone na szybko, ogólnie do remontu blacharsko-lakierniczego. Wnętrze również dość zmęczone, powycierane w wielu miejscach, fotel kierowcy porwany. Opony były praktycznie już łyse, a dwa dni przed przyjazdem skończył się przegląd. Szybkie negocjacje, spisanie umowy i już wracaliśmy do domu.
Scania 143m V8 420 Intercooler 4x2
1995r
Skrzynia manualna
Blokada tylnego mostu
Przebieg 892540km
Tak samochód prezentował się zaraz po przerejestrowaniu, już z założoną nową blendą przeciwsłoneczną, której nie było.
Od razu został zmieniony olej w silniku, skrzyni biegów oraz tylnym moście, wraz ze wszelkimi filtrami. Sprawdziliśmy również kompresję każdego cylindra i wszystko jest w normie. Zostały założone nowiutkie opony Michelin XZA 2 Energy na obu osiach. Wnętrze wypraliśmy i gruntownie wysprzątaliśmy. Oczywiście nie mogło zabraknąć kilku zawieszek na szybie oraz tabliczek imiennych. Zamontowaliśmy również nowe lusterka, CB Radio wraz z nową anteną oraz nowe tylne lampy. Samochód na bieżąco będzie usprawniany i powoli doprowadzany do 'ładu i składu'. Póki co najważniejsze rzeczy zrobione, samochód bez problemu przeszedł badanie techniczne i może zarabiać.
Po pierwszej trasie mogę powiedzieć, że w środku jest głośno, ale wygodnie, ergonomia miejsca kierowcy jest na dobrym poziomie, komfort dość wysoki jak na pojazd z ubiegłego wieku. Wiadomo, sporo brakuje do nowych maszyn, ale nie można tez oczekiwać cudów po 22 letnim sprzęcie.
Lecę w kolejną trasę, szerokości.!