18-07-2019, 23:28
Po pierwsze, zauważyłem, że twój sprzęt to laptop, więc pierwsze pytanie - jaką rozdzielczość osiąga twoja matryca?
Dodatkowo z moich sugestii: skalowanie no max 200%, bo kojarzę GTX 850M i do najpotężniejszych kart to nie należy.
MLAA wedle uznania, faktem jest, że wygładzanie krawędzi spowalnia grę, ale to już musisz poeksperymentować jak w twoim sprzęcie różnica będzie zauważalna.
Większość opcji musisz dostosować testując jak wpływają na płynność gry.
Docelowo nie uganiaj się za największą liczbą klatek - to bez sensu.
Spróbuj tak zbalansować ustawienia, żeby zarówno poza miastem jak i w mieście mieć w miarę stały klatkaż. Jeśli FPS będzie falować to dostrzegać będziesz jego zmiany cały czas. Jeśli jednak będziesz utrzymywał stałe powiedzmy nawet 30 klatek to gra będzie o wiele płynniej działać niż jak klatki będą skakać między np. 30, a 50. Naturalny jest spadek klatek w mieście. Zwłaszcza na mapie promods jeśli wziąć pod uwagę ich wyjątkowo kiepskie zarządzanie zasobami i wymaganie, by gracz miał komputer z RTX 2080Ti w SLI, dla płynnej rozgrywki.
Przypomnę, że skalowanie oznacza, że nasza rozdzielczość (powierzchniowo) jest podwyższana, w takiej rozdzielczości jest obraz w pamięci generowany, a później jest skalowany w dół, co podnosi jakość obrazu. 200% oznacza podwojenie szerokości, przy zachowaniu tej samej wysokości, 300% to dokładnie 1,5 razy większa rozdzielczości, a 400% oznacza podwojenie w wysokości i szerokości rozdzielczości, co oznacza, że mając ustawioną rozdzielczość 1920x1080 renderujemy tak faktycznie 3840x2160 (co oznacza właściwie 4K). Stąd biorą się problemy z wydajnością w głównej mierze - karta graficzna renderuje znacznie więcej obrazu niż mamy to podane.
Dodatkowo z moich sugestii: skalowanie no max 200%, bo kojarzę GTX 850M i do najpotężniejszych kart to nie należy.
MLAA wedle uznania, faktem jest, że wygładzanie krawędzi spowalnia grę, ale to już musisz poeksperymentować jak w twoim sprzęcie różnica będzie zauważalna.
Większość opcji musisz dostosować testując jak wpływają na płynność gry.
Docelowo nie uganiaj się za największą liczbą klatek - to bez sensu.
Spróbuj tak zbalansować ustawienia, żeby zarówno poza miastem jak i w mieście mieć w miarę stały klatkaż. Jeśli FPS będzie falować to dostrzegać będziesz jego zmiany cały czas. Jeśli jednak będziesz utrzymywał stałe powiedzmy nawet 30 klatek to gra będzie o wiele płynniej działać niż jak klatki będą skakać między np. 30, a 50. Naturalny jest spadek klatek w mieście. Zwłaszcza na mapie promods jeśli wziąć pod uwagę ich wyjątkowo kiepskie zarządzanie zasobami i wymaganie, by gracz miał komputer z RTX 2080Ti w SLI, dla płynnej rozgrywki.
Przypomnę, że skalowanie oznacza, że nasza rozdzielczość (powierzchniowo) jest podwyższana, w takiej rozdzielczości jest obraz w pamięci generowany, a później jest skalowany w dół, co podnosi jakość obrazu. 200% oznacza podwojenie szerokości, przy zachowaniu tej samej wysokości, 300% to dokładnie 1,5 razy większa rozdzielczości, a 400% oznacza podwojenie w wysokości i szerokości rozdzielczości, co oznacza, że mając ustawioną rozdzielczość 1920x1080 renderujemy tak faktycznie 3840x2160 (co oznacza właściwie 4K). Stąd biorą się problemy z wydajnością w głównej mierze - karta graficzna renderuje znacznie więcej obrazu niż mamy to podane.