18-05-2012, 23:09
Cytat:Witam! Od kiedy wrzuciłem ten film na YT, dostałem bardzo dużo zapytań dot. kamery. Mianowicie, zainspirował mnie Litwin, swoim filmem, kiedy to kamera tak jakby leżała na leżance. Trochę się zastawiałem, kombinowałem, aż w końcu udało się. Efekt był tak dobry, że aż mi się zachciało nagrać film.
Ale koniec pitolenia, przejdźmy do rzeczy ...
Interesuje nas plik tekstowy "wheel_basic", znajdujący się w katalogu /def/camera/units/.
Jest to def kamery, nad kołem, jest charakterystyczna ze względu, na to, że można manipulować jej pozycją.
Skupmy się na tych dwóch linijkach:
camera_offset: (x, y, z)
camera_fov: a
Ustawienie kamery sprowadza się do edycji wartości na miejscach x, y, z, a.
x - niejako "zoomowanie" kamery, czyli z perspektywy kierowcy: przód/tył
y - wysokość kamery: góra/dół
z - przesuwanie kamery w płaszczyźnie poziomej: lewo/prawo
a - szerokość pola widzenia kamery
Oczywiście nie podaję, żadnych wartości na owych literkach, bo jak wiadomo, każdy model jest inny, to od Was zależy co będzie odejmować widok z kamery numer 6.
Pozdrawiam i życzę dobrej zabawy.