Road - zwykła droga
City Road - droga z chodnikiem
Terrain - sam teren
Zakładki :
Half road step - ta opcja musi być zaznaczona, żeby nie były kwadratowe drogi !
No Traffic - jak zaznaczymy tą, opcję to po naszej drodze nie będzie przemieszczał się ruch uliczny (AI).
Cracks - Łatania/dziury
Show in ui map - jak zaznaczymy tą opcję, to nasza droga będzie widoczna na mini mapie
No Colinsson - jak zaznaczymy tą opcję, to nasza droga będzie "przenikliwa"
Na filmiku pokazane jest jak dawać słupki hektometryczne przy drodze (i nie tylko) czyli "model" ale także "railling" (np barierki, wiadukty, ogrodzenia) oraz gdzie możemy zmienić odstęp ich od drogi.
Noise Power - zaznaczamy 0%,50% oraz 100% - polega ona na pofałdowaniu terenu, jak damy 100% to teren będzie bardzo pofałdowany, a jak 0% to teren będzie płaski.
F5 - mini mapa
Zniżanie terenu innym sposobem niż "literka H". - Zaznaczamy drogę lub pare modeli, przechodzimy na kamere "C", po czym klawiszami naciskamy "Page Down" i "Page Up". W opcji "Grid" w prawym dolnym rogu edytora możemy sobie wybrać o ile centymetrów/metrów można tym sposobem obniżyć/podwyższyć zaznaczony obiekt.
Quad Count - Obszar terenu po obu stronach drogi.
Terrain Profile - Typ terenu (np góra lub płaska nizina)
Vegetation - roślinność (drzewa, krzaki)
Road Material - tekstura drogi którą tworzymy
Road Type - typ i rodzaj drogi jaką budujemy
Dodam iż we wszystkich grach SCS map edytor jest zbudowany podobnie i wszędzie drogi robi się niemal tak samo
Twórca poradnika - Areksiu
Zmodyfikował i poprawił - Czaja
"A więc w końcu spełnilo się moje marzenie. Patrząc w ojcowską twarz premiera Jarosława i matczyny uśmiech Ojca Tadeusza spokojny jestem o losy Ojczyzny."