15-06-2017, 16:54
Ja mam takom kolejność i wszystko działa poprawnie
Rozwiązany Problem
|
Słuchaj, a teraz dwie sprawy...
Po pierwsze dostaniesz warna prawdopodobnie za spam, zamiast pisać 4x odpowiedź NOWĄ mogłeś edytować swój własny post. Po drugie nadal się pytam o co ci chodzi, to, że gra wali błędy to wina "DOSKONAŁEJ JAKOŚCI" ProMods. Te błędy które masz w logu nic nie pokazują - NIC. Wedle błędów wypiszę ci dokładnie co jest nie tak... Kod: 00:00:59.826 : <WARNING> Unable to find route from: company.volatile.stacja.plock to mcdonalds(plock)! Kod: 00:13:49.561 : <ERROR> [traffic] Unable to determine road lane 2 for road item (0x6BFFF8285100001). Please check prefab<->road connection! Więcej cytować nie będę, ale pojawiają się też błędy powiązane z tym, że ktoś nastawiał zbyt wiele animowanych obiektów obok siebie i gra je po prostu pomija, żeby oszczędzić ci wizji 1 czy 2 klatek na sekundę. Poza tym wiele modelów jest pewnie po prostu przestarzała i nie spełniają one dzisiejszych "standardów" silnika ETS2. Nadal jednak nie jest to powód do zmartwień. Ostatni jaki widzę to problem z ilością "poziomów wody". Gra traktuje to jako błąd, ponieważ w grze maksymalnie można stworzyć jeden poziom wody (np. morze). Jednak twórcy map jak i sam SCS tworzy więcej poziomów wody - tamy, jeziora, stawy itd. A jeszcze mi umknął problem z załadowaniem jakiegoś materiału, ale wtedy po prostu jakiś obiekt nie będzie miał tekstury. Wcześniej też pojawia się informacja, że gra wczytuje jakiś obiekt pod nazwą model.particle.neon_g bo już jakiś inny obiekt ma taką nazwę, a silnik gry nie pozwala na zarejestrowanie więcej niż jednego obiektu o takiej nazwie. Kończę ten wywód, ale nadal powiedz mi po co szukasz problemu? Gra ci crashuje? Masz mocne spadki FPS? Jeśli ci FPS mocno (odczuwalnie) spada w miastach to w mieście ustawiaj ustawienia graficzne, jak ci jakaś jedna krawędź czy druga będzie delikatnie poszarpana, albo zmniejszysz ciut skalowanie to się chyba nic nie stanie, nie? Jeśli chcesz lepszej wydajności to zmniejsz ustawienia graficzne do takich jakie jesteś w stanie zaakceptować (w tym rozdzielczość).
23-06-2017, 21:50
Sorki , ze teraz ale mialem problem z netem.
Minus pl , wiem i przepraszam , za nie edytowanie swoich postow. Stwierdzam , ze komp ktory zlozylem po prostu jest za slaby chyba do Eta i jak sie okazalo do Ats.. Dzisiaj pobralem z Steam Ats. Ustawilem na Ultra i jazda. Tak samo sie dzieje jak w Ets. Fps trzyma 75 po czym nagle spada do 50 i w tym wlasnie momencie daje sie odczuc takie jakby zamulenie. Pomyslalem , ze moze cos mi sie przegrzewa karta , procek. Pobralem program Msi i w trakcie gry wskazuje , ze karta dochodzi do 72 stopni a procek 61-63... mysle , ze to nie duze temperatury jak na obciazenie. No ale problem pozostal. Wyczytalem , ze Ats jest produkcja na nowszym silniku graficznym niz Ets... Czyzby ten moj Intel Core i5 6500 3.20-3.60 ghz , i 1060 3gb nie dawaly rady ?
23-06-2017, 22:37
Zestaw jest w porządku, ale trzeba określić kilka ważnych spraw. 50 fps to nie jest zły wynik. W przypadku gier SCSu niestety skalowanie 400% i wszystko na full mocno będzie męczyć komputer - niezależnie jaki to sprzęt będzie. Prawda jest taka, że tak niestety gry SCSu są nieco słabo zoptymalizowane, ale żyłowanie sprzętu maksymalnymi ustawieniami nie jest dobre. Nie wiem utnij trochę rozdzielczości? Może wybierz rozdzielczość z mniejszą częstotliwością odświeżania? Jakieś mało ważne dla ciebie ustawienia zmniejsz? To są tylko proste rzeczy które możesz zrobić, by gra się nieco odchudziła. Do tego pozostaje temat modyfikacji. Jak masz czystą grę to takie spadki nadal będą występować ze względu na doczytywanie danych przez grę i więcej elementów do wyświetlenia naraz w mieście. Modyfikacje mają niestety poważny problem z wydajnością, bo prawie wszyscy tworzą je na "jakość" a nie wydajność. Tworzenie każdej rzeczy animowanej, szczegółowo wymodelowanej, tworzenie np. każdego napisu jako modelu a nie tekstury to są standardowe rzeczy jakie community moderskie robi i to jest błąd. Owszem jak dodasz kilka animacji jest okej, jak zrobisz jeden wyraźny element wymodelowany, bo inne rzeczy zawiodły - świetnie, ale wszystko ma swój limit. ETS2 się dławi po prostu z powodu zbyt wielu rzeczy na raz.
Jeśli możesz to wygeneruj log z ATSa jeszcze i podeślij tu. Spróbuję przeanalizować kilka spraw i wtedy mógłbym określić dlaczego odczuwasz takie problemy ;) Wlasnie o logu z Ats pomyslalem. Ale nie wiem czemu na wklejce nie moge go dodac poniewaz wywswietla mi konunikat " juz dodałes taką wklejke "
oto foty ustawień gier ETS i ATS ETS https://zapodaj.net/c27f1bc3c0098.png.html https://zapodaj.net/667608bdecfcd.png.html ATS https://zapodaj.net/144d6b524bd2d.png.html https://zapodaj.net/80bb17f53bfe0.png.html a to logi ATS http://www.wklejto.pl/286635 ETS https://dev.4programmers.info/Pastebin/1 Może ciachnij trochę z odświeżania (60Hz zamiast 75Hz). Do tego troszkę ciachnij skalowania, może to czasem pomóc. To są dwie moje propozycje, a sam możesz dodatkowo np. poeksperymentować z grą, wiesz coś przestawić, sprawdzić jak wygląda jak działa i tak aż ustawisz ten "złoty środek" czyli akceptowalna wydajność przy ładnej oprawie wizualnej ;)
PS: Ale już zmiana odświeżania na niższe (co wymusi niższy FPS - max 60 FPS) może zmniejszyć zauważalną przywieszkę gry. Dodatkowo takie chwilowe ścinki mogą występować z powodu (możliwe) przestarzałych modeli, które gra w momencie ładowania i wyświetlania w locie próbuje przekonwertować z tego co pamiętam ;)
25-06-2017, 18:36
Czyli nie jest to wina , zbyt slabego sprzetu , bo obawa taka , ze on po prostu nie wyrabia i nie moze , ze tak powiem uciagnąć gry...
W Ats te ustawienia juz nawet nawet. Czasem jak cos doczytuje to zamuli. . Gorzej z Ets , ten na nowym ProMods i RusMap potrafi przyciac... byc moze potrzebny jest komputer z Nasa ;-) P.s ja mam monitor 75 hz , gdy zrobilem odswiezanie na 60 obraz mocno stracil , ze tak powiem na wartosci...
25-06-2017, 23:25
Cóż to w takim wypadku swoje ustawienia dostosuj do takich wartości jakie akceptujesz ;)
A co do kompa z NASA, kiedyś chciałem pożyczyć, ale powiedzieli, że połowa ich architektury to stare Commodore 64 :P A tak na serio to niestety przy braku wiedzy koniecznej przez twórców zawartości do gry typu: Promods, RusMap, Jazzycat, a nawet nasi kochani ludzie od Poland Rebuilding takie ścinki będą widoczne. Wiedza ta zamyka się w umiarze i umiejętnym wykorzystaniu dostępnej technologii (tworzenie modeli, LOD, teksturowanie, bump mapping itd). Bez tego nie ujrzymy poprawy, ponieważ modyfikacje te po prostu zbyt wiele wymagają i nawet najlepszy z najlepszych komputerów nie da sobie rady przy kiepskim wykonaniu materiałów ;) PS: Nikogo nie chcę urazić mówiąc, że brak mu umiejętności - sam lepszy nie jestem. Ma to na celu tylko pokazanie, że nieważne kim się jest problem niemal zawsze jest ten sam ;) Hah dobre z tym pożyczeniem ;-)
No nic bede musial jakis zloty srodek poszukac. Czytajac fora widze , ze caly ten Ets ma lekki problem. Co do mojego kompa to zapewne musze dokupoc ssd i przyszlosciowo ta karte grafiki wymienic bo sie nie popisalem z tym ;-) P.s swoja droga ciekawi mnie kiedy ta gra umrze śmiercia naturalna... W kacu jakby nie bylo to juz 5 lat...
30-06-2017, 18:34
Problem rozwiązany, więc temat zamykam.
W razie potrzeby otwarcia tematu, proszę zgłosić raport mojego postu. |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Problem z zakupem naczepy | 4 | 1,925 |
01-04-2022, 16:48 Ostatni post: |
||
Problem ze światłami | 7 | 2,735 |
25-01-2022, 15:58 Ostatni post: |
||
Problem z wyłaczaniem gry | 1 | 1,257 |
25-11-2021, 23:48 Ostatni post: |
||
Rozwiązany 1,40 Problem | 3 | 1,753 |
14-04-2021, 23:58 Ostatni post: |
||
Rozwiązany Problem z DFGT i Logitech Gaming Software | 5 | 2,145 |
15-06-2020, 19:54 Ostatni post: |