Na początku czego potrzebujecie...
Programu "scs_extractor", WinRara oraz jakiegokolwiek edytora tekstu (notatnika czy innego worda).
Przy pomocy scs_extractora rozpakujemy plik "def" znajdujący się w katalogu z grą (najlepiej sobie go gdzieś przenieść żeby nie zaśmiecać gry).
Interesuje nas plik z nazwą miasta w którym mamy garaż, w moim wypadku był to Szczecin, więc "def/city/szczecin.sii".
Edytujemy go np. notatnikiem, interesują nas następujące pozycje:
truck_lp_template[]:"ZS 02011" <----tu mamy zapisany wzór rejestracji ( z innymi miastami jest tak samo)
oraz
truck_lp_def0[]:"1"
truck_lp_def0[]:"2"
truck_lp_def0[]:"3"
truck_lp_def0[]:"4"
truck_lp_def0[]:"5"
truck_lp_def0[]:"6"
truck_lp_def0[]:"7"
truck_lp_def0[]:"8"
truck_lp_def0[]:"9"
truck_lp_def1[]:"1"
truck_lp_def1[]:"2"
truck_lp_def1[]:"3"
truck_lp_def1[]:"4"
truck_lp_def1[]:"5"
truck_lp_def1[]:"6"
truck_lp_def1[]:"7"
truck_lp_def1[]:"8"
truck_lp_def1[]:"9"
truck_lp_def1[]:"A"
truck_lp_def1[]:"C"
truck_lp_def1[]:"E"
truck_lp_def1[]:"F"
truck_lp_def1[]:"G"
truck_lp_def1[]:"H"
truck_lp_def1[]:"J"
truck_lp_def1[]:"K"
truck_lp_def1[]:"L"
truck_lp_def1[]:"M"
truck_lp_def1[]:"N"
truck_lp_def1[]:"P"
truck_lp_def1[]:"R"
truck_lp_def1[]:"S"
truck_lp_def1[]:"T"
truck_lp_def1[]:"U"
truck_lp_def1[]:"V"
truck_lp_def2[]:"0"
truck_lp_def2[]:"1"
truck_lp_def2[]:"2"
truck_lp_def2[]:"8"
truck_lp_def2[]:"9" <---- gdzie zapisane znaki w cudzysłowie odpowiadają cyfrom przed nawiasem, które to z kolei odpowiadają cyfrom we wzorze? Prawda że proste?
Tu dodać muszę że gra przypisuje losowo rejestracje do nowo zakupionych samochodów aczkolwiek nie tylko nowych ale o tym za chwilę. Litery są stałą (np. "ZS" w naszej przykładowej rejestracji), gra zmienia tylko cyfry w/g wzorca który to możemy sobie sami zrobić/zmienić.
Przykładowo, przypomnę nasz wzór "ZS 02011"
truck_lp_def1[]:"7" mówi nam że cyfra "7" może nam wystąpić TYLKO I WYŁĄCZNIE na dwóch ostatnich pozycjach, tam gdzie we wzorcowej rejestracji są cyfry "1", czemu tam? patrz cyfra przed nawiasem!
I mamy wtedy "ZS 02077"
Adekwatnie:
truck_lp_def0[]:"8" <--- cyfra "8" wystąpi tam gdzie we wzorcowej rejestracji mamy "0" (patrz cyfra przed nawiasem!)
Mamy "ZS 82877"
truck_lp_def2[]:"9" <--- cyfra "9" wystąpi tam gdzie we wzorcowej rejestracji mamy "2" (patrz cyfra przed nawiasem!)
Czyli mamy już "ZS 89877"
Prawda że proste?
Jeszcze jedno, można też zmienić litery we wzorze wtedy zmienimy sobie rejestrację na dokładnie taką jaką naprawdę będziemy chcieli.
Np zmieniamy ZS na CT i już jesteśmy z Torunia...
Ok, to teraz robimy...
Można usunąć wszystkie truck_lp_def i zostawić tylko te które chcemy żeby widniały na naszych blachach, albo zrobić tak jak ja zrobiłem, zmienić wzór, zależy co chcemy uzyskać.
Jako napływowy torunianin chciałem mieć blachy z "C0".
Wzorcową rejestrację "ZS 02011" zmieniłem na "C0 RAVEN", zostawiłem wszystkie truck_lp_def0 bez zmian żeby gra kolejnym moim kierowcom zmieniała "zero" na inne losowe cyfry, dopisałem sobie tylko truck_lp_def[]:"0" żeby wylosować sobie cyfrę "0" w rejestracji, w pliku był zakres cyfr 1-9 tylko.
TYLKO NIE USUWAJCIE WSZYSTKIEGO W PLIKU BO NIE WIEM CZY BĘDZIE MOD DZIAŁAŁ.
Ok, to gotowy plik Szczecin.sii zapisujemy z całą strukturą katalogów "jakaś tam nazwa (np: blachy)/def/city/Szczecin.sii" WinRarem czy jakimś innym pakerem jako archiwum *.zip bez kompresji, zmieniając rozszerzenie na *.scs i wrzucamy do katalogu z modami, ot cała filozofia.
Autor poradnika - Darkman.
Programu "scs_extractor", WinRara oraz jakiegokolwiek edytora tekstu (notatnika czy innego worda).
Przy pomocy scs_extractora rozpakujemy plik "def" znajdujący się w katalogu z grą (najlepiej sobie go gdzieś przenieść żeby nie zaśmiecać gry).
Interesuje nas plik z nazwą miasta w którym mamy garaż, w moim wypadku był to Szczecin, więc "def/city/szczecin.sii".
Edytujemy go np. notatnikiem, interesują nas następujące pozycje:
truck_lp_template[]:"ZS 02011" <----tu mamy zapisany wzór rejestracji ( z innymi miastami jest tak samo)
oraz
truck_lp_def0[]:"1"
truck_lp_def0[]:"2"
truck_lp_def0[]:"3"
truck_lp_def0[]:"4"
truck_lp_def0[]:"5"
truck_lp_def0[]:"6"
truck_lp_def0[]:"7"
truck_lp_def0[]:"8"
truck_lp_def0[]:"9"
truck_lp_def1[]:"1"
truck_lp_def1[]:"2"
truck_lp_def1[]:"3"
truck_lp_def1[]:"4"
truck_lp_def1[]:"5"
truck_lp_def1[]:"6"
truck_lp_def1[]:"7"
truck_lp_def1[]:"8"
truck_lp_def1[]:"9"
truck_lp_def1[]:"A"
truck_lp_def1[]:"C"
truck_lp_def1[]:"E"
truck_lp_def1[]:"F"
truck_lp_def1[]:"G"
truck_lp_def1[]:"H"
truck_lp_def1[]:"J"
truck_lp_def1[]:"K"
truck_lp_def1[]:"L"
truck_lp_def1[]:"M"
truck_lp_def1[]:"N"
truck_lp_def1[]:"P"
truck_lp_def1[]:"R"
truck_lp_def1[]:"S"
truck_lp_def1[]:"T"
truck_lp_def1[]:"U"
truck_lp_def1[]:"V"
truck_lp_def2[]:"0"
truck_lp_def2[]:"1"
truck_lp_def2[]:"2"
truck_lp_def2[]:"8"
truck_lp_def2[]:"9" <---- gdzie zapisane znaki w cudzysłowie odpowiadają cyfrom przed nawiasem, które to z kolei odpowiadają cyfrom we wzorze? Prawda że proste?
Tu dodać muszę że gra przypisuje losowo rejestracje do nowo zakupionych samochodów aczkolwiek nie tylko nowych ale o tym za chwilę. Litery są stałą (np. "ZS" w naszej przykładowej rejestracji), gra zmienia tylko cyfry w/g wzorca który to możemy sobie sami zrobić/zmienić.
Przykładowo, przypomnę nasz wzór "ZS 02011"
truck_lp_def1[]:"7" mówi nam że cyfra "7" może nam wystąpić TYLKO I WYŁĄCZNIE na dwóch ostatnich pozycjach, tam gdzie we wzorcowej rejestracji są cyfry "1", czemu tam? patrz cyfra przed nawiasem!
I mamy wtedy "ZS 02077"
Adekwatnie:
truck_lp_def0[]:"8" <--- cyfra "8" wystąpi tam gdzie we wzorcowej rejestracji mamy "0" (patrz cyfra przed nawiasem!)
Mamy "ZS 82877"
truck_lp_def2[]:"9" <--- cyfra "9" wystąpi tam gdzie we wzorcowej rejestracji mamy "2" (patrz cyfra przed nawiasem!)
Czyli mamy już "ZS 89877"
Prawda że proste?
Jeszcze jedno, można też zmienić litery we wzorze wtedy zmienimy sobie rejestrację na dokładnie taką jaką naprawdę będziemy chcieli.
Np zmieniamy ZS na CT i już jesteśmy z Torunia...
Ok, to teraz robimy...
Można usunąć wszystkie truck_lp_def i zostawić tylko te które chcemy żeby widniały na naszych blachach, albo zrobić tak jak ja zrobiłem, zmienić wzór, zależy co chcemy uzyskać.
Jako napływowy torunianin chciałem mieć blachy z "C0".
Wzorcową rejestrację "ZS 02011" zmieniłem na "C0 RAVEN", zostawiłem wszystkie truck_lp_def0 bez zmian żeby gra kolejnym moim kierowcom zmieniała "zero" na inne losowe cyfry, dopisałem sobie tylko truck_lp_def[]:"0" żeby wylosować sobie cyfrę "0" w rejestracji, w pliku był zakres cyfr 1-9 tylko.
TYLKO NIE USUWAJCIE WSZYSTKIEGO W PLIKU BO NIE WIEM CZY BĘDZIE MOD DZIAŁAŁ.
Ok, to gotowy plik Szczecin.sii zapisujemy z całą strukturą katalogów "jakaś tam nazwa (np: blachy)/def/city/Szczecin.sii" WinRarem czy jakimś innym pakerem jako archiwum *.zip bez kompresji, zmieniając rozszerzenie na *.scs i wrzucamy do katalogu z modami, ot cała filozofia.
Autor poradnika - Darkman.