Modscenter • Centrum modyfikacji do gier
[Poradnik/Zmod] Podstawy modelowania - Wersja do druku

+- Modscenter • Centrum modyfikacji do gier (https://modscenter.pl)
+-- Dział: Gry Wyścigowe (https://modscenter.pl/forum_gry-wy%C5%9Bcigowe_252)
+--- Dział: Racer (https://modscenter.pl/forum_racer_858)
+---- Dział: Poradniki (https://modscenter.pl/forum_poradniki_861)
+---- Wątek: [Poradnik/Zmod] Podstawy modelowania (/thread_poradnik-zmod-podstawy-modelowania_11818)



[Poradnik/Zmod] Podstawy modelowania - Soxic - 04-02-2013

Cytat:Mały poradnik dla osób które nie potrafią nawet zacząć modelować.

Jeśli mamy odpalonego zmoda to robimy tak.
- Z bocznego menu wybieramy Create>Surfaces>Flat
-prostokątu, czegokolwiek Tongue (IPB)
- Na jednym z widoków LPM i przeciągamy z wciśniętym LPM, puszczamy ;]
- Wyskoczy okienko w którym możemy zmienić Horizontal Steps I Vertical steps. W dużym uproszczeniu Horizontal oznacza ilość podziałów w pionie, Vertical w poziomie.
Po wybraniu 1 horizontal, 5 vertical powinniśmy otrzymać coś takiego
[Obrazek: 62b223229828652.jpg]

Zrobiliśmy prostokąt, fajnie, ale jest on płaski. Więc tak
Zaznaczamy go całego, przechodzimy do vertexów ( 1 kwadrat od lewej, skrót klawiszowy 1), modify>move
Zaznaczamy vertex który nas interesuje, i po prostu go przesuwamy
[Obrazek: a7f4b4229830062.jpg]

Oczywiście całego samochodu nie zrobimy z 1 powierzchni, trzeba dodawać następne kawałki.
Żeby to zrobić Create>Faces i tu tak
SINGLE klikamy w vertexa od którego chcemy zacząć dodawanie nowej powierzchni (u mnie pierwszy z lewej na dole) , przeciągamy ( ja to zrobiłem w dół) znów klikamy i przeciągamy do następnego vertexa.
Co powstało pokazuje obrazek
[Obrazek: 899335229832500.jpg]

STRIP działa na podobnej zasadzie, ale on nie robi pojedyńczych poligonów, tylko po wybraniu 3 vertexa można lecieć dalej, zaczyna od 3 vertexa.

FAN podobnie do strip, tyle, że po wybraniu 3 vertexa tworzy nowy poligon, zaczynając od 1 i 3 wybranego vertexa

Są to totalne podstawy podstaw. Jak się gdzieś pomyliłem to poprwacie mnie, ze 6 lat sie tym nie bawiłem.
Jeśli to załapiecie, to z modelowaniem nie powinniście mieć większych problemów.
Autor: B204