04-02-2013, 22:06
Cytat:Mały poradnik dla osób które nie potrafią nawet zacząć modelować.Autor: B204
Jeśli mamy odpalonego zmoda to robimy tak.
- Z bocznego menu wybieramy Create>Surfaces>Flat
-prostokątu, czegokolwiek
- Na jednym z widoków LPM i przeciągamy z wciśniętym LPM, puszczamy ;]
- Wyskoczy okienko w którym możemy zmienić Horizontal Steps I Vertical steps. W dużym uproszczeniu Horizontal oznacza ilość podziałów w pionie, Vertical w poziomie.
Po wybraniu 1 horizontal, 5 vertical powinniśmy otrzymać coś takiego
[Obrazek: 62b223229828652.jpg]
Zrobiliśmy prostokąt, fajnie, ale jest on płaski. Więc tak
Zaznaczamy go całego, przechodzimy do vertexów ( 1 kwadrat od lewej, skrót klawiszowy 1), modify>move
Zaznaczamy vertex który nas interesuje, i po prostu go przesuwamy
[Obrazek: a7f4b4229830062.jpg]
Oczywiście całego samochodu nie zrobimy z 1 powierzchni, trzeba dodawać następne kawałki.
Żeby to zrobić Create>Faces i tu tak
SINGLE klikamy w vertexa od którego chcemy zacząć dodawanie nowej powierzchni (u mnie pierwszy z lewej na dole) , przeciągamy ( ja to zrobiłem w dół) znów klikamy i przeciągamy do następnego vertexa.
Co powstało pokazuje obrazek
[Obrazek: 899335229832500.jpg]
STRIP działa na podobnej zasadzie, ale on nie robi pojedyńczych poligonów, tylko po wybraniu 3 vertexa można lecieć dalej, zaczyna od 3 vertexa.
FAN podobnie do strip, tyle, że po wybraniu 3 vertexa tworzy nowy poligon, zaczynając od 1 i 3 wybranego vertexa
Są to totalne podstawy podstaw. Jak się gdzieś pomyliłem to poprwacie mnie, ze 6 lat sie tym nie bawiłem.
Jeśli to załapiecie, to z modelowaniem nie powinniście mieć większych problemów.