07-05-2016, 10:24
(07-05-2016, 02:00)robertdee napisał(a): Widziałem dziś w nocy, zainstalowałem i właśnie tego chciałem uniknąć przy tworzeniu swojej mapy. Chciałem uniknąć tworzenia tandety, a niestety mapa jest bardzo tandetna.
Japońskie na tej mapie są tylko zjazdy z autostrad, bramki, tunele, światła drogowe i "Rainbow Bridge" w Tokyo. Domyślam się, że to tylko zajawka, ale i tak wyszła fatalnie. Jest bardzo mało japońska. Zresztą zobacz to wideo:
https://www.youtube.com/watch?v=HPoxLzlf-jQ
albo to:
https://www.youtube.com/watch?v=zgNuk9eD2Gw
Już nie czepiam się, że most jest dwupasmowy (tak jak większość autostrad wjeżdżających do Tokyo), nigdzie w tle nie widać Tokyo Tower ani Tokyo Sky Tree, że uklice są dwie na krzyż, samochody mają brytyjskie rejestracje, same samochody są europejskie, a migacze działają wadliwie (do czego Koutsu się przyznaje).
Ja chcę zrobić coś znacznie więcej. Mam nadzieję, że mapka mocno się zmieni, bo w takiej formie to zwykła tandeta.
PS. Właśnie nagrałem filmik z mapki. Jak się skończy edytować - dam znać
NNNO nie ma tragedii na tych filmikach z gry. Owszem jest bardzo jałowo kolorystycznie i monotonnie ale jako tako poukładane to wszystko jest i jakby tak popracować jeszcze nad detalami terenu i dopracowaniem układu drogowego itp. byłoby jeszcze ciekawiej.
Realne Tokyo jak widziałem na Twoich filmikach to interesujące wyzwanie dla MapMakera. Wysoka zabudowa i czasem 3 piętrowy układ estakad itd. daje spore możliwości zbliżenia się do tego realizmu bez ryzyka zarznięcia każdej karty graf. która by musiała to wszystko generować.
Problem będzie tkwił w dostępności modeli budynków, pojazdów itd. w stylu japońskim.
I tu są trzy rozwiązania rozwiązania.
1) Albo zdecydujesz (lub zdecydujecie się wraz z kolegą który już jakiś zalążek mapki wybudował, bo dla Ciebie najrozsądniej byłoby robić mapkę nie w pojedynkę ale najlepiej z grupą miejscowych zapaleńców) się na kompromis i używać będziesz tych modeli które dało scs
2) Albo poszukasz jakiejś japońskiej sceny moderskiej bo być może takowa istnieje i są jakieś mody na japoński traffic, budynki etc.
2) Albo poszukasz jakiejś bazy modeli i dogadasz się z ich autorami na możliwość ich użycia w projekcie nawet jeżeli będą odbiegać od japońskiego stylu architektonicznego.
Nie ma się co oszukiwać, sam w pojedynkę za dużo nie zdziałasz tym bardziej, że nie masz doświadczenia w pracy w samym ME, a gdzie znajomość plików i zasad na jakich działa gra, a gdzie umiejętność pracy w programie do modelowania itd.
Dla przykładu Scs pracowało nad DLC Skandynawia a pewnie i ponad 2 lata. Nad projektem siedziało kilkanaście osób, w tym graficy, programiści modelarze itd. a sam efekt końcowy po 1 ograniu jakoś w szczególny sposób nie imponuje przesadnym przepychem, detal-izmem etc.
Piszesz również "że są dwie ulice na krzyż"
Nie wiem w jakiej skali jest ta mapka ale jeżeli jest to skala 1:19 czyli ta podstawowa przyjeta przez SCS to nie ma się co dziwić że są to dwa skrzyżowania. Wszystkie te węzły drogowe zajmują sporo miejsca i jeżeli by Tokio miałoby być w jakimś tam fragmencie odwzorowane pewnie zajęłoby połowę wysp Japońskich.
Dlatego dobrym rozwiązaniem byłaby inna skala mapy niż podstawowa. Tokio to jedna z największych aglomeracji świata która sama w sobie i dobrze odwzorowana byłaby bardzo atrakcyjna mapą do Etsa.
Dlatego tez trzymię kciuki i życzę wytrwałości jeżeli mimo wszystko podjąłbyś się zadania. :biggrin:
P.S ten filmik z jazdy busem jest cholernie inspirujący i gdyby nie to że akurat mam co robić, to kto wie czy czegoś takiego bym nie wymodził.