W sumie nigdy nie badałem zależności tylko samego umieszczenia modów w 'mod' a faktycznego ich uaktywnienia w grze.
Trzeba by chyba porobić pomiary zużycia pamięci.
Wydaje się, że raczej samo umieszczenie niewiele przeszkadza i nie ma wpływu na samą wydajność w grze w przypadku gdy taki mod nie jest aktywowany.
Prawdopodobnie w tym przypadku jest czytany tylko nagłówek moda a nie jego dane.
Jak wspomnialem, musiałby to ktoś dokładnie sprawdzić i to naprawdę z dużą iloscią modów o dużych rozmiarach i wymaganiach.
p.s.
Do mapy promods nie zalecam żadnych modów na pojazdy w trafficu i paradoksalnie także moda promods na firmy i naczepy.(ProMods Trailer and Company Pack)
Jak na razie, mimo moich zaleceń/sugestii, nie zmieniono rozdzielczości tekstur w modzie promods i wszystkie tekstury tam występujące mają według mnie zbyt przesadzoną rozdzielczosć 4096x2048 oraz rozmiar ponad 10 MB. (W sumie same tekstury 113 firm zajmują ponad 1 GB ! i wszystko to musi zostać wczytane )
Naczepy nic by nie straciły na jakości gdyby zmniejszyć to choćby o połowę (2048x1024) a nawet do np. rozdzielczości 1024x512
Podobnie chyba jest w modami na traffic, gdzie niekiedy skupiono sie na zbyt full-wypas wyglądzie modeli przez co jest to 'zabójcze' dla wydajności.
Szczególnie że są to modele w ruchu AI i jest ich całkiem sporo.
Piszę to dla przestrogi mniej wtajemniczonych a posiadających średni sprzęt, którzy chcą mieć super mapę i mody z dużym traffic'iem - a potem jest rozczarowanie słabą płynnością i przycinkami.
Trzeba by chyba porobić pomiary zużycia pamięci.
Wydaje się, że raczej samo umieszczenie niewiele przeszkadza i nie ma wpływu na samą wydajność w grze w przypadku gdy taki mod nie jest aktywowany.
Prawdopodobnie w tym przypadku jest czytany tylko nagłówek moda a nie jego dane.
Jak wspomnialem, musiałby to ktoś dokładnie sprawdzić i to naprawdę z dużą iloscią modów o dużych rozmiarach i wymaganiach.
p.s.
Do mapy promods nie zalecam żadnych modów na pojazdy w trafficu i paradoksalnie także moda promods na firmy i naczepy.(ProMods Trailer and Company Pack)
Jak na razie, mimo moich zaleceń/sugestii, nie zmieniono rozdzielczości tekstur w modzie promods i wszystkie tekstury tam występujące mają według mnie zbyt przesadzoną rozdzielczosć 4096x2048 oraz rozmiar ponad 10 MB. (W sumie same tekstury 113 firm zajmują ponad 1 GB ! i wszystko to musi zostać wczytane )
Naczepy nic by nie straciły na jakości gdyby zmniejszyć to choćby o połowę (2048x1024) a nawet do np. rozdzielczości 1024x512
Podobnie chyba jest w modami na traffic, gdzie niekiedy skupiono sie na zbyt full-wypas wyglądzie modeli przez co jest to 'zabójcze' dla wydajności.
Szczególnie że są to modele w ruchu AI i jest ich całkiem sporo.
Piszę to dla przestrogi mniej wtajemniczonych a posiadających średni sprzęt, którzy chcą mieć super mapę i mody z dużym traffic'iem - a potem jest rozczarowanie słabą płynnością i przycinkami.