19-10-2020, 04:59
Wszystko zależy od tego, w jaki sposób autor wykonał powierzchnię do skinowania/malowania.
Można to zrobić na 2 sposoby.
Pierwszy to tradycyjny - Wszystkie możliwe do pomalowania elementy łącznie z akcesoriami są zmapowane tak, by dało się zawrzeć skin w 1 teksturze. Oznacza to że na teksturze każdy element ma swoje miejsce które nie koliduje z innymi (chyba że celowo tam gdzie to możliwe dla ułatwienia pracy)
Druga to nieco nowsza - Akcesoria są uniezależnione od skina pojazdu/naczepy dzięki czemu akcesoria mogą posiadać swoje własne pliki dds niezależne od całej reszty. Tutaj dobrym przykładem jest najnowsza Scania która z tego systemu korzysta.
W tym wypadku wygląda to tak, jakby autor skorzystał z tej drugiej opcji.
Niestety nie powiem ci co konkretnie musisz skopiować, utworzyć, zmienić ponieważ jest to różne dla każdego moda. Mogę jedynie powiedzieć gdzie powinieneś szukać.
Nie wiem też na co pozwala ten cały program a na co nie, dlatego też napiszę to tak, jakby trzeba było robić to ręcznie.
To co ty musiał byś zrobić to uwzględnić wszystkie te akcesoria które wspierają malowanie (boczne schowki itd.) w swoim skinie za pomocą defów.
Wszystko co powinieneś wiedzieć by to naprawić znajduje się w defach gry oraz tej naczepy, pod tym katalogiem: "/def/vehicle/trailer_owned/[nazwa_naczepy]/paint_job/accessory"
Co do przykładów z gry, znajdziesz je pod tą samą ścieżką w archiwum DEF. Tam sobie możesz wybrać folder z SCSową naczepą np. "scs.box" i podglądnąć jak to tam wygląda.
Oczywiście będziesz musiał wykonać drugą (lub i więcej) teksturę która będzie służyć do pomalowania tych części.
Akcesoria są raczej oryginalne dlatego też powinno wystarczyć skopiowanie jakiegoś oryginalnego defa i jego przerobienie pod twoje potrzeby. Nie będziesz musiał dzięki temu przepisywać wszystkich tych akcesoriów do których miały by się te tekstury tyczyć. Nazwa takiego pliku sii w folderze "accessory" powinny być takie same jak defy skinów folder wcześniej.
Można to zrobić na 2 sposoby.
Pierwszy to tradycyjny - Wszystkie możliwe do pomalowania elementy łącznie z akcesoriami są zmapowane tak, by dało się zawrzeć skin w 1 teksturze. Oznacza to że na teksturze każdy element ma swoje miejsce które nie koliduje z innymi (chyba że celowo tam gdzie to możliwe dla ułatwienia pracy)
Druga to nieco nowsza - Akcesoria są uniezależnione od skina pojazdu/naczepy dzięki czemu akcesoria mogą posiadać swoje własne pliki dds niezależne od całej reszty. Tutaj dobrym przykładem jest najnowsza Scania która z tego systemu korzysta.
W tym wypadku wygląda to tak, jakby autor skorzystał z tej drugiej opcji.
Niestety nie powiem ci co konkretnie musisz skopiować, utworzyć, zmienić ponieważ jest to różne dla każdego moda. Mogę jedynie powiedzieć gdzie powinieneś szukać.
Nie wiem też na co pozwala ten cały program a na co nie, dlatego też napiszę to tak, jakby trzeba było robić to ręcznie.
To co ty musiał byś zrobić to uwzględnić wszystkie te akcesoria które wspierają malowanie (boczne schowki itd.) w swoim skinie za pomocą defów.
Wszystko co powinieneś wiedzieć by to naprawić znajduje się w defach gry oraz tej naczepy, pod tym katalogiem: "/def/vehicle/trailer_owned/[nazwa_naczepy]/paint_job/accessory"
Co do przykładów z gry, znajdziesz je pod tą samą ścieżką w archiwum DEF. Tam sobie możesz wybrać folder z SCSową naczepą np. "scs.box" i podglądnąć jak to tam wygląda.
Oczywiście będziesz musiał wykonać drugą (lub i więcej) teksturę która będzie służyć do pomalowania tych części.
Akcesoria są raczej oryginalne dlatego też powinno wystarczyć skopiowanie jakiegoś oryginalnego defa i jego przerobienie pod twoje potrzeby. Nie będziesz musiał dzięki temu przepisywać wszystkich tych akcesoriów do których miały by się te tekstury tyczyć. Nazwa takiego pliku sii w folderze "accessory" powinny być takie same jak defy skinów folder wcześniej.