29-01-2014, 23:25
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-01-2014, 00:36 przez trucker2121.)
Próbowałem dzisiaj dodać nowe nazwy miast do znaków drogowych. Stworzyłem tekstury nazw miast, wziąłem .tobj dowolnej nazwy miasta z gry i otworzyłem hexedytorem. W hexie zmieniłem nazwę .dds-u i w zależności czy użyłem większej/mniejszej ilości znaków to zmieniłem ilość użytych znaków w offset 0x00000028(nie wiem jak to fachowo wytłumaczyć). Wziąłem oryginalną definicję overlay i dopisałem swoje miasta. Wszystko spakowałem w odpowiednie foldery do pliku scs i podczas uruchomienia edytora wywala mnie do pulpitu. Nie wiem co jest grane.
Końcówka logu
Szukając błędu wiem gdzie leży problem, lecz nie wiem jak go rozwiązać. Problem leży w pliku .tobj. Nazwy miast w których ilość znaków się nie zmieniła działają normalnie, a te w których liczba znaków została naruszona w .tobj(wroclaw>zgorzelec- 2 literki więcej) wywalają grę. Wychodzi na to, że nie umiejętnie posłużyłem się hexem i mam nadzieję, że znajdzie się ktoś chętny i wytłumaczy mi jak edytować .tobj nadpisując miejsce docelowe.dds.
Edit: Wiem co zrobię. Skrócę nazwę żeby była ta sama ilość znaków, chociaż jeżeli ktoś będzie znał odpowiedź na moje pytanie to byłoby super gdyby się tą wiedzą podzielił.
Końcówka logu
Kod:
00:00:28.274 : Map load time: 2376ms (55 MB)
00:00:28.590 : <ERROR> [unit] File '/def/vehicle/truck/daf.xf/transmission/3_speed.sii', line 3:
00:00:28.590 : <ERROR> [unit] The unit name '2_speed.daf.xf.transmission' is already taken by an existing unit (of type 'accessory_transmission_data').
00:00:28.590 : <ERROR> load_unit() - Failed to load units from file (/def/vehicle/truck/daf.xf/transmission/3_speed.sii)
00:00:28.716 : <ERROR> [unit] File '/def/vehicle/truck/iveco.stralis/paint_job/style_16c.sii', line 3:
00:00:28.716 : <ERROR> [unit] The unit name 'style16.iveco.stralis.paint_job' is already taken by an existing unit (of type 'accessory_paint_job_data').
00:00:28.716 : <ERROR> load_unit() - Failed to load units from file (/def/vehicle/truck/iveco.stralis/paint_job/style_16c.sii)
00:00:28.717 : <ERROR> [unit] File '/def/vehicle/truck/iveco.stralis/paint_job/style_519c.sii', line 3:
00:00:28.717 : <ERROR> [unit] The unit name 'style519.iveco.stralis.paint_job' is already taken by an existing unit (of type 'accessory_paint_job_data').
00:00:28.717 : <ERROR> load_unit() - Failed to load units from file (/def/vehicle/truck/iveco.stralis/paint_job/style_519c.sii)
00:00:28.719 : <ERROR> [unit] File '/def/vehicle/truck/iveco.stralis/paint_job/style_525c.sii', line 3:
00:00:28.719 : <ERROR> [unit] The unit name 'style525.iveco.stralis.paint_job' is already taken by an existing unit (of type 'accessory_paint_job_data').
00:00:28.719 : <ERROR> load_unit() - Failed to load units from file (/def/vehicle/truck/iveco.stralis/paint_job/style_525c.sii)
00:00:28.906 : <ERROR> [unit] File '/def/vehicle/truck/mercedes.actros/paint_job/style605c.sii', line 5:
00:00:28.906 : <ERROR> Expecting attribute name or closing bracket, found '"'
00:00:28.906 : <ERROR> load_unit() - Failed to load units from file (/def/vehicle/truck/mercedes.actros/paint_job/style605c.sii)
00:00:29.034 : <ERROR> [unit] File '/def/vehicle/truck/renault.premium/sound/exterior.sii', line 3:
00:00:29.034 : <ERROR> [unit] The unit name 'ext.renault.premium.sound' is already taken by an existing unit (of type 'accessory_sound_data').
00:00:29.035 : <ERROR> load_unit() - Failed to load units from file (/def/vehicle/truck/renault.premium/sound/exterior.sii)
00:00:29.035 : <ERROR> [unit] File '/def/vehicle/truck/renault.premium/sound/interior.sii', line 3:
00:00:29.035 : <ERROR> [unit] The unit name 'int.renault.premium.sound' is already taken by an existing unit (of type 'accessory_sound_data').
00:00:29.035 : <ERROR> load_unit() - Failed to load units from file (/def/vehicle/truck/renault.premium/sound/interior.sii)
00:00:30.840 : Detail vegetation database is ready.
00:00:33.189 : Game init finished. (189 MB)
00:00:40.706 : [startup] spawned 5 vehicles
00:00:42.010 : [startup] spawned 4 vehicles
00:00:45.091 : [startup] spawned 1 vehicles
00:00:45.890 : [startup] spawned 2 vehicles
00:01:37.462 : [mp3] DirectShow graph: WMAsfReader -> MPEG Layer-3 Decoder -> Default DirectSound Device
00:06:15.532 : Creating save-game file (/home/profiles/546F6D656B/save/autosave_drive/game.sii) ...
00:06:17.280 : Game has been auto-saved.
00:11:24.873 : Creating save-game file (/home/profiles/546F6D656B/save/autosave_drive/game.sii) ...
00:11:26.920 : Game has been auto-saved.
00:16:42.735 : Creating save-game file (/home/profiles/546F6D656B/save/autosave_drive/game.sii) ...
00:16:44.681 : Game has been auto-saved.
00:20:00.295 : [startup] spawned 16 vehicles
00:21:57.309 : Creating save-game file (/home/profiles/546F6D656B/save/autosave_drive/game.sii) ...
00:21:57.963 : Game has been auto-saved.
00:23:09.242 : Creating save-game file (/home/profiles/546F6D656B/save/37/game.sii) ...
00:23:12.622 : ui t console:system_02
00:23:14.031 : quit
00:23:14.040 : Creating save-game file (/home/profiles/546F6D656B/save/autosave/game.sii) ...
00:23:14.195 : Game has been auto-saved.
00:23:42.868 : [dx9] NVAPI unloaded
00:23:52.905 : [net] LOG INFO: Stopped
00:24:06.047 : [sys] process shutdown
Szukając błędu wiem gdzie leży problem, lecz nie wiem jak go rozwiązać. Problem leży w pliku .tobj. Nazwy miast w których ilość znaków się nie zmieniła działają normalnie, a te w których liczba znaków została naruszona w .tobj(wroclaw>zgorzelec- 2 literki więcej) wywalają grę. Wychodzi na to, że nie umiejętnie posłużyłem się hexem i mam nadzieję, że znajdzie się ktoś chętny i wytłumaczy mi jak edytować .tobj nadpisując miejsce docelowe.dds.
Edit: Wiem co zrobię. Skrócę nazwę żeby była ta sama ilość znaków, chociaż jeżeli ktoś będzie znał odpowiedź na moje pytanie to byłoby super gdyby się tą wiedzą podzielił.