03-05-2013, 23:43
[Obrazek: Wywiad-z-JBB.jpg]
JBB
Bryy, dam wam dawke prawdziego driftu. Chodzi tu o JBB, Znalazlem ten wywiad. Osobiscie znam muska i diaka (driftera JBB) i znam jego BMW. Moze nie wiedzieliscie ale to jest BMW z znanego filmu ''rzuca nim jak szatan''
18+
Film zostal nagrany przypadkowo.
Chyba juz powiedzialem co chcialem i macie ten wywiad:
Z pewnością ogromna część z Was kojarzy nazwę Jazda Bardziej Bokiem. To przede wszystkim znani drifterzy z Łodzi, lecz również świetni producenci filmowi. Ich film „STW C-enter POWER FACTOR” osiągnął ogromny sukces. Posiada prawie 400 tyś. wyświetleń, tysiące „lajków”, został umieszczony na zagranicznych serwisach motoryzacyjnych. JBB jest także obecne na wszystkich rundach Driftingowych Mistrzostw Polski. Zadaliśmy kilka pytań do osoby, bez której filmiki JBB wrzucone na Youtube nie zostałyby w ogóle nakręcone. Jak wyglądały ich początki? Jakiego sprzętu używają kiedyś, a jakiego obecnie? Tego dowiecie się czytając poniższy artykuł. Poznajcie Bartka „Woskera” Woskersińskiego, który przybliży nam „od kuchni” wszystko to, co związane z powstawaniem jednych z najbardziej profesjonalnych produkcji o tematyce driftingowej w naszym kraju.
1. Jazda Bardziej Bokiem zarówno jako team driftingowy, oraz ekipa filmowa narodziły się na łódzkich ulicach. Zapewne duża część naszych czytelników kojarzy drifterów – m.in. Muska i Matesa, lecz wiele osób oglądających JBB na Youtube zastanawia się kto jest po drugiej stronie kamery. W związku z tym powiedzcie coś o sobie.
Witam, masz rację, na początku wszystko działo się na ulicy, z prostego powodu, braku toru w okolicy. Zazwyczaj po drugiej stronie kamery znajduje się ja, Bartek Woskresiński, w środowisku driftowym nazywają mnie Wosker. Na początku byłem, tworzyłem sam, kamera i postprodukcja to była moja działka, czasem pomagał mi Mikołaj Lewiński. Teraz raczej kręcimy na kilka kamer, więc Team operatorski powiększył się o Łukasza Gracza, w tym sezonie wróci również Mikołaj Lewiński, a od poprzedniego sezonu mamy najładniejszego operatora kamer OnBoard w Polsce, czyli Agnieszkę Hofman.
2. Jak wyglądało Wasze pierwsze spotkanie z filmowaniem jazdy w poślizgu?
Nasze pierwsze spotkanie z kręceniem filmików bardziej bokiem z perspektywy czasu było dość śmieszne. Nie wiedziałem jeszcze co to drift, „jarałem się” wyścigami ulicznymi, jeden z moich znajomych znany jako Diak kupił czarne e30. Nie było to cudo, grzała się na potęgę. Pojechaliśmy na parking jednego z marketów i wtedy po raz pierwszy pojechaliśmy w kontrolowanym poślizgu, parę tygodni treningu, dołączył do nas Mates wtedy starym Mercedesem w124 i Suchy swoim e36 m3 , a ja wyciągnąłem kamerę mojego Taty, zwykłego HandyCama i zaczęliśmy pierwsze zajawki filmowe, później montowane na starym pececie
3. Jakiego sprzętu kiedyś, a obecnie używacie do kręcenia produkcji, oraz z jakich programów do edytowania korzystacie?
Na początku tak jak wspomniałem był to prosty Handycam Samsunga, później od Taty dostałem Sony VX2100, na tamte czasy był to naprawdę fajny sprzęt, jednak szybko trzeba było przejść do rozdzielczości HD, więc zaczęliśmy organizować sprzęt z rentali filmowych, różne kamery, głównie Sony Z7 i EX1, raz nawet uzbroiliśmy kamerę w Letusa ( przejściówka do montowania obiektywów od kamery filmowej). Teraz jest o wiele łatwiej. Za kilka tysięcy można zakupić kamerę Canona (lustrzankę cyfrową) i pomijając kilka ułomności, jest to rewelacyjny sprzęt. Co prawda, dobre szkło do tego sprzętu nie jest już takie tanie. Muszę również wspomnieć o kamerze Red Mysterium X z profesjonalną optyką od Carl Zeiss i Arri, takich zabawek używaliśmy na planie Power Factor, który robiliśmy razem z STW-Center, czyli Adamem Fijałem i Markiem Wartałowiczem. Oczywiście nie mielibyśmy w ogóle dostępu do takiego sprzętu gdyby nie Maciek Blacha, z którym współpracujemy od bardzo dawna. W tym miejscu chciałem mu bardzo podziękować za pomoc jaką mi udzielił przez te lata, gdyby nie to na pewno tak daleko byśmy nie zaszli.
4. To pytanie z pewnością zaciekawi naszych czytelników. Ile czasu potrzebujecie, aby obrobić surowy materiał, dobrać ujęcia do muzyki, a w końcu zakończyć proces powstawania klipu?
To dość ciężkie pytanie bo nie ma jedno znacznej odpowiedzi, czasem jest to jeden dzień, a czasem, tak jak w przypadku Power Factor, jeden miesiąc. Sam strzał czołgu był dopieszczany przez kilka dni przez naszą złotą rączkę od efektów – Adama Rybarskiego.
5. Oglądając pierwsze, bardzo amatorskie produkcje prosto z ulic, a potem te ostatnie, już w pełni profesjonalne, wymagające dużego budżetu (w szczególności STW C-enter Power Factor), nasuwa się jedno pytanie. Mocno zbliżacie się do 2 mln. wyświetleń na Youtube. W czym tkwi sekret do osiągnięcia tak ogromnego progresu?
Już pokonaliśmy granicę 2 milionów wyświetleń i dziękujemy naszym fanom. Co do progresu to znam tylko jedną odpowiedź, trzeba dużo kręcić, montować i wtedy jest postęp, trzeba lubić to co się robi i czerpać z tego przyjemność, dlatego nazwaliśmy się Jazda Bardziej Bokiem, sama nazwa miała być zabawna i bez specjalnego napinania, bo drift to przecież zabawa.
6.Wracając do filmu z STW C-enter, jak wpadliście na genialny pomysł wątku fabularnego do powstania tego klipu? Kamera RED, w połączeniu z przemyślanymi ujęciami dały na prawdę piorunujący efekt.
Wątek fabularny miał się opierać na konwencji snu, dokładniej chodziło o czarną postać która prześladuje Marka, dlatego mamy ten mrok praktycznie na każdym ujęciu pomimo tego, że akcja ma miejsce w dzień. Nasz mroczny prześladowca pojawia się cały czas, próbując dorwać Marka, on jedzie na skuterze śnieżnym, prowadzi GranTorino, tira, czołg, oraz Monster Trucka, na końcu dowiadujemy się, że to Marek goni sam siebie. Mimo wątku fabularnego zostaliśmy porównani do Kena Blocka. Jeżeli to podobieństwo aż tak rzuciło się w oczy to dziękujemy mimo, że nie staraliśmy się zrobić kopii, to porównanie naszej produkcji do Gymkhany jest bardzo miłe
7. Na waszym kanale można znaleźć również kilka starych materiałów promo dla zawodników startujących w polskich seriach driftingowych w 2009 roku. Jakie były reakcje drifterów na to, że ktoś złożył klip z nimi w roli głównej?
To nie było tak, my byliśmy umówieni z tymi zawodnikami do zmontowania dla nich materiału, ale za to mi było bardzo miło jak otrzymałem propozycję zrobienia czegoś pod zawodnika, mogliśmy trochę bliżej poznać Polskich drifterów, a każdy z nich to oryginał, dzięki tym postacią naprawdę odliczamy dni do kolejnych rund PFD.
8. Jak oceniacie obecne, konkurencyjne filmy z zawodów od twórców takich jak np. Blackfinch czy też PDMK Studios? Czy wg. Was filmowanie polskiego driftingu zwłaszcza w poprzednim sezonie stało się jeszcze bardziej profesjonalne?
Jaka konkurencja? Dobra, tak na serio to pominąłeś ZombieMediaStudios, oraz Adrenaline Motorsport. Chciałem powiedzieć, że zanim zacząłem kręcić filmy driftingowe, oglądałem produkcje właśnie tych dwóch ekip, dzięki nim staraliśmy i staramy się iść do przodu i robić coraz bardziej klimatyczne produkcje. Dwie nazwy wymienione przez Ciebie to bardzo dobre ekipy, każdy ma swój własny klimat i zawsze śledzimy ich poczynania. W tym roku stanowczo wszystko poszło do przodu, moce samochodów, umiejętności kierowców, no i oczywiście produkcje driftowe. Zobaczymy co przyniesie nam sezon 2012.
9. Widzowie JBB, jak również i my czekają na dokończenie jednego z Waszych projektów. Jest nim Touge in Poland, czyli produkcja prosto z krętych, górskich tras. Jak na razie ujrzeliśmy tylko trailer, potrzebne są też nowe ujęcia. Czy możecie nam uchylić rąbka tajemnicy kiedy możemy spodziewać się dokończenia materiału?
Zbieramy się do nakręcenia pełnej wersji, ale ciągle nam brakuje czasu. Mam nadzieję, że wkrótce to naprawimy i wybierzemy się w góry. Mamy kilka nowych tras i paru zapalonych kierowców, więc mam nadzieję, że w tym roku nadrobimy zaległości i dokręcimy brakujące sceny. Film pojawił by się od razu po trailerze, ale Musk miał awarie samochodu i nie mieliśmy wystarczającej ilości ujęć, a nie chciałem wypuszczać średniaka bo temat zasługuje na coś wyjątkowego.
[Obrazek: JBB-wywiad.jpg]
10. Czym JBB postara się zaskoczyć widzów w nadchodzącym sezonie?
Teraz to mnie zaskoczyłeś, mamy jakieś plany ale nie za bardzo chcę o tym mówić, bo jeżeli coś nie wyjdzie to potem wszyscy będą zawiedzeni. Możemy tylko powiedzieć, że chcemy pociągnąć temat Power Factora, Adam Fijał już ma jakieś pomysły nie z tej ziemi, ja też już kilka mam, więc teraz tylko czekamy na rozwój sytuacji. Znając STW-Center będzie grubo.
11. Czy macie jakieś rady dla osób które chcą zacząć filmowanie driftu? Osobiście, w najbliższym czasie chciałbym spróbować swoich sił i mam na myśli szczególnie te osoby, które nie chcą przeznaczyć dużej kwoty na zakup fachowego sprzętu i chcą wybrać np. lustrzankę z dolnej półki cenowej.
Na pewno polecam lustrzanki Canona, dolna półka to d600, d60, d550 też daje radę, no i oczywiście kamery OnBoard, czyli nie zapominamy o GoPro. Ale najważniejsze jest to żeby dużo kręcić, bierzcie kamerę i róbcie ujęcia, piszcie scenariusze, rysujcie storyboardy…
Ja uwielbiam tych gosci i maja talent.
Filmiki obejrzyjcie sobie na youtubie.
Tak wogole to macie pozdrowienia od Muska
Strzala
JBB
Bryy, dam wam dawke prawdziego driftu. Chodzi tu o JBB, Znalazlem ten wywiad. Osobiscie znam muska i diaka (driftera JBB) i znam jego BMW. Moze nie wiedzieliscie ale to jest BMW z znanego filmu ''rzuca nim jak szatan''
18+
Film zostal nagrany przypadkowo.
Chyba juz powiedzialem co chcialem i macie ten wywiad:
Z pewnością ogromna część z Was kojarzy nazwę Jazda Bardziej Bokiem. To przede wszystkim znani drifterzy z Łodzi, lecz również świetni producenci filmowi. Ich film „STW C-enter POWER FACTOR” osiągnął ogromny sukces. Posiada prawie 400 tyś. wyświetleń, tysiące „lajków”, został umieszczony na zagranicznych serwisach motoryzacyjnych. JBB jest także obecne na wszystkich rundach Driftingowych Mistrzostw Polski. Zadaliśmy kilka pytań do osoby, bez której filmiki JBB wrzucone na Youtube nie zostałyby w ogóle nakręcone. Jak wyglądały ich początki? Jakiego sprzętu używają kiedyś, a jakiego obecnie? Tego dowiecie się czytając poniższy artykuł. Poznajcie Bartka „Woskera” Woskersińskiego, który przybliży nam „od kuchni” wszystko to, co związane z powstawaniem jednych z najbardziej profesjonalnych produkcji o tematyce driftingowej w naszym kraju.
1. Jazda Bardziej Bokiem zarówno jako team driftingowy, oraz ekipa filmowa narodziły się na łódzkich ulicach. Zapewne duża część naszych czytelników kojarzy drifterów – m.in. Muska i Matesa, lecz wiele osób oglądających JBB na Youtube zastanawia się kto jest po drugiej stronie kamery. W związku z tym powiedzcie coś o sobie.
Witam, masz rację, na początku wszystko działo się na ulicy, z prostego powodu, braku toru w okolicy. Zazwyczaj po drugiej stronie kamery znajduje się ja, Bartek Woskresiński, w środowisku driftowym nazywają mnie Wosker. Na początku byłem, tworzyłem sam, kamera i postprodukcja to była moja działka, czasem pomagał mi Mikołaj Lewiński. Teraz raczej kręcimy na kilka kamer, więc Team operatorski powiększył się o Łukasza Gracza, w tym sezonie wróci również Mikołaj Lewiński, a od poprzedniego sezonu mamy najładniejszego operatora kamer OnBoard w Polsce, czyli Agnieszkę Hofman.
2. Jak wyglądało Wasze pierwsze spotkanie z filmowaniem jazdy w poślizgu?
Nasze pierwsze spotkanie z kręceniem filmików bardziej bokiem z perspektywy czasu było dość śmieszne. Nie wiedziałem jeszcze co to drift, „jarałem się” wyścigami ulicznymi, jeden z moich znajomych znany jako Diak kupił czarne e30. Nie było to cudo, grzała się na potęgę. Pojechaliśmy na parking jednego z marketów i wtedy po raz pierwszy pojechaliśmy w kontrolowanym poślizgu, parę tygodni treningu, dołączył do nas Mates wtedy starym Mercedesem w124 i Suchy swoim e36 m3 , a ja wyciągnąłem kamerę mojego Taty, zwykłego HandyCama i zaczęliśmy pierwsze zajawki filmowe, później montowane na starym pececie
3. Jakiego sprzętu kiedyś, a obecnie używacie do kręcenia produkcji, oraz z jakich programów do edytowania korzystacie?
Na początku tak jak wspomniałem był to prosty Handycam Samsunga, później od Taty dostałem Sony VX2100, na tamte czasy był to naprawdę fajny sprzęt, jednak szybko trzeba było przejść do rozdzielczości HD, więc zaczęliśmy organizować sprzęt z rentali filmowych, różne kamery, głównie Sony Z7 i EX1, raz nawet uzbroiliśmy kamerę w Letusa ( przejściówka do montowania obiektywów od kamery filmowej). Teraz jest o wiele łatwiej. Za kilka tysięcy można zakupić kamerę Canona (lustrzankę cyfrową) i pomijając kilka ułomności, jest to rewelacyjny sprzęt. Co prawda, dobre szkło do tego sprzętu nie jest już takie tanie. Muszę również wspomnieć o kamerze Red Mysterium X z profesjonalną optyką od Carl Zeiss i Arri, takich zabawek używaliśmy na planie Power Factor, który robiliśmy razem z STW-Center, czyli Adamem Fijałem i Markiem Wartałowiczem. Oczywiście nie mielibyśmy w ogóle dostępu do takiego sprzętu gdyby nie Maciek Blacha, z którym współpracujemy od bardzo dawna. W tym miejscu chciałem mu bardzo podziękować za pomoc jaką mi udzielił przez te lata, gdyby nie to na pewno tak daleko byśmy nie zaszli.
4. To pytanie z pewnością zaciekawi naszych czytelników. Ile czasu potrzebujecie, aby obrobić surowy materiał, dobrać ujęcia do muzyki, a w końcu zakończyć proces powstawania klipu?
To dość ciężkie pytanie bo nie ma jedno znacznej odpowiedzi, czasem jest to jeden dzień, a czasem, tak jak w przypadku Power Factor, jeden miesiąc. Sam strzał czołgu był dopieszczany przez kilka dni przez naszą złotą rączkę od efektów – Adama Rybarskiego.
5. Oglądając pierwsze, bardzo amatorskie produkcje prosto z ulic, a potem te ostatnie, już w pełni profesjonalne, wymagające dużego budżetu (w szczególności STW C-enter Power Factor), nasuwa się jedno pytanie. Mocno zbliżacie się do 2 mln. wyświetleń na Youtube. W czym tkwi sekret do osiągnięcia tak ogromnego progresu?
Już pokonaliśmy granicę 2 milionów wyświetleń i dziękujemy naszym fanom. Co do progresu to znam tylko jedną odpowiedź, trzeba dużo kręcić, montować i wtedy jest postęp, trzeba lubić to co się robi i czerpać z tego przyjemność, dlatego nazwaliśmy się Jazda Bardziej Bokiem, sama nazwa miała być zabawna i bez specjalnego napinania, bo drift to przecież zabawa.
6.Wracając do filmu z STW C-enter, jak wpadliście na genialny pomysł wątku fabularnego do powstania tego klipu? Kamera RED, w połączeniu z przemyślanymi ujęciami dały na prawdę piorunujący efekt.
Wątek fabularny miał się opierać na konwencji snu, dokładniej chodziło o czarną postać która prześladuje Marka, dlatego mamy ten mrok praktycznie na każdym ujęciu pomimo tego, że akcja ma miejsce w dzień. Nasz mroczny prześladowca pojawia się cały czas, próbując dorwać Marka, on jedzie na skuterze śnieżnym, prowadzi GranTorino, tira, czołg, oraz Monster Trucka, na końcu dowiadujemy się, że to Marek goni sam siebie. Mimo wątku fabularnego zostaliśmy porównani do Kena Blocka. Jeżeli to podobieństwo aż tak rzuciło się w oczy to dziękujemy mimo, że nie staraliśmy się zrobić kopii, to porównanie naszej produkcji do Gymkhany jest bardzo miłe
7. Na waszym kanale można znaleźć również kilka starych materiałów promo dla zawodników startujących w polskich seriach driftingowych w 2009 roku. Jakie były reakcje drifterów na to, że ktoś złożył klip z nimi w roli głównej?
To nie było tak, my byliśmy umówieni z tymi zawodnikami do zmontowania dla nich materiału, ale za to mi było bardzo miło jak otrzymałem propozycję zrobienia czegoś pod zawodnika, mogliśmy trochę bliżej poznać Polskich drifterów, a każdy z nich to oryginał, dzięki tym postacią naprawdę odliczamy dni do kolejnych rund PFD.
8. Jak oceniacie obecne, konkurencyjne filmy z zawodów od twórców takich jak np. Blackfinch czy też PDMK Studios? Czy wg. Was filmowanie polskiego driftingu zwłaszcza w poprzednim sezonie stało się jeszcze bardziej profesjonalne?
Jaka konkurencja? Dobra, tak na serio to pominąłeś ZombieMediaStudios, oraz Adrenaline Motorsport. Chciałem powiedzieć, że zanim zacząłem kręcić filmy driftingowe, oglądałem produkcje właśnie tych dwóch ekip, dzięki nim staraliśmy i staramy się iść do przodu i robić coraz bardziej klimatyczne produkcje. Dwie nazwy wymienione przez Ciebie to bardzo dobre ekipy, każdy ma swój własny klimat i zawsze śledzimy ich poczynania. W tym roku stanowczo wszystko poszło do przodu, moce samochodów, umiejętności kierowców, no i oczywiście produkcje driftowe. Zobaczymy co przyniesie nam sezon 2012.
9. Widzowie JBB, jak również i my czekają na dokończenie jednego z Waszych projektów. Jest nim Touge in Poland, czyli produkcja prosto z krętych, górskich tras. Jak na razie ujrzeliśmy tylko trailer, potrzebne są też nowe ujęcia. Czy możecie nam uchylić rąbka tajemnicy kiedy możemy spodziewać się dokończenia materiału?
Zbieramy się do nakręcenia pełnej wersji, ale ciągle nam brakuje czasu. Mam nadzieję, że wkrótce to naprawimy i wybierzemy się w góry. Mamy kilka nowych tras i paru zapalonych kierowców, więc mam nadzieję, że w tym roku nadrobimy zaległości i dokręcimy brakujące sceny. Film pojawił by się od razu po trailerze, ale Musk miał awarie samochodu i nie mieliśmy wystarczającej ilości ujęć, a nie chciałem wypuszczać średniaka bo temat zasługuje na coś wyjątkowego.
[Obrazek: JBB-wywiad.jpg]
10. Czym JBB postara się zaskoczyć widzów w nadchodzącym sezonie?
Teraz to mnie zaskoczyłeś, mamy jakieś plany ale nie za bardzo chcę o tym mówić, bo jeżeli coś nie wyjdzie to potem wszyscy będą zawiedzeni. Możemy tylko powiedzieć, że chcemy pociągnąć temat Power Factora, Adam Fijał już ma jakieś pomysły nie z tej ziemi, ja też już kilka mam, więc teraz tylko czekamy na rozwój sytuacji. Znając STW-Center będzie grubo.
11. Czy macie jakieś rady dla osób które chcą zacząć filmowanie driftu? Osobiście, w najbliższym czasie chciałbym spróbować swoich sił i mam na myśli szczególnie te osoby, które nie chcą przeznaczyć dużej kwoty na zakup fachowego sprzętu i chcą wybrać np. lustrzankę z dolnej półki cenowej.
Na pewno polecam lustrzanki Canona, dolna półka to d600, d60, d550 też daje radę, no i oczywiście kamery OnBoard, czyli nie zapominamy o GoPro. Ale najważniejsze jest to żeby dużo kręcić, bierzcie kamerę i róbcie ujęcia, piszcie scenariusze, rysujcie storyboardy…
Ja uwielbiam tych gosci i maja talent.
Filmiki obejrzyjcie sobie na youtubie.
Tak wogole to macie pozdrowienia od Muska
Kod:
''Pozdrawiam cale modscenter.pl i pamietajcie ze najwazniejsza jest szkola i badzie mili dla rodzicow''
Strzala