22-04-2018, 17:41
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-04-2018, 18:30 przez Michaleczeq.)
Aktualizacja 1.31 dla ETS2 dzieli wszystkie nowe funkcje jakie są dla tej samej wersji dla ATS, ale jest kilka zmian przez które musieliśmy spędzić nieco więcej dni na wewnętrznych testach zanim nadawała się ona do wydania w Open Beta.
Jak już wspomnieliśmy przy okazji wypuszczenia Open Beta aktualizacji 1.31 dla ATS, przewody naczep są jednymi z nowych wizualnych aspektów symulacji. Napisaliśmy również nowy kod odpowiedzialny za obraz generowany w lusterkach który zapewnia dokładniejszy widok, bardziej zbliżony do tego, jaki mają prawdziwi kierowcy ciężarówek. Prócz tego, ETS2 otrzyma dodatkowo jeszcze 2 nowości w tej aktualizacji. Pierwsza z nich to długo wyczekiwane losowe zdarzenia, które udało nam się w finalnie wprowadzić również dla Europy! Jest ich cała masa. Poczynając od małych awarii, kończąc na dużych wypadkach takich jak spalone pojazdy lub też małe samoloty które zmuszone były do awaryjnego lądowania na drodze. Druga z nowości, to niespodzianka którą trzymaliśmy ukrytą do momentu opublikowania przez nas wpisu o przewodach. Mowa tutaj o podwoziu 8x4 dla najnowszej Scanii R i S przeznaczonym do transportu towarów ponadgabarytowych.
Jeżeli chodzi o mniejsze zmiany jakie wprowadza 1.31, są to między innymi takie prośby graczy jak nowe opcje filtrowania zleceń lub też precyzyjniejsze dane na komputerach pokładowych. Co więcej, jeżeli przeładujesz/zrestartujesz grę, lub gdy przeniesiesz swój pojazd w nowe miejsce (np. poprzez szybką podróż), hamulec ręczny będzie automatycznie zaciągnięty, tak więc pojazdy już nigdy więcej nie będą się samoczynnie staczać w takich sytuacjach (opcja możliwa do wyłączenia). Poza tymi usprawnieniami oraz naprawą błędów, zaktualizowaliśmy również tablice rejestracyjne dla różnych państw. W związku z tym, specjalnie na ich potrzeby naczepy w wersji UK nie są już tworzone jako osobne pojazdy.
Jest też nieco zmian jeżeli chodzi o narzędzia i tworzenie modyfikacji. Jesteśmy obecnie w środku ogromnych zmian technologii w sposobie, w jaki nasi projektanci map używają tekstur, materiałów oraz roślinności na segmentach dróg. Oczywiście będzie to miało również zastosowanie dla twórców modów w przyszłości. Jak dotąd używaliśmy koncepcji "stamp'ów", korzystających z już zdefiniowanych wzorów by oszczędzić pamięć i miejsce na dysku, ale postanowiliśmy porzucić to podejście i pozwolić po prostu "pomalować" teren za pomocą "pędzla". Ta zmiana powinna dać więcej wolności i elastyczności dla osób projektujących mapy. Powinno to również uczynić pracę bardziej efektywną, gdy projektant będzie potrzebował odwzorować szczególną cechę terenu. Jak na razie oznacza to jednak, że mody na mapy będą musiały zostać zaktualizowane i zapisane z nowym systemem, więc trzeba uzbroić się w cierpliwość, dopóki wszyscy nie nadrobią zaległości. Wraz z oczyszczeniem kodu odpowiedzialnego za ładowanie map, porzuciliśmy również wsparcie dla bardzo starych map (formaty sprzed wersji 4.38), więc nie będą one już działały i nie będzie można ich załadować w obecnej wersji gry (mapy zapisane przed lutym 2017). Mamy nadzieję, że to nie będzie problem dla żadnej modyfikacji będącej obecnie w użyciu.
Tak więc, ciesz się wszystkimi nowościami, ale pamiętaj: To tylko testowa wersja aktualizacji (open beta) a nie stabilna wersja publiczna, więc możesz napotkać błędy, niestabilności i załamania w działaniu gry. To świetnie jeżeli chcesz spokojnie poczekać na publiczne, finalne wydanie, lecz jeżeli jesteś zainteresowany i chciałbyś pomóc nam wydać aktualizację szybciej, wystarczy że zgłosisz wszystkie napotkane błędy na naszym forum, w sekcji do tego przeznaczonej.
Jeżeli chcesz wziąć udział w otwartej becie, możesz znaleźć ją w zakładce "BETA" wybierając "public_beta" z rozwijanej listy.
Aby się tam dostać należy: Otworzyć Steam → BIBLIOTEKA → Kliknąć prawy przycisk myszki na "Euro Truck Simulator 2" → Właściwości → BETA → public_beta - 1.31 public beta. Hasło nie jest wymagane.
Jak już wspomnieliśmy przy okazji wypuszczenia Open Beta aktualizacji 1.31 dla ATS, przewody naczep są jednymi z nowych wizualnych aspektów symulacji. Napisaliśmy również nowy kod odpowiedzialny za obraz generowany w lusterkach który zapewnia dokładniejszy widok, bardziej zbliżony do tego, jaki mają prawdziwi kierowcy ciężarówek. Prócz tego, ETS2 otrzyma dodatkowo jeszcze 2 nowości w tej aktualizacji. Pierwsza z nich to długo wyczekiwane losowe zdarzenia, które udało nam się w finalnie wprowadzić również dla Europy! Jest ich cała masa. Poczynając od małych awarii, kończąc na dużych wypadkach takich jak spalone pojazdy lub też małe samoloty które zmuszone były do awaryjnego lądowania na drodze. Druga z nowości, to niespodzianka którą trzymaliśmy ukrytą do momentu opublikowania przez nas wpisu o przewodach. Mowa tutaj o podwoziu 8x4 dla najnowszej Scanii R i S przeznaczonym do transportu towarów ponadgabarytowych.
Jeżeli chodzi o mniejsze zmiany jakie wprowadza 1.31, są to między innymi takie prośby graczy jak nowe opcje filtrowania zleceń lub też precyzyjniejsze dane na komputerach pokładowych. Co więcej, jeżeli przeładujesz/zrestartujesz grę, lub gdy przeniesiesz swój pojazd w nowe miejsce (np. poprzez szybką podróż), hamulec ręczny będzie automatycznie zaciągnięty, tak więc pojazdy już nigdy więcej nie będą się samoczynnie staczać w takich sytuacjach (opcja możliwa do wyłączenia). Poza tymi usprawnieniami oraz naprawą błędów, zaktualizowaliśmy również tablice rejestracyjne dla różnych państw. W związku z tym, specjalnie na ich potrzeby naczepy w wersji UK nie są już tworzone jako osobne pojazdy.
Jest też nieco zmian jeżeli chodzi o narzędzia i tworzenie modyfikacji. Jesteśmy obecnie w środku ogromnych zmian technologii w sposobie, w jaki nasi projektanci map używają tekstur, materiałów oraz roślinności na segmentach dróg. Oczywiście będzie to miało również zastosowanie dla twórców modów w przyszłości. Jak dotąd używaliśmy koncepcji "stamp'ów", korzystających z już zdefiniowanych wzorów by oszczędzić pamięć i miejsce na dysku, ale postanowiliśmy porzucić to podejście i pozwolić po prostu "pomalować" teren za pomocą "pędzla". Ta zmiana powinna dać więcej wolności i elastyczności dla osób projektujących mapy. Powinno to również uczynić pracę bardziej efektywną, gdy projektant będzie potrzebował odwzorować szczególną cechę terenu. Jak na razie oznacza to jednak, że mody na mapy będą musiały zostać zaktualizowane i zapisane z nowym systemem, więc trzeba uzbroić się w cierpliwość, dopóki wszyscy nie nadrobią zaległości. Wraz z oczyszczeniem kodu odpowiedzialnego za ładowanie map, porzuciliśmy również wsparcie dla bardzo starych map (formaty sprzed wersji 4.38), więc nie będą one już działały i nie będzie można ich załadować w obecnej wersji gry (mapy zapisane przed lutym 2017). Mamy nadzieję, że to nie będzie problem dla żadnej modyfikacji będącej obecnie w użyciu.
Tak więc, ciesz się wszystkimi nowościami, ale pamiętaj: To tylko testowa wersja aktualizacji (open beta) a nie stabilna wersja publiczna, więc możesz napotkać błędy, niestabilności i załamania w działaniu gry. To świetnie jeżeli chcesz spokojnie poczekać na publiczne, finalne wydanie, lecz jeżeli jesteś zainteresowany i chciałbyś pomóc nam wydać aktualizację szybciej, wystarczy że zgłosisz wszystkie napotkane błędy na naszym forum, w sekcji do tego przeznaczonej.
Jeżeli chcesz wziąć udział w otwartej becie, możesz znaleźć ją w zakładce "BETA" wybierając "public_beta" z rozwijanej listy.
Aby się tam dostać należy: Otworzyć Steam → BIBLIOTEKA → Kliknąć prawy przycisk myszki na "Euro Truck Simulator 2" → Właściwości → BETA → public_beta - 1.31 public beta. Hasło nie jest wymagane.
GŁÓWNE ZMIANY:
- Przewody między ciągnikami i naczepami
- Ulepszone wyświetlanie obrazu w lusterkach (FOV oparte na pozycji głowy, prawidłowo zakrzywione lustra)
- Losowe zdarzenia
- Podwozie 8x4 dla Scanii R i S
POMNIEJSZE ZMIANY:
- Okno wyboru zleceń ma teraz nowy system filtrowania oraz możliwość wyszukiwania po nazwie ładunku
- Naczepy w wersji UK nie są już osobnymi pojazdami specjalnie dla tablic rejestracyjnych
- Hamulec ręczny jest od teraz automatycznie zaciągany przy "spawnowaniu" pojazdu (g_park_brake_ini)
- Nazwy zrzutów są od teraz bazowane na dacie i czasie
- Zwiększono precyzyjność danych podróży (ekran komputera pokładowego)
- Szybsza zmiana biegów dla nowych przekładni opticruise
- Poprawiono/zaktualizowano tablice rejestracyjne różnych państw (Belgijskie, Norweskie, Polskie, Czeskie)
- Naprawiono blokowanie przemiennika momentu obrotowego
- Naprawiono źle predefiniowane ciągniki u dilerów i w szybkich zleceniach (brakujące akcesoria itp.)
- Naprawiono zgłaszanie uszkodzeń naczep
- Naprawiono interpolację HDR
NARZĘDZIA/MODYFIKACJE:
- Nowe "pędzle" terenu w edytorze map
- Usunięto obsługę starych map (przed 4.38, ze względu na "pędzle")
- "Mirror_data"
- Naczepa może zostać zarejestrowana jako samodzielna lub też nie
- Możliwość zmiany czasu, który skrzynia potrzebuje na zmianę biegu
- Ciężarówki nie trzeba już rejestrować w plikach scania.sii, mercedes.sii itd. Od teraz gra wczytuje definicje prosto z folderów. (/def/vehicle/truck_dealer[_uk]/
/)
- Skrętne osie nie są od teraz zależne od modelu (nazwy lokatora), a od definicji (atrybut steerable_axles[])
- Usunięto obsługę starych atrybutów
Temat przetłumaczony na podstawie oficjalnego wpisu.
Zakaz kopiowania na inne strony bez podania źródła lub zgody autora.
Zakaz kopiowania na inne strony bez podania źródła lub zgody autora.