13-04-2018, 23:36
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-04-2018, 18:39 przez Michaleczeq.
Powód edycji: Poprawka tłumaczenia o skrętnych kołach
)
Już dziś udostępniamy aktualizację 1.31 American Truck Simulator w formie Open Bety. Zaczynamy tym razem nieco szorstko, z kilkoma znanymi problemami, ale jednocześnie chcemy zebrać opinie i raporty, które pomogą nam sfinalizować tę aktualizację jak najszybciej to możliwe. Otwarta beta 1.31 dla ETS2 powinna pojawić się w ciągu kilku dni.
Ta aktualizacja wprowadza mieszankę nowych rzeczy w wielu obszarach naszych gier. Dla tych, którzy koncentrują się na realizmie ciężarówek są symulowane kable przyczepy (z różnymi opcjami wyświetlania) i ulepszona funkcjonalność lusterek. Odkrywcy od razu zabiorą się drogą CA120 do Parku Narodowego Yosemite - informujemy, że w parkach narodowych obowiązują pewne regulacje dotyczące komercyjnego transportu ciężarowego. I wreszcie, pojawiła się także nowa naczepa, wywrotka dolnozsypowa dostępna w trzech wersjach.
Są też pewne mniejsze zmiany; 1.31 przynosi kilka elementów z listy życzeń graczy. Wprowadzamy nową opcję filtrowania dla wyszukiwarki zleceń i ładunków oraz zwiększyliśmy precyzję danych podróży dla komputera w desce rozdzielczej. Jak zazwyczaj, wprowadziliśmy mnóstwo różnych poprawek i ulepszeń. Jest też jeszcze jedna zmiana godna uwagi - od teraz, kiedy przeładujesz/zrestartujesz grę lub jeśli gra przemieści Twój pojazd w nowe miejsce, a ty "odrodzisz się" w swojej ciężarówce, hamulec postojowy zawsze będzie automatycznie włączony, aby pojazd nigdy nie zaczął się poruszać samodzielnie.
Pojawiły się również pewne zmiany w kategorii narzędzi i modów. Obecnie jesteśmy w trakcie ogromnej zmiany technologicznej, dotyczącej sposobu w jaki nasi projektanci map stosują tekstury, materiały i roślinność do segmentów dróg. Oczywiście, w przyszłości będzie to dotyczyło również twórców modów. Historycznie, używaliśmy koncepcji "znaczków" z wstępnie zaprojektowanymi wzorami, aby zaoszczędzić pamięć i miejsce na dysku, ale rezygnujemy z tego podejścia i pozwalamy projektantom map "malować" właściwości powierzchni za pomocą "pędzla". Zapewni to większą swobodę i elastyczność projektowania map; powinno to uczynić pracę bardziej efektywną, gdy projektant mapy potrzebuje określonej cechy terenu. Na razie jednak oznacza to, że modyfikacje map będą musiały zostać ponownie wykończone i zapisane w nowym systemie, więc wszystko będzie musiało się uspokoić, dopóki wszyscy nie nadrobią zaległości. Po wyczyszczeniu kodu importu map porzuciliśmy także obsługę bardzo starych map (sprzed wersji 4.38), więc modów, które nie są już wspierane (ostatnio aktualizowane przed lutym 2017 r.) nie można załadować do bieżącej wersji gry. Mamy nadzieję, że to nie jest problem dla jakichkolwiek aktualnie używanych modów.
W każdym razie - ciesz się wszystkimi dodatkami, ale pamiętaj: to tylko otwarta wersja beta, a nie stabilna wersja publiczna, więc możesz napotkać błędy, niestabilność i crashe. To całkowicie w porządku, jeśli chcesz poczekać na ostateczne wydanie. Jeśli jednak chcesz pomóc nam w przyśpieszeniu pracy, doceniamy wszystkie opinie na naszym forum i raporty o błędach w tej sekcji.
GŁÓWNE CECHY:
- Ekrany wyboru zadań mają nowy filtr i elementy wyszukiwania ładunku (zostaną dodane później)
- Hamulec postojowy WŁĄCZONY automatycznie po odrodzeniu pojazdu (g_park_brake_init)
- Format nazwy pliku od teraz na podstawie daty i czasu
- Zwiększona dokładność danych podróży (ekran komputera pokładowego)
- Naprawiono blokowanie przemiennika momentu obrotowego
- Naprawiono uszkodzone predefiniowane ciężarówki u dealerów i w szybkich zleceniach
- Naprawiono zgłaszanie uszkodzeń naczep
- Naprawiono interpolację HDR
NARZĘDZIA/MODYFIKACJE:
- Nowe "pędzle" terenu w edytorze map
- Usunięto obsługę starych map (przed 4.38, ze względu na "pędzle")
- "Mirror_data"
- Naczepa może zostać zarejestrowana jako samodzielna lub nie
- Możliwość wydłużenia/skrócenia czasu który skrzynia biegów potrzebuje na zmianę biegu
- Ciężarówki nie trzeba już rejestrować w plikach kenworth.sii, peterbilt.sii itd. Od teraz gra wczytuje definicje prosto z folderów. (/def/vehicle/truck_dealer/
/)
- Skrętne osie nie są od teraz zależne od modelu (nazwy lokatora), a od definicji (atrybut steerable_axles[])
- Usunięto obsługę starych atrybutów
Zakaz kopiowania na inne strony bez podania źródła lub zgody autora.