07-07-2013, 11:48
Witajcie
Właśnie dopieszczam kolizjon od Urala i napotkałem problem z którym nie za bardzo umiem sobie poradzić.
O co chdzi ... kolizjon ciężarówki po przeskalowaniu i exporcie przez grę jest widziany zupełnie inaczej niz to widzi zmodeller.
Żeby było jasniej opiszę krok po kroku cały proces
1
Po imporcie ciągnika z kolizjonem do zmodellera, prubuję skalować kolizjon. Uzywam do tego funkcji extract transform gdyz skaluję go niesymetrycnie.
[Obrazek: kezn.jpg]
Żeby się dało przeskalować box kolizjona odznaczam okienko Transform Geometry ( z zaznaczonym okienkiem funkcja nie działa u mnie na kolizjonie )
i kolizjon zmienia rozmiar na taki jaki bym chciał zeby był.
[Obrazek: ap5h.jpg]
2
Eksportuję wszystko, konwertuje do ets2 razem z truck.pmc i wrzucam do gry.
3
i tutj zaczynają się schody ...
Niezależnie od moich wysiłków i ustawienia kolizjona jak na 1 obrazku gra widzi go następująco:
przód
[Obrazek: v3nv.jpg]
tył
[Obrazek: q2fi.jpg]
jakiś metr przed ciężarówką, a z tyłu ZAWSZE opiera sie na matriksach ostatniej osi ( wheel_r_1 i wheel_r_0 )
jak dla eksperymentu zamieniłem matrixy ostatnich osi ze sobą tzn w/w dałem na przedostatnią oś, to ciądnik opierał sie na tej przed ostatniej osi o przeszkodę
kolizjon od podwozia moge ciągnąć w tył w nieskończoność .. to i tak niczego nie zmienia. Z góry i dołu działa poprawnie
ktoś w tym pomoże ?
Właśnie dopieszczam kolizjon od Urala i napotkałem problem z którym nie za bardzo umiem sobie poradzić.
O co chdzi ... kolizjon ciężarówki po przeskalowaniu i exporcie przez grę jest widziany zupełnie inaczej niz to widzi zmodeller.
Żeby było jasniej opiszę krok po kroku cały proces
1
Po imporcie ciągnika z kolizjonem do zmodellera, prubuję skalować kolizjon. Uzywam do tego funkcji extract transform gdyz skaluję go niesymetrycnie.
[Obrazek: kezn.jpg]
Żeby się dało przeskalować box kolizjona odznaczam okienko Transform Geometry ( z zaznaczonym okienkiem funkcja nie działa u mnie na kolizjonie )
i kolizjon zmienia rozmiar na taki jaki bym chciał zeby był.
[Obrazek: ap5h.jpg]
2
Eksportuję wszystko, konwertuje do ets2 razem z truck.pmc i wrzucam do gry.
3
i tutj zaczynają się schody ...
Niezależnie od moich wysiłków i ustawienia kolizjona jak na 1 obrazku gra widzi go następująco:
przód
[Obrazek: v3nv.jpg]
tył
[Obrazek: q2fi.jpg]
jakiś metr przed ciężarówką, a z tyłu ZAWSZE opiera sie na matriksach ostatniej osi ( wheel_r_1 i wheel_r_0 )
jak dla eksperymentu zamieniłem matrixy ostatnich osi ze sobą tzn w/w dałem na przedostatnią oś, to ciądnik opierał sie na tej przed ostatniej osi o przeszkodę
kolizjon od podwozia moge ciągnąć w tył w nieskończoność .. to i tak niczego nie zmienia. Z góry i dołu działa poprawnie
ktoś w tym pomoże ?