04-02-2013, 21:59
Wiele osób pewnie na to czekało.
Co potrzebne:
- mnóstwo cierpliwości,
- gotowy obiekt do dodania na mapę,
- umiejętność posługiwania się zmodellerem 1.07b
- trasa na którą chcemy dodać obiekt
- działająca wersja tracked bezbłędnie (nie wszystkie wersje poprawnie działają)
- shader który dodamy do pliku z shaderem trasy
I zakładam że choć trochę umiecie posługiwać się zmodellerem 1.07b.
Więc nie opisuję co i jak w nim robić są inne poradniki na forum jak się nim posługiwać.
Zatem pokażę wam jak dodawać nowe modele do trasy.
Uwaga niektórym w starszych wersjach tracked wywala błedy.
Ja pokażę na przykładzie wersji z RACERa 0.87
Jak tracked nie będzie działał to musicie zaopatrzyć się w kilka wersji racera i sprawdzać na której odpali bez problemów.
Jeśli mamy już gotowy model do dodania to jedziemy z koksem. ;D
1.Wchodzimy w katalog gry i odpalamy tracked.exe .
2.Teraz trzeba wybrać trasę na którą chcemy dodać obiekt.
3.Klikamy Select track. wyskoczy okienko wpisujemy nazwę katalogu z trasą którą będziemy edytować.
[Obrazek: 62732105.th.jpg]
4.Wpisujemy dokładnie nazwę katalogu trasy.
np. Polish_Roads_2ai klikamy OK.
Trasa się załaduje.
5.Teraz imortujemy obiekt na trasę. Klikamy Import DOF model.
Wyskoczy okienko pisujemy nazwę modelu na końcu wstawiamy gwiazdkę. np. blaszak*.
I klikamy OK
teraz zapisujemy trasę Save track
6.Szukamy obiektu obok którego ma powstać nasz model.
Po mapce poruszamy się w ciskając lewy przycisk myszki i przeciągamy góra, dół.
Na przykład tu:
[Obrazek: 22598130.th.jpg]
7.Teraz klikamy F4.
Z wciśniętym lewym shiftem klikamy lewy przycisk myszki na obiekcie domu.
Dom zacznie migać. Teraz klikamy Copy flags to group. Zapamiętujemy nazwę pliku wyświetloną w okienku.
[Obrazek: 97413026.th.jpg]
8.Odpalamy zmodellera.
Importujemy masz dom (zapamiętana chwilkę temu nazwa pliku)
9.Następnie importujemy nowy obiekt który ma powstać na mapie np. blaszak*.
10.Teraz w jednym z widoków zmniejszamy widok do maximum ile się da. Zmniejszamy - na klawiaturze numerycznej.
To pozwoli znaleźć obiekt a siatce zmodellera.
Tak to powinno wyglądać. Miejsce które zaznaczyłem to względne położenie budynku.
[Obrazek: 33329365.th.jpg]
11.Gdy zaczniemy przybliżać zaznaczony obszar ujrzymy budynki.
Jest ich kilka. Więc który to który
[Obrazek: 33329365.th.jpg]
A to teraz taka sztuczka wracamy do tracked i znów szukamy następnego obiektu w pobliżu. Patrz pkt.6 i 7
12.Teraz jak już wiemy który to który, ponownie zmniejszamy widok. - na numerycznej.
Szukamy blaszaka.
12.Jak już znajdziemy naszego blaszaka, ustawiamy w względne miejsce położenia budynków.
powiększamy widok i znów przestawiamy blaszaka i tak aż będzie idealni w tym miejscu co powinien.
13.Teraz exportujemy go do DOF w katalogu gry.
Uwaga exportujemy tylko garaz bez pobliskich budynków.
14.Odpalamy grę i udajemy się w miejsce gdzie ma stać nasz garaż. jeśli wszystko zrobiliśmy dobrze bedzie stał tam gdzie pownien.
ps. czasem nasz garaż może stać odwrotnie. Wtedy odpalamy zmodellera i obracamy o 180*. ;D
Proszę podzielcie się swoimi opiniami i spostrzeżeniami.
Dodawany obiekt należy ustawić prawidłowo na co najmniej kilku różnych widokach zmodellera.
Jak każdy model w racerze tak i nasz nowy obiekt musi mieć shader.
Poradnik autorstwa DON KYFU
Co potrzebne:
- mnóstwo cierpliwości,
- gotowy obiekt do dodania na mapę,
- umiejętność posługiwania się zmodellerem 1.07b
- trasa na którą chcemy dodać obiekt
- działająca wersja tracked bezbłędnie (nie wszystkie wersje poprawnie działają)
- shader który dodamy do pliku z shaderem trasy
I zakładam że choć trochę umiecie posługiwać się zmodellerem 1.07b.
Więc nie opisuję co i jak w nim robić są inne poradniki na forum jak się nim posługiwać.
Zatem pokażę wam jak dodawać nowe modele do trasy.
Uwaga niektórym w starszych wersjach tracked wywala błedy.
Ja pokażę na przykładzie wersji z RACERa 0.87
Jak tracked nie będzie działał to musicie zaopatrzyć się w kilka wersji racera i sprawdzać na której odpali bez problemów.
Jeśli mamy już gotowy model do dodania to jedziemy z koksem. ;D
1.Wchodzimy w katalog gry i odpalamy tracked.exe .
2.Teraz trzeba wybrać trasę na którą chcemy dodać obiekt.
3.Klikamy Select track. wyskoczy okienko wpisujemy nazwę katalogu z trasą którą będziemy edytować.
[Obrazek: 62732105.th.jpg]
4.Wpisujemy dokładnie nazwę katalogu trasy.
np. Polish_Roads_2ai klikamy OK.
Trasa się załaduje.
5.Teraz imortujemy obiekt na trasę. Klikamy Import DOF model.
Wyskoczy okienko pisujemy nazwę modelu na końcu wstawiamy gwiazdkę. np. blaszak*.
I klikamy OK
teraz zapisujemy trasę Save track
6.Szukamy obiektu obok którego ma powstać nasz model.
Po mapce poruszamy się w ciskając lewy przycisk myszki i przeciągamy góra, dół.
Na przykład tu:
[Obrazek: 22598130.th.jpg]
7.Teraz klikamy F4.
Z wciśniętym lewym shiftem klikamy lewy przycisk myszki na obiekcie domu.
Dom zacznie migać. Teraz klikamy Copy flags to group. Zapamiętujemy nazwę pliku wyświetloną w okienku.
[Obrazek: 97413026.th.jpg]
8.Odpalamy zmodellera.
Importujemy masz dom (zapamiętana chwilkę temu nazwa pliku)
9.Następnie importujemy nowy obiekt który ma powstać na mapie np. blaszak*.
10.Teraz w jednym z widoków zmniejszamy widok do maximum ile się da. Zmniejszamy - na klawiaturze numerycznej.
To pozwoli znaleźć obiekt a siatce zmodellera.
Tak to powinno wyglądać. Miejsce które zaznaczyłem to względne położenie budynku.
[Obrazek: 33329365.th.jpg]
11.Gdy zaczniemy przybliżać zaznaczony obszar ujrzymy budynki.
Jest ich kilka. Więc który to który
[Obrazek: 33329365.th.jpg]
A to teraz taka sztuczka wracamy do tracked i znów szukamy następnego obiektu w pobliżu. Patrz pkt.6 i 7
12.Teraz jak już wiemy który to który, ponownie zmniejszamy widok. - na numerycznej.
Szukamy blaszaka.
12.Jak już znajdziemy naszego blaszaka, ustawiamy w względne miejsce położenia budynków.
powiększamy widok i znów przestawiamy blaszaka i tak aż będzie idealni w tym miejscu co powinien.
13.Teraz exportujemy go do DOF w katalogu gry.
Uwaga exportujemy tylko garaz bez pobliskich budynków.
14.Odpalamy grę i udajemy się w miejsce gdzie ma stać nasz garaż. jeśli wszystko zrobiliśmy dobrze bedzie stał tam gdzie pownien.
ps. czasem nasz garaż może stać odwrotnie. Wtedy odpalamy zmodellera i obracamy o 180*. ;D
Proszę podzielcie się swoimi opiniami i spostrzeżeniami.
Dodawany obiekt należy ustawić prawidłowo na co najmniej kilku różnych widokach zmodellera.
Jak każdy model w racerze tak i nasz nowy obiekt musi mieć shader.
Poradnik autorstwa DON KYFU