04-02-2013, 21:56
Cytat:Witam wszystkich zgromadzonych.
W związku z tym że dostaję na GG/PW dość dużo wiadomości jak napisać shader CG, postanowiłem stworzyć ten poradnik i nauczyć tego Was ! Czego będziecie potrzebowali?
- Zwykłego Windowsowego notatnika
- Dowolnego auta z shaderami CG.
No to zaczynamy. Posłużę się przykładem przerabiania aut NON CG na CG. Pobieramy samochodzik na CG, na przykład Passata od AMGFana. Otwieramy plik car.shd notatnikiem, i kopiujemy definicje shaderów CG, tj. wpisy zaczynające się na vf_cośtam. Następnie otwieramy notatnik i wklejamy te definicje. To w zasadzie połowa sukcesu. Pora teraz na prawdziwy shader. Otwieramy shader dla autka non cg, i czytamy sobie jakie nazwy mają shadery. W pliku do którego wkleiliśmy definicje shaderów wklejamy sobie shadery ( i oczywiśnie odpowiednio nazywamy! ) z paczki do której zaraz zobaczycie link. Shadery świecące, na szyby lub chrom mają końcówki ~vf_reflect, a shadery matowe ~vf_standard. Czyli na przykład, shader na karoserię w Audi A8 napiera wygląda tak :
shader_body <---- nazwa shadera
{
layer0
{
map=gradient.tga
texgen_s=sphere_map
texgen_t=sphere_map
emission=1. 1. 1. 1.
}
layer1
{
map=$trackenvmap
texgen_s=reflection_map
texgen_t=reflection_map
texgen_r=reflection_map
shininess=12
specular=0.75 0.75 0.75
blendfunc=filter
}
layer2
{
map=body.tga <---- nazwa tekstury
blendfunc=one src_alpha
}
}
Zatem zmieniamy go na taki.
shader_body~vf_reflect <- nazwa shadera
{
cull=none
compression=0
reflect=0.6
shininess=0
specular=0.00 0.00 0.00 1.00
fresnel
{
bias=0.05
power=2.0
scale=1.0
}
layer0
{
map=body.tga <--- nazwa tekstury.
}
layer1
{
map=$trackenvmap
}
}
Myślę że według tego domyślacie się co robić. Aha, jeśli zrobicie już shader dla auta, zmieniacie w car.ini wersję na 090b lub 090. Jest to na początku car.ini.
car
{
name=xxxx
year=
credits=
comments=
wheels=4
id=
version=050b <--- tutaj należy wpisać 090b.
Myślę że załapaliście o co mi chodzi. Tutaj jest paczka z szablonami shaderów CG. Mam nadzieję że w dziale ze screenshotami ujrzę dzięki temu piękne samochody na nowych wersjach Racera ;] Pozdrawiam. Alternatywny link do paczki z shaderkami: http://www25.zippyshare.com/v/81539228/file.html
Poradnik stworzony przez:
Swift