14-05-2017, 20:52
Witam.
Zapraszam wszystkich do dyskusji na temat SCS, i ich poczynania.
Zapraszam wszystkich do dyskusji na temat SCS, i ich poczynania.
SCS Soft - dyskusja ogólna
|
16-05-2017, 16:08
powiem tylko tyle.
Po cholerę dodają jakieś duble trailer skoro nie ma BDF? Niech dadzą BDF Lub kupowanie własnych naczep. Tylko tyle chciałem powiedzieć.
16-05-2017, 17:45
Dokładnie. I tak nie ma z tego żadnej uciechy a zamiast tego mogliby zrobić realny tachograf wkońcu i poprawić fizyke jazdy.
Owszem na chwilę obecną BDF nie ma, ale co stoi na przeszkodzie by to dodać? Ano stoi kilka spraw: Po pierwsze problemy licencyjne (jak zwykle). Licencjodawca (marka, np. Scania) niekoniecznie musiał zezwolić na stworzenie w grze pojazdu w danej wersji. To są sprawy bardzo szczegółowe - żadna licencja na markę nie wygląda na zasadzie, że dostajesz możliwość używania znaczka, o nie. Oni mają dokładne wytyczne co mogą, a czego nie mogą zrobić. Zatem uważam że pierwszym i pewnie głównym problemem są licencje. Druga sprawa to fakt, że nie mają gotowych modeli takiej wersji podwozia dla każdego ciągnika w grze. Zatem prościej było wykonać uniwersalną przyczepkę niż różne podwozia dla każdej marki. Na koniec dodam tylko jeszcze iż uważam, że SCS pracuje nad własnymi naczepami oraz BDF - problem w tym, że system kupowania własnych naczep najprawdopodobniej pojawić się może tylko z BDF (problem natury technicznej, czyli zabudowa BDF).
A teraz "po cholerę dali jakieś double trailers" a no nie po cholerę. Pozwala im to wytestować jak się taki model jazdy sprawuje, czy użytkownikom takie coś pasuje. Owszem wielu ludzi pragnie własnych naczep, ale tak samo wiele ludzi prosiło o te double trailers. Jeśli to się ludziom spodoba, a na pewno się sporemu gronu spodoba taka funkcja to myślę, że już niedługo SCS może nas zaskoczyć. Osobiście uważam, że i tak super, że nadal wspierają - I TU ZAZNACZAM - grę która ma już 4,5 roku. Pomyśl, który developer tak długo wspierał JEDNĄ produkcję (głównie studia indie tak robią, główne, większe firmy nigdy tak nie robią, poczytaj sobie o grach AAA oraz trzyletnim modelu wspierania gry). Edit: Realna fizyka jazdy? Realny tachograf? Owszem byłoby super, ale póki co mogą dodawać mniej trudne rzeczy do zrobienia a skupiać się na o wiele ciekawszych nowinkach. Zamiast jedynie narzekać czasem trzeba umieć tylko trochę wyjść poza schemat. Skoro są double trailers to znika jeden problem do zrobienia BDF. Zatem? Jak dla mnie każda nowa aktualizacja to tylko ich dobra wola. W tym momencie mogliby równie dobrze wydać ETS 3 i co? I nic, bo ETS 2 jest już dość stary jak na dzisiejsze standardy wydawania gry co 2, góra 3 lata. Polali mu: nirwana9 , Michaleczeq , Gun's1067 , biglaskos , Jakub7777777 , SebaVR6^^
16-05-2017, 22:40
(16-05-2017, 17:58)MinusPL napisał(a): Owszem na chwilę obecną BDF nie ma, ale co stoi na przeszkodzie by to dodać? Ano stoi kilka spraw: Po pierwsze problemy licencyjne (jak zwykle). Licencjodawca (marka, np. Scania) niekoniecznie musiał zezwolić na stworzenie w grze pojazdu w danej wersji. To są sprawy bardzo szczegółowe - żadna licencja na markę nie wygląda na zasadzie, że dostajesz możliwość używania znaczka, o nie. Oni mają dokładne wytyczne co mogą, a czego nie mogą zrobić. Zatem uważam że pierwszym i pewnie głównym problemem są licencje. Druga sprawa to fakt, że nie mają gotowych modeli takiej wersji podwozia dla każdego ciągnika w grze. Zatem prościej było wykonać uniwersalną przyczepkę niż różne podwozia dla każdej marki. Na koniec dodam tylko jeszcze iż uważam, że SCS pracuje nad własnymi naczepami oraz BDF - problem w tym, że system kupowania własnych naczep najprawdopodobniej pojawić się może tylko z BDF (problem natury technicznej, czyli zabudowa BDF). Chłopie po to ten temat jest poruszony... żeby ponarzekać. Ale dobrze że się odezwałeś bo widzę że jesteś obeznany w poczynaniach SCS'u. Pozdrawiam !
16-05-2017, 23:56
Wejdą podwójne naczepy to i BDF ruszą. Spokojnie, tylko tego brakuje aby moderska scena zajęła się zrobieniem BDF'ów. Co do realnego tachografu? Jak to sobie wyobrażasz na tej skali mapy? Ledwo co byś się rozpędził to już musiałbyś zjeżdżać na stację aby wykręcić 45 minut pauzy.. A jak wiadomo ciężko znaleźć stację, mapa jest w złej skali.
17-05-2017, 00:49
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-05-2017, 00:50 przez Michaleczeq.)
Tutaj problemem raczej nie był by sam czas, bo on może być wyskalowany odpowiednio na potrzeby gry ale jednak jak to by miało działać, oraz czy jest to opłacalne z punktu widzenia studia.
17-05-2017, 09:19
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-05-2017, 09:28 przez Mr. Borsuk.)
Cytat:MinusPL No właśnie i tu widzę podstawowy feler tej gry i podejścia graczy. Dziękujecie scs że jeszcze grę wspierają, bo długotrwały support, dbanie o graczy itd. A ja na to powiadam, guzik prawda. Przecież oni nie mają niczego nowego do zaoferowania, jak przestaną wydawać DLC oraz zaprzestaną robić wokół wszelkiej maści aktualizacji i nikomu niepotrzebnych pierdół szum to wkrótce będą zmuszeni zająć się produkcją piwa lub innych zjawiskowych czeskich produktów. Z tą dobrą wolą to bym nie przesadzał, jak napisałem wcześniej, wydawanie aktualizacji to konieczność, "być albo nie być" dla studia i podtrzymania zainteresowania i nie ma znaczenia czy dodatek jest dobry czy nie, czy za kasę czy za free, ważne że jest i że gra żyje (albo sprawia takie wrażenie) pomimo że jest już produktem w swojej formie skończonym. Zresztą nikt nikomu łachy nie robi. BTW, tak samo powinniście dziękować że będą wydawać nowe stany do ATS, o ile oczywiście będzie zainteresowanie tą grą. Także macie na co czekać, dziesięć lat oczekiwania przed wami . Pytanie jak za dziesięć lat będą wyglądać gry pozostawiam bez odpowiedzi. Cytat:Bajwo Właśnie znowu scena moderska, jak trwoga to do pana Boga , czyli bezimienni wolontariusze odwalą za scs całą pracę, sondując przy tym rynek czy konkretne rozwiązanie się przyjmie. Jak wiadomo badanie rynku to też są konkretne koszty. Jeśli będzie popyt na mody wtedy scs wprowadzi konkretne rozwiązanie pod płaszczykiem DLC lub darmowej aktualizacji, dokładnie z takimi samymi rozwiązaniami jak uprzednio moderzy i tak to działa. Podsumowując. Stoję z boku i się na chłodno przyglądam. Przy swojej archaiczności gry scs są jedynymi tego typu na rynku i to ich ratuje, niestety dotychczasowe nowości konkurencji poziomem wykonania nawet nie zbliżają się do ETSa, co wcale nie dobrze świadczy o ETSie ale źle o konkurencji .
17-05-2017, 18:42
(17-05-2017, 09:19)Mr. Borsuk napisał(a): Właśnie znowu scena moderska, jak trwoga to do pana Boga , czyli bezimienni wolontariusze odwalą za scs całą pracę, sondując przy tym rynek czy konkretne rozwiązanie się przyjmie. Jak wiadomo badanie rynku to też są konkretne koszty. Jeśli będzie popyt na mody wtedy scs wprowadzi konkretne rozwiązanie pod płaszczykiem DLC lub darmowej aktualizacji, dokładnie z takimi samymi rozwiązaniami jak uprzednio moderzy i tak to działa. Niestety ostatnio troszkę kulawo z tworzeniem dlc na podstawie popularnych modów. Dobrym przykładem jest Mighty Griffin (jeśli iśc tą myślą wzorowany na modyfikacji RLJ-a), który nie wnosi nic nowego do gry, czego nie ma wyżej wymieniony mod. Gdzieś słyszałem trafną uwagę, że to dlc służy do szpanowania na multiplayerze. Dodatkowo "zachęca" cena - 4€ na steam (nie liczę g2a i tym podobnych), co za kilka bajerów nie jest mało. Jednak ostatnie dlc z ładunkami było bardziej innowacyjne. Co prawda jakaś tam modyfikacja na to była, jednak nie posiadała skrętnych osi w naczepie, ani dodatkowych podwozi do ciężarówek. (Czy mówiłem o kilku bajerach dwa zdania wcześniej? :p) Nawiązując znowu do sceny moderskiej. Myślę, że jest to jeden z czynników dlaczego ETS2 mimo swojego wieku nadal ma wzięcie. Trudno mi jest sobie wyobrazic jazdę w nim bez żadnej modyfikacji - wtedy jazda po mapie, która w jednym miejscu jest bardziej dopracowana, a w innym mniej szybko by się znudziła.
17-05-2017, 21:13
(17-05-2017, 09:19)Mr. Borsuk napisał(a): No właśnie i tu widzę podstawowy feler tej gry i podejścia graczy. Dziękujecie scs że jeszcze grę wspierają, bo długotrwały support, dbanie o graczy itd. A ja na to powiadam, guzik prawda. Przecież oni nie mają niczego nowego do zaoferowania, jak przestaną wydawać DLC oraz zaprzestaną robić wokół wszelkiej maści aktualizacji i nikomu niepotrzebnych pierdół szum to wkrótce będą zmuszeni zająć się produkcją piwa lub innych zjawiskowych czeskich produktów. (17-05-2017, 18:42)rogi0051 napisał(a): Niestety ostatnio troszkę kulawo z tworzeniem dlc na podstawie popularnych modów. Dobrym przykładem jest Mighty Griffin (jeśli iśc tą myślą wzorowany na modyfikacji RLJ-a), który nie wnosi nic nowego do gry, czego nie ma wyżej wymieniony mod. Gdzieś słyszałem trafną uwagę, że to dlc służy do szpanowania na multiplayerze. Dodatkowo "zachęca" cena - 4€ na steam (nie liczę g2a i tym podobnych), co za kilka bajerów nie jest mało. Pozwoliłem sobie zacytować oba wasze posty (oczywiście wywalając zbędne dane wcześniejsze). Najpierw odpowiem Borsukowi. Z tą dobrą wolą byś nie przesadzał, ale prawda jest taka, że SCS już dawno mógłby dawno zrobić nową grę (ETS3 np.), lecz nadal mają zysk z ETS2, więc na pewno nie jest to w pełni ich dobra wola. Jednakże nie da się też powiedzieć, że ta sytuacja to tylko czysta chęć zarobku - większość nowych funkcji gry jest dodawana w aktualizacjach i jest wewnętrznie w silniku gry, nie w DLC. O to mi tylko chodzi. A scena moderska to żaden bożek, bo oni swoją nadgorliwością w tworzeniu modeli, tekstur itd. przeginają ostro przez co już przy kilku modyfikacjach (np. taki zestaw AI od Jazzycata czy Scania RJL) po prostu zaczyna przymulać grę. Aczkolwiek dokładniejsze wytłumaczenie tej sytuacji powstaje powoli we współpracy z pewnym użytkownikiem tego forum - przedstawimy wam dokładnie dlaczego używając modów gra muli. A teraz płynnie do rogi - DLC na ładunki ponad gabarytowe - taka modyfikacja mogła być, ale myślę, że to DLC to tylko wstęp do czegoś więcej. Jakby nie patrzeć to nie jest coś niesamowitego, ale jednak modele, tekstury, zmiany w silniku gry - WSZYSTKO się pozmieniało. 4€ za tyle pracy to nic, tylko no nie widać tego w modelach czy ilości ładunków bo sporo pracy było w czymś czego gracz nie widzi |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|