04-02-2013, 21:57
Cytat:Często zadawane pytanie. (miSmile)
Żeby wyciągnąć felgi z jakiegoś auta, trzeba poszukać modelu felg. Nazywają się right.dof i left.dof (mogą być inne).
Znajdujemy model, kopiujemy do byle jakiego folderu (nie z autem).
Otwieramy model w ZModelerze. Włączamy Material Editor (czerwona kulka) i z belki wyboru u góry wybieramy pierwszą nazwę. Spisujemy na kartkę lub zapamiętujemy nazwę tekstury obok Primary Texture. Później wybieramy kolejną teksture i robimy tak samo. Gdy zapiszemy wszystkie nazwy tekstur zamykamy ZModa.
Szukamy tekstur których nazwy mamy zapisane na kartce i kopiujemy do folderu gdzie są modele felgi.
Zostały nam shadery, więc w tym celu otwieramy car.shd za pomocą notatnika. Patrzymy na map=xxx.tga. Gdzie xxx to nazwa tekstury. Gdy znajdziemy tę nazwę, to kopiujemy cały shader do jakiegoś dokumentu (możemy go nazwać jak chcemy). Gdy skopiujemy wszystkie shadery zamykamy car.shd nie zapisując zmian, a dokument ze shaderami felgi zapisujemy i zamykamy.
Tak wygląda shader na opone i inne matowe części:
shader_xxx~vf_standard
{
layer0
{
map=xxx.tga
}
}
A tak błyszczący:
shader_xxx~vf_reflect
{
cull=none
compression=0
reflect=0.6
shininess=0
specular=0.00 0.00 0.00 1.00
fresnel
{
bias=0.05
power=2.0
scale=1.0
}
layer0
{
map=xxx.tga
}
layer1
{
map=$trackenvmap
}
}
I mamy już wyciągnięte felgi.
Wyciągnięcie kierownicy wygląda podobnie, tylko jest jeden model i nazywa się swheel.dof, kiera.dof itp.
Poradnik stworzony przez:
Racer1234